یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
۱۰ اشتباه فاحش در بازاریابی
در شرایط تجاری كنونی، بازاریابی امری ضروری است. هرچند در صورتیكه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، میتواند زیانبار باشد. با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول، از دامهای بزرگ بازاریابی دوری گزینید:
۱) نداشتن خرید(buy in)؛ مجریان، مدیران و كارمندانی كه بازاریابی را باور ندارند، به طور جدی میتوانند زیانآور باشند و تمامی مراحل را تحتالشعاع قرار دهند. خرید (inbuy ) را با روشن كردن اهداف و مراحل عملیات بازاریابیتان به دست آورید.
۲) ترس؛ شركتها در برخورد با بازاریابی بیشتر دچار ترسی مبهم و نامحسوس میشوند. آنها نه از خود بازاریابی، كه از احتمال شكستشان در بازاریابی واهمه دارند. این ترس حتا میتواند آنان را از آغاز و ادامهی كار باز دارد. هنگامی كه عملیات بازاریابیتان را راهاندازی میكنید، از اینكه بارها و بارها زمین بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.
۳) بیتوجهی به آموزش؛ اگر آموزشهای لازم بازاریابی را در اختیار كارمندانتان قرار ندهید، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و این مساله میتواند به از بین رفتن كل مراحل بازاریابی منجر شود.
۴) هدر رفتن سرمایه؛ اجرای عملیات۵۰ دلاری كه از اجزای خوبی برخوردار است، میتواند راهگشاتر از عملیات ۵۰۰۰۰ دلاری باشد كه به صورت ضعیفی طراحی شده است. بسیاری از فنون بازاریابی ”سنتی“، مانند تبلیغات، نمیتوانند در برآورد و ارزیابی هزینهها نتایج قابل قبولی ارایه دهند.حداقل دو بار در سال سرمایه بازاریابیتان را ارزیابی كنید.
۵) اتلاف وقت اگر در رفتوآمد به گروههای شبكهای هیچگونه تجارت و داد و ستدی نمیبینید؛ وقت خود را با رفتن به آنها تلف نكنید. تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن كنید، در كنار گذاشتن قسمتهایی كه درست عمل نمیكند، تردیدی به خود راه ندهید.
۶) نداشتن ارتباط؛ اگر در بارهی برگزاری یك سمینار مهم به كارمندانتان اطلاعاتی ندادهاید، آن را برگزار نكنید. در تمامی مسایل و جرییات بازاریابی، سیاست آزادی بیان را به كار گیرید.
۷) نداشتن حس مسوولیتپذیری؛ این مساله بدترین و بزرگترین اشتباهی است كه یك شركت میتواند مرتكب شود. داشتن اهداف واقعبینانه و عملكرد سریع برای كسانی كه در كار بازاریابی هستند، ضروری است. در غیر این صورت شما به مرگ ”آری“ گفتهاید و هیچچیز را عملی نساختهاید.
۸) نپرداختن پاداش؛ اگر در شناسایی و ارج نهادن به مهارتها و تخصصهای بازاریابی كارمندانتان سهلانگاری كنید، محركهایی كه باید به كار گرفته شوند، دچار لغزش میشوند و نتیجهای معكوس در پی خواهند داشت. راههای موفقیت در بازاریابی را كه پایههایی ثابت و استوار دارند، بشناسید.
۹) نداشتن دست نوشته و بیتوجهی به مكتوب كردن كارها؛ گفتهاند: «هنگامی كه کاری نوشته شود، انجام میپذیرد». همیشه اهداف و طرحهایتان را بنویسید و این احتمال را بدهید كه هنگام نوشتن، دیدگاه و چشمانداز شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
اینها اشتباهات متداولی هستند كه بسیاری از كسب و كارها با آن مواجه میشوند. با پرهیز از تكرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود، از آنان پیشی بگیرید.
۱۰) نه هدفی، نه توقع و انتظاری؛ بسیاری از شركتها در واقع نمیدانند كه از بازاریابی چه میخواهند یا انتظارشان از تلاشهای شبانهروزی چیست. ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم كنید. سپس، بپذیرید كه بازاریابی یك مرحله است. در پایان، همواره از تناسب مراحل با اهدافتان، اطمینان حاصل كنید.
منبع : سایت تحلیلی MLM
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران جنگ رئیسی گشت ارشاد رئیس جمهور
هواشناسی تهران تصادف پلیس شهرداری تهران دستگیری سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات قیمت خودرو خودرو بانک مرکزی دلار بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا گلزار سریال سینمای ایران تلویزیون سینما سریال پایتخت موسیقی فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا
تبلیغات اپل ایرانسل فناوری سامسونگ ناسا آیفون بنیاد ملی نخبگان ربات
سرطان خواب بارداری دندانپزشکی مالاریا