جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

مسئول پذیرش و مدارک پزشکی


مسئول پذیرش و مدارک پزشکی
متصدیان این شغل تحت نظارت کلی بانجام امور مربوط به پذیرش بیماران و تیهه و تنظیم اطلاعات آماری از دفاتر و مدارک تنظیمی، کدگذاری و اندکس اعمال جراحی، اصلاح فرمهای مدارک پزشکی و تکمیل و نگهداری پرونده های بیماران می پردازند.
● نمونه وظایف
۱) ثبت مشخصات و نشانی بیمار روی کارتها یا فرمهای مخصوص بمنظور تشکیل پرونده و ضبط اوراق مورد لزوم در پرونده و ثبت کد مربوط بر روی آن.
۲) ثبت مشخصات آورنده یا مقام اعزام کننده بیمار و اخذ رضایت نامه جهت مطالعه یا اعمال جراحی.
۳) ضمیمه کردن نتایج آزمایشات انجام شده به پرونده بیمار.
۴) تنظیم کارت شناسایی و ثبت مشخصات و شماره بایگانی روی آن بمنظور تسلیم به بیمار یا کسان وی.
۵) راهنمایی بیمار به منظور تعویض لباس و ارسال پرونده متشکله همراه بیمار به بخش مربوطه.
۶) تعیین نوبت برای مراجعه مجدد بیمار طبق نظر پزشک و راهنمایی پس از بهبودی به منظور اعزام بیمار.
۷) تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران بمنظور شناسایی آنها.
۸) تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از تعداد بیمارن بستری و مرخص شده و در گذشتگان بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها(احتساب درصدهای اشغال تخت و غیره).
۹) تهیه آمار مراجعین به درمانگاهها، سرویس های رادیولژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر واحدها.
۱۰) کدگذاری اعمال جراحی و تهیه اندکس اعمال جراحی برابر روشهای معمول یا براساس طبقه بندی بین المللی اعمال جراحی.
● بازار کار
متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در:
۱) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۲) دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
۳) مراکز بهداشتی و درمانی
۴) بیمارستانها
۵) وزارتخانه ها
۶) موسسات دولتی
اشتغال یابند.
● شرایط احراز
۱) دانشنامه کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی و یا لیسانس نگهداری مدارک پزشکی.
۲) گواهینامه فوق دیپلم مدرک پزشکی یا فوق دیپلم و طی دوره آموزشی مربوط .
منبع : شبکه رشد