چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
ساخت فیلم Barngard (محوطه اطراف کاهدان)
این نخستین فیلم انیمیشن Omation Studios است. کارگردان این فیلم ”استیو اودکرک“ است که بیشتر او را به خاطر Jimmy Neutron میشناسند. کاراکترهای این مجموعه، شخصیتهای معمولی هستند و از ویژگیهای انسانی برخوردار هستند. برای نمونه، برخی از آنها کارهای عجیب و غریبی انجام میدهند و در صحنهای دیگر دو تا گوسفند با هم پیغام رد و بدل میکنند. اگر فیلم را دو یا یسه بار تماشا کنید بیشتر متوجه آن میشوید.
کاراکترهای پسزمینه فیلم برای برقراری ارتباط استفاده شدهاند و به مرور به شخصیتهای میان صحنه و نیمهاصلی تبدیل شدند.
قهرمان فیلم ”اوتیس“، یک گاو شورشی است که از جشن گرفتن و لیز خوردن از روی تپه و اذیت کردن پستچی لذت میبرد و با دوسهای ناجورش به شوخی و مسخرهبازی میپردازد. اما پدر وی، ”بن“ رئیس حیوانات مزرعه است. او سعی دارد ”اوتیس“ را مسئولیتپذیر بار بیاورد. وقتی حادثه غمانگییزی رخ میدهد، اوتیس مجبور میشود مسئولیت حفظ جان حیوانات مزرعه را در برابر کایوتهای غارتگر بر عهده بگیرد. این فیلم تنها به یک طویله که البته الهام اولیه فیلم از آن برگرفته است، محدود نمیشود.
اودکرک میگوید: پیش از اینکه ”داستان اسباببازی“ به بازار بیاید، من پروژه CG را بر عهده گرفتم و همه فکر میکردند من یک آدم روانی هستم وقتی که برای نخستین بار شروع به تصویرسازی کاراکترهای انیمیشن کردم، دوست داشتم آن را در گرافیک کامپیوتری انجام دهم . من مشغول ساخت فیلمهای دیگری شدم. بهگونهای که دموی کارهایم به مدت چهار تا پنج سال متوقف شد، وگرنه ساخت این فیلم سالها پیش به پایان رسیده بود. تولید رسمی در اکتبر سال ۲۰۰۳ در استودیو omation ادوکرک واقع در کالیفرنیا آغاز شد. آنها اعضاء گروه را از کشورهای دیگر از جمله برزیل، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، روسیه، بلغارستان، هند و پاکستان گزینش کردند.
برای این فیلم باید ۱۸۰ شخصیت ساخته و طراحی میشدند که با یاری برنامهریزان و سازندگان کاراکترها بهصورت تمام وقت به اجراء پروژه پرداخته شد.
بسیاری از تولیدیهای بزرگ دارای نرمافزارهای سفارشی هستند. در حالیکه این گروه هسته خط تولید خود را در Soft Image که در مونترال کانادا ساخته شده بود، پیریزی کردند. همچنان که کار و مجموعه رشد میکردند، وارد برنامههای بزرگتری شده و خط تولید را در یک نرمافزار انحصاری پایهریزی کردند. وارد برنامههای بزرگتری شده و خط تولید را در یک نرمافزار انحصاری پایهریزی کردند. در اینگونه نرمافزارها همواره محدودیتهائی وجود دارد و کارگردان نیز نسبت به آنچه که از گروه میخواهد، آگاه است.
بنابراین آنها چند ابزار ابداع کردند که یکی از آنها ابزار مو بود. یکی از مسائلی که طراح گرافیک کامپیوتری همواره با آن سروکار دارند، آویزان کردن مو از سر است. ابداع چیزی که بهطور پویا کار کرده و همچنین از سوی هنرمند هم قابل کنترل باشد کمی دشوار است اما سرانجام گروه آن را طراحی کرد. این ابزار به طراح اجازه میدهد مو را بر سر کاراکتر قرار دهد، حتی میتواند شکل و طول مو را نیز تعیین کند، در نتیجه میزان سفتی در طول مو نیز قابل کنترل میشود.
به گفته دستاندرکاران، حدود شش ماه طول میکشد تا یک تصویر از خط تولید بگذرد. صحنههای مهمانی این فیلم حتی طولانیتر هم بودند، شش تا هشت ماه به خاطر وضع اقتصادی موجود در فیلمسازی کامپیوتری، گاهی صحنهها بیانرژی و برخی از کاراکترها تکراری میشوند. به همین دلیل بود که استیو تصمیم گرفت یک مهمانی راه بیندازد، آن هم با این همه کاراکتر! صحنه شلوغ او در مهمانی بسیار شگفتانگیز است. بهگونهای که شاید تاکنون چنین انرژی و هیجان را در فیلمهای گرافیک کامپیوتری ندیده باشید.
در فیلمهای مثل ”Shrek“ پسزمینه فیلم بسیار یک دست است. در ”عصر یخبندان“، هم شما کاراکترهائی را میبینید که مدام به دور و اطراف قدم میزنند، اما واقعاً هیچ چیزی آنجا نیست. سرعت ضبط اینکار ۱۲۰ فریم در ثانیه است. این ویژگی بیشتر استودیوهای امروزی است. آنها از سیستم ۱۶ الی ۲۲ دوربینه برخوردار هستند.
گروه از برنامهریزان حرفهای که کار فیلم ”ماتریس“ را انجام داده بودند، استفاده کرد. آنها پایگاه دادهای ایجاد کردند که به آنها اجازه میداد به کمک سیستم Wicon، نقشه انیمیشن را روی صدها کاراکتر ترسیم کنند. آنها چند برنامه تازه هم داشتند که انیمیشن را منعکس میکرد. اگر دو روز صد فیلم تهیه کنید آنگاه میتوانید صد تای دیگر هم با انعکاس انیمیشن درست کنید. بازوی چپ فرد به بازوی راست آن تبدیل میشود. برای موفقیت در کار باید چند ترفند هم بهکار برد. برای اینکار میتوان سه تا صد حسگر روی بازیگر قرار داد.
از آنجا که برخی از کاراکترها در این فیلم طبیعت و ساختار سادهای داشتند دیگر مجبور نبودند همانند فیلم ”ماتریکس“ یا ”کینگ کونگ“ (که در آن باید هر سلول حرکت عضلات را ضبط میکردند) عمل کنند. بدینترتیب کار بسیار سریع و با کارآئی بالائی انجام شد. کار انیمیشن پسزمینه و انیمیشن اصلی بهطور همزمان انجام شد، به همین خاطر آنها توانستند با یکدیگر روی صحنهها کار کنند.
اعضاء تیزبین گروه سرنخهای بسیاری از دوبلورها گرفتند. هنگامیکه آنها صدای یکی از دوبلورها را روی تعدادی از سکانسهای مهمانی ضبط میکردند، متوجه شدند که او در هنگام فریاد زدن چشمهای خود را نیز کمی تکان میدهد و همینکار را روی کاراکتر آزمایش کردند. انیماتورها کارهای بسیار شگفتانگیزی انجام میدهند.
اودکرک در هنگام اجراء فیلم خود میگوید: من تنها تکههای کوچک را پر میکنم. فقط همین این موضوع در فیلم Kung Pow اتفاق افتاد. من همه فیلم را اجراء کردم. سپس به انتخاب دوبلور پرداختم.
منبع : نشریه تخصصی کامپیوتر و هنر
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران روز دختر دولت سیزدهم دولت رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی رافائل گروسی انتخابات سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب انتخابات مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران سلامت بارش باران آموزش و پرورش سیل شهرداری قوه قضاییه سازمان هواشناسی
گاز نمایشگاه نفت مالیات خودرو قیمت طلا قیمت خودرو مسکن قیمت دلار حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون فضای مجازی محمدمهدی اسماعیلی کتاب سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
اینوتکس دانشجویان دانش بنیان
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل جنگ غزه فلسطین رفح حماس آمریکا روسیه حمله به رفح نوار غزه طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید لیگ برتر دورتموند ذوب آهن بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
تبلیغات عیسی زارع پور اینترنت اپل سامسونگ ناسا آب گوگل مایکروسافت
سرطان سنگ کلیه هندوانه کبد چرب کمردرد اعتیاد ناباروری بیماران خاص بیمه سبزیجات