جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
زاد المسافر
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۲۹
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۵۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۰۰-۰۰-۱
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
شارح : عمادیحائری - سیداسماعیل
نویسنده : قبادیانیبلخی - ناصربنخسرو
مصحح : عمادیحائری - سیدمحمد
کتاب حاضر با بررسی در نسخههای 'زادالمسافرین' و بر اساس سه نسخه تصحیح شده است که عبارتاند از: نسخهی شماره 4911 در کتابخانهی مرکزی دانشگاه تهران: (تاریخ کتابت: قرن 9 ـ 10)، نسخهی شماره 79.d.2669 در کتابخانهی بادلیان دانشگاه آکسفورد (تاریخ کتابت: قرن 10ـ 11)، نسخهی شماره 216 در کتابخانهی مدرسهی شاهی کمبریج (تاریخ کتابت: قرن 11ـ12). تالیف این کتاب در سال 453 هـ. ق. در بیست و هفت 'قول' انجام گرفته است و مولف در این اقوال از اقسام علم و بحث در حواس و اجسام و متعلقات آن، نفس و هیولی، مکان و زمان، ترکیب و حدوث، عالم، اثبات صانع و خلقت عالم، کیفیت اتصال نفس به جسم، معاد و رد مذهب تناسخ، اثبات و ثواب و عقاب و موضوع لذت بحث کرده است. نویسنده در خلال این مباحث به مذاهب مخالفان خاصه محمدبن زکریای رازی که مطرود و مغضوب متکلمان اسماعیلیه است سخت تاخته و سخنان او را در مسائل مختلفی از قبیل قدم هیولی، قدم مکان یا خلا، قدم زمان، مسالهی لذت و امثال آنها مردود شمرده است. و در این موارد ناصرخسرو، بسیاری از سخنان زکریای رازی را نخست به پارسی ترجمه و نقل، و آنگاه رد کرده است.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۵۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۰۰-۰۰-۱
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
شارح : عمادیحائری - سیداسماعیل
نویسنده : قبادیانیبلخی - ناصربنخسرو
مصحح : عمادیحائری - سیدمحمد
کتاب حاضر با بررسی در نسخههای 'زادالمسافرین' و بر اساس سه نسخه تصحیح شده است که عبارتاند از: نسخهی شماره 4911 در کتابخانهی مرکزی دانشگاه تهران: (تاریخ کتابت: قرن 9 ـ 10)، نسخهی شماره 79.d.2669 در کتابخانهی بادلیان دانشگاه آکسفورد (تاریخ کتابت: قرن 10ـ 11)، نسخهی شماره 216 در کتابخانهی مدرسهی شاهی کمبریج (تاریخ کتابت: قرن 11ـ12). تالیف این کتاب در سال 453 هـ. ق. در بیست و هفت 'قول' انجام گرفته است و مولف در این اقوال از اقسام علم و بحث در حواس و اجسام و متعلقات آن، نفس و هیولی، مکان و زمان، ترکیب و حدوث، عالم، اثبات صانع و خلقت عالم، کیفیت اتصال نفس به جسم، معاد و رد مذهب تناسخ، اثبات و ثواب و عقاب و موضوع لذت بحث کرده است. نویسنده در خلال این مباحث به مذاهب مخالفان خاصه محمدبن زکریای رازی که مطرود و مغضوب متکلمان اسماعیلیه است سخت تاخته و سخنان او را در مسائل مختلفی از قبیل قدم هیولی، قدم مکان یا خلا، قدم زمان، مسالهی لذت و امثال آنها مردود شمرده است. و در این موارد ناصرخسرو، بسیاری از سخنان زکریای رازی را نخست به پارسی ترجمه و نقل، و آنگاه رد کرده است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات احمد وحیدی عراق حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت نیکا شاکرمی مجلس روز معلم رهبر انقلاب شهید مطهری
ایران سیل هواشناسی تهران آتش سوزی شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس آموزش و پرورش معلم فضای مجازی سلامت
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا سازمان هواشناسی مالیات دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال ساواک عمو پورنگ سینمای ایران مهران مدیری تبلیغات مسعود اسکویی سینما عفاف و حجاب
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر جواد نکونام بازی لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
هوش مصنوعی اپل فناوری خودروهای وارداتی گوگل آیفون ناسا
فشار خون کبد چرب