چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا
دو تحریف معنوی حادثه کربلا
دو تحریف معنوی بسیار عجیب و ماهرانه كردیم ( نمیدانم بگویم ماهرانه یا جاهلانه ) یك جا گفتیم حسینبنعلی ( ع ) قیام كردتا كشته شود ، برای اینكه كفاره گناهان امت باشد ! حال اگر بپرسند این حرف در كجاست ؟ آیا خود امامحسین علیهالسلام چنین چیزی گفت ؟ پیغمبر گفت ؟ امام گفت ؟ ما میگوئیم به این حرفها چكار دارید ؟ امامحسین ( ع ) كشته شد برای اینكه گناهان ما بخشیده شود ! نمیدانیم كه ما این فكر را از دنیای مسیحیت گرفتهایم یا نه ؟ ملت مسلمان ندانسته خیلی چیزها را از دنیای مسیحیت بر ضداسلام گرفته است . یكی از اصول معتقدات مسیحیت مسئله به صلیب كشیدن ، مسیح است برای اینكه فادی باشد . الفادی لقب مسیح است . از نظر مسیحیت این جزء متن مسیحیت است كه عیسی به دار رفت تا كفاره گناهان امت باشد !
یعنی گناهان خودشان را به حساب عیسی میگذارند ! فكر نكردیم كه این ، حرف دنیای مسیحیت است ، با روح اسلامی سازگار نیست ، با سخن حسین علیهالسلام سازگار نیست . به خدا قسم تهمت به اباعبدالله است . والله اگر كسی در ماه رمضان روزه داشته باشد واین حرف را به حسینبنعلی(ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین كاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بكند روزهاش باطل است ، دروغ بر حسین ( ع ) است .
اباعبدالله كه برای مبارزه با گناه كردن قیام كرد ، ما گفتیم قیام كرد تا سنگری برای گنهكاران باشد ! گفتیم حسین یك بیمه درست كرد ، یك شركت بیمه تأسیس كرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه كردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشك . شما برای من اشك بریزید ، من در عوض ، گناهان شما را جبران میكنم . شما هر چه میخواهید باشید ، ابنزیاد باشید ، عمر سعد باشید . یك ابنزیاد در دنیا كم بود ! یك عمرسعد در دنیا كم بود ! یك سنانبنانس در دنیا كم بود ! یك خولی در دنیا كم بود ؟ امامحسین ( ع) خواست خولی در دنیا زیاد شود ، عمرسعد در دنیا زیاد شود ، گفت ایهاالناس هر چه میتوانید بد باشید كه من بیمه شما هستم ! تحریف معنوی دومی كه از نظر تفسیر و توجیه حادثه كربلا رخ داده ، این است كه میگویند : میدانید چرا امامحسین ( ع ) نهضت كرد و كشته شد ؟ میگوئیم چرا ؟ میگویند یك دستور خصوصی فقط برای او بود . به او گفتند برو و خودت را بكشتن بده . پس به ما و شمااارتباط پیدا نمی كند ، یعنی قابل پیروی نیست ! به دستورات اسلام كه دستورات كلی و عمومی است ، مربوط نیست . تفاوت سخن امام با سخن ما چقدر است ؟ امام حسین ( ع ) فریاد كشیده كه علل و انگیزه قیام من مسائلی است كه منطبق بر اصول كلی اسلام است .
احتیاجی به دستور خصوصی نیست . آخر دستور خصوصی را در جایی میگویند كه دستورهای عمومی وافی نباشد . امامحسین ( ع ) در كمال صراحت فرمود : اسلام دینی است كه به هیچ مؤمنی ( حتی نفرمود به امام ) اجازه نمیدهد كه در مقابل ظلم ، ستم ، مفاسد و گناه بیتفاوت بماند . امامحسین ( ع ) مكتب بوجود آورد ولی مكتب عملی اسلامی ، مكتب او همان مكتب اسلام است . مكتب اسلام بیان كرد ، حسین ( ع ) عمل كرد .
ما این حادثه را از مكتب بودن خارج كردیم ، وقتی از مكتب بودن خارج شد ، دیگر قابل پیروی نیست ، وقتی كه قابل پیروی نبود ، پس دیگر نمیشود از حسین استفاده كرد ، یعنی از حادثه كربلا نمیتوان استفاده كرد . از اینجا ما حادثه را از نظر اثرمفیدداشتن ، عقیم كردیم . آیا خیانتی از این بالاتر هم در دنیا وجود دارد ؟ این است كه عرض كردم تحریف معنوی كه در حادثه عاشورا صورت گرفته است از تحریف لفظی آن صددرجه خطرناكتر است .
منبع:حماسه حسینی شهید مطهری
منبع : سازمان آموزش و پرورش استان خراسان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رئیسی قوه قضاییه مجلس دولت سیزدهم رهبر انقلاب شورای نگهبان حسن روحانی صادق زیباکلام مجلس دوازدهم مجلس یازدهم
قوه قضائیه قتل پلیس تهران هواشناسی شهرداری تهران بارش باران دستگیری پلیس راهور سازمان هواشناسی سیل سلامت
یارانه بانک مرکزی مسکن قیمت دلار قیمت خودرو خودرو قیمت طلا سایپا بازار خودرو بورس دلار ایران خودرو
شاهنامه نمایشگاه کتاب همایون شجریان سحر دولتشاهی تلویزیون زبان فارسی نمایشگاه کتاب تهران کتاب سینمای ایران دفاع مقدس سریال تئاتر
دانشگاه تهران وزارت علوم فضا تحقیقات و فناوری آیفون
اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس چین افغانستان ترکیه اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال فولاد خوزستان لیگ برتر ایران مهدی طارمی فولاد بازی لیگ برتر فوتبال ایران
گوگل هوش مصنوعی همراه اول موبایل دوربین تبلیغات هواپیما ناسا نوآوری اپل ایلان ماسک
زوال عقل کاهش وزن ویتامین کودک سلامت روان واکسن بارداری پرستار