یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
متافیزیک نیچه
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۰۹
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۲۹-۹۰-۳
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : آبادان
مترجم : اسدی - منوچهر
ویراستار : رنجبر - محمد
نویسنده : هیدگر - مارتین
در نوشتار حاضر میخوانیم: 'ارادهی معطوف به قدرت، نیستانگاری، بازگشت جاودان همان، ابر بشر و عدالت، پنج کلام بنیادین متافیزیک نیچه است. 'ارادهی معطوف به قدرت'، وجود موجود را در این معنا مینامد که مساوق با وجود موجود است. 'نیستانگاری'، نام برای تاریخ حقیقت چنین موجود تعیین یافتهای است. 'بازگشت جاودان همان'، طریقی را مینامد که چگونه موجود در کلیت امر، وجود دارد. یعنی تصور ظهوری موجود. 'ابر بشر'، آن حوالتی را برای بشر، مشخص میدارد که به واسطهی این کلیت، طلبیده میشود. 'عدالت'، ذات حقیقت موجود چنان ارادهی معطوف به قدرت است'. سپس غایت این تفکر بدین گونه تبیین گردیده: 'این که بشر تاریخی به وجود اصیل و حقیقت آن، متعلق است؛ این که وجود اصیل، هرگز به قرب موجود نیاز ندارد تا با آن دیدار کند؛ نیز وجود تفکر است و اما هنوز به طور ماهوی در غایت تفکر، مقام نیافته است و سرانجام این که چنین تفکری، آغازین است و در آغاز دیگری در حوزهی شعر در معنای (Poesie) هنوز میباید پیشاهنگ باشد'.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۲۹-۹۰-۳
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : آبادان
مترجم : اسدی - منوچهر
ویراستار : رنجبر - محمد
نویسنده : هیدگر - مارتین
در نوشتار حاضر میخوانیم: 'ارادهی معطوف به قدرت، نیستانگاری، بازگشت جاودان همان، ابر بشر و عدالت، پنج کلام بنیادین متافیزیک نیچه است. 'ارادهی معطوف به قدرت'، وجود موجود را در این معنا مینامد که مساوق با وجود موجود است. 'نیستانگاری'، نام برای تاریخ حقیقت چنین موجود تعیین یافتهای است. 'بازگشت جاودان همان'، طریقی را مینامد که چگونه موجود در کلیت امر، وجود دارد. یعنی تصور ظهوری موجود. 'ابر بشر'، آن حوالتی را برای بشر، مشخص میدارد که به واسطهی این کلیت، طلبیده میشود. 'عدالت'، ذات حقیقت موجود چنان ارادهی معطوف به قدرت است'. سپس غایت این تفکر بدین گونه تبیین گردیده: 'این که بشر تاریخی به وجود اصیل و حقیقت آن، متعلق است؛ این که وجود اصیل، هرگز به قرب موجود نیاز ندارد تا با آن دیدار کند؛ نیز وجود تفکر است و اما هنوز به طور ماهوی در غایت تفکر، مقام نیافته است و سرانجام این که چنین تفکری، آغازین است و در آغاز دیگری در حوزهی شعر در معنای (Poesie) هنوز میباید پیشاهنگ باشد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران شورای نگهبان انتخابات حسین امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان دولت حجاب مجلس شورای اسلامی جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی انتخابات مجلس دوازدهم
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل فضای مجازی شورای شهر تهران سامانه بارشی سازمان هواشناسی باران یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
قیمت دلار خودرو بازار خودرو قیمت خودرو یارانه بانک مرکزی قیمت طلا مسکن دلار حقوق بازنشستگان ایران خودرو تورم
تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما صداوسیما مهران غفوریان رهبر انقلاب موسیقی سریال تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید مهدی طارمی سپاهان لیگ برتر جواد نکونام بارسلونا باشگاه استقلال علی خطیر بازی
باتری گوگل اپل اینستاگرام آیفون پهپاد تبلیغات ناسا عکاسی
کاهش وزن بیمارستان چای توت فرنگی جامعه پزشکی چاقی آلرژی