دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا


مدیریت کیفیت جامع در آموزش


مدیریت کیفیت جامع در آموزش
نویسنده : آزاد - ناصر... [و دیگران] -
ویراستار : زندباف - عباس
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۵/۲۰
رده دیویی : ۶۵۸.۵۶۲
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۳۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
شماره مجلد : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۷۲۸-۳۴-۰

کتاب در چهار بخش اصلی سازمان یافته است .بخش نخست ذیل عنوان 'جنبش کیفیت' حاوی تاریخچه‌ای از مدیریت کیفیت جامع در آموزش و اهمیت کیفیت در عرصه تولیدات و خدمات است .در بخش دوم مفهوم 'کیفیت 'از چشم‌اندازهای مختلف به بحث گذاشته شده که از آن جمله است :ایده کیفیت, کیفیت به مثابه امری نسبی و مطلق, کیفیت کاربردی و انتقالی, نقش مشتری و مصرف کننده در کیفیت و کنترل کیفیت .در بخش سوم خوانندگان ذیل عنوان 'تغییرات فرهنگی یکنواخت و یکپارچه', با مفهوم کایزن یا بهبود مستمر آشنا می‌شوند .این بخش بر این فرض مبتنی است که : 'لازمه پیاده‌سازی مدیریت و تحول کیفیت جامع, تغییر فرهنگ است .'در فصل پایانی کتاب آرای سه تن از نظریه‌پردازان کیفیت یعنی' :دمینگ', 'جوران ' و 'کراسبای 'معرفی می‌شود .