پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
آقای بلیون - Mr Billion
سال تولید : ۱۹۷۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پانتئون
کارگردان : جاناتان کاپلان
فیلمنامهنویس : کن فریدمن و کاپلان
فیلمبردار : ماتیوف. لیونتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : دیو گروسین.
هنرپیشگان : ترنس هیل، والری پرین، جکی گلیسن، اسلیم پیکنز، ویلیام ردفیلد، چیل ویلز و دیک میلر.
نوع فیلم : رنگی، ۹۳ دقیقه.
پس از آنکه پیرمرد ثروتمندی بهنام «آنتونی فالکون» بهطور تصادفی کشته میشود، «جان کاتلرِ» طماع (گلیسن) به برادرزاده ایتالیائی و مکانیک او، «گوئیدو» (هیل) خبر میدهد که تمام دارائی آن مرحوم به او رسیده، به شرط آنکه تا ظهر بیستمین روز از اعلام این خبر، برای امضای مدارک حاضر شود. سپس کارآگاهی بهنام «رُزی جونز» (پرین) را استخدام میکند تا «گوئیدو» را بفریبد که مسئولیت دارائیهایش را به او بسپارد. «رُزی» برای جلب توجه «گوئیدو» در قطاری که از نیویورک میآید، وانمود میکند که «گوئیدو» میخواسته به او هتک حرمت کند. «سرهنگ وینکل» (ویلز) آن دو را با دستبند به هم وصل میکند، اما سه نفر آنان را از قطار میربایند. این دو میگریزند، ولی «گوئیدو» یادداشتهای «کاتلر» را در لباسهای «رُزی» پیدا میکند و رابطهشان به هم میخورد. در تکزاس، دزدی به «گوئیدو» میزند و بعد، او همراه «دوین» (پیکنز)، دامداری که بانک املاکش را توقیف کرده، به زندان میافتد، و پس از آزادی، «دوین» را هم با خود میبرد. «رُزی» که از رفتارش پشیمان شده، سعی میکند با امضائی جعلی «کاتلر» را گول بزند، ولی «کاتلر» تلاش میکند با تهدید «گوئیدو» به از بین بردن «رُزی»، او را از امضای مدارک منصرف کند. «گوئیدو» و «دوین» به گراند کنین میروند، را نجات میدهند، از پس افراد «کاتلر» برمیآیند و بعد هر سه بهسوی سن فرانسیسکو میروند. «گوئیدو» با هواپیما، چتر نجات، دوچرخه و... خودش را ثانیههائی پیش از ظهر به «کاتلر» میرساند و کنترل کمپانی «آنتونی فالکون» را در دست میگیرد...
* طیف وسیعی از ژانرها در فیلمنامه آقای بیلیون زیرورو شدهاند. حضور هیل در نخستین نقش آمریکائیاش، وسترنهای اروپائی را تداعی میکند (و نیز صحنه حوالی آغاز فیلم در رستوران ایتالیائی که به هجو خشونت میپردازد). از سوی دیگر تأثیر فانتزی مردمگرای نوع فرانک کاپرا را هم میتوان به عینه دید - مرد کوچک سادهدل و خوشنیتی که در برابر غولهای سرمایهدار - با بازیز گلیسن - قرار میگیرد. سپس فیلم یک تریلر تعقیبوگریز میشود با شباهتهائی به شمال به شمالغربی (آلفرد هیچکاک، 1959) که سرانجامِ کشمکش را در مکانهای مرتفع روشن میکند - اینجا گراند کنین جایگزین راشمور شده است. البته رشتههای مختلف داستان هیچگاه جفت و جور نمیشود و رویکرد نامطمئن کاپلانِ کارگردان و فریدمن نویسنده هم کمکی نمیکند.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پانتئون
کارگردان : جاناتان کاپلان
فیلمنامهنویس : کن فریدمن و کاپلان
فیلمبردار : ماتیوف. لیونتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : دیو گروسین.
هنرپیشگان : ترنس هیل، والری پرین، جکی گلیسن، اسلیم پیکنز، ویلیام ردفیلد، چیل ویلز و دیک میلر.
نوع فیلم : رنگی، ۹۳ دقیقه.
پس از آنکه پیرمرد ثروتمندی بهنام «آنتونی فالکون» بهطور تصادفی کشته میشود، «جان کاتلرِ» طماع (گلیسن) به برادرزاده ایتالیائی و مکانیک او، «گوئیدو» (هیل) خبر میدهد که تمام دارائی آن مرحوم به او رسیده، به شرط آنکه تا ظهر بیستمین روز از اعلام این خبر، برای امضای مدارک حاضر شود. سپس کارآگاهی بهنام «رُزی جونز» (پرین) را استخدام میکند تا «گوئیدو» را بفریبد که مسئولیت دارائیهایش را به او بسپارد. «رُزی» برای جلب توجه «گوئیدو» در قطاری که از نیویورک میآید، وانمود میکند که «گوئیدو» میخواسته به او هتک حرمت کند. «سرهنگ وینکل» (ویلز) آن دو را با دستبند به هم وصل میکند، اما سه نفر آنان را از قطار میربایند. این دو میگریزند، ولی «گوئیدو» یادداشتهای «کاتلر» را در لباسهای «رُزی» پیدا میکند و رابطهشان به هم میخورد. در تکزاس، دزدی به «گوئیدو» میزند و بعد، او همراه «دوین» (پیکنز)، دامداری که بانک املاکش را توقیف کرده، به زندان میافتد، و پس از آزادی، «دوین» را هم با خود میبرد. «رُزی» که از رفتارش پشیمان شده، سعی میکند با امضائی جعلی «کاتلر» را گول بزند، ولی «کاتلر» تلاش میکند با تهدید «گوئیدو» به از بین بردن «رُزی»، او را از امضای مدارک منصرف کند. «گوئیدو» و «دوین» به گراند کنین میروند، را نجات میدهند، از پس افراد «کاتلر» برمیآیند و بعد هر سه بهسوی سن فرانسیسکو میروند. «گوئیدو» با هواپیما، چتر نجات، دوچرخه و... خودش را ثانیههائی پیش از ظهر به «کاتلر» میرساند و کنترل کمپانی «آنتونی فالکون» را در دست میگیرد...
* طیف وسیعی از ژانرها در فیلمنامه آقای بیلیون زیرورو شدهاند. حضور هیل در نخستین نقش آمریکائیاش، وسترنهای اروپائی را تداعی میکند (و نیز صحنه حوالی آغاز فیلم در رستوران ایتالیائی که به هجو خشونت میپردازد). از سوی دیگر تأثیر فانتزی مردمگرای نوع فرانک کاپرا را هم میتوان به عینه دید - مرد کوچک سادهدل و خوشنیتی که در برابر غولهای سرمایهدار - با بازیز گلیسن - قرار میگیرد. سپس فیلم یک تریلر تعقیبوگریز میشود با شباهتهائی به شمال به شمالغربی (آلفرد هیچکاک، 1959) که سرانجامِ کشمکش را در مکانهای مرتفع روشن میکند - اینجا گراند کنین جایگزین راشمور شده است. البته رشتههای مختلف داستان هیچگاه جفت و جور نمیشود و رویکرد نامطمئن کاپلانِ کارگردان و فریدمن نویسنده هم کمکی نمیکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران وزیر کشور دولت دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی تعطیلی شنبه ها رئیس جمهور شورای نگهبان قوه قضائیه مجلس دوازدهم احمد وحیدی
سیل مشهد هواشناسی سیل مشهد پلیس خراسان رضوی تهران بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران قتل فضای مجازی
قیمت دلار خودرو قیمت طلا قیمت خودرو مالیات مسکن بازار خودرو دلار ایران خودرو بانک مرکزی سایپا بورس
نمایشگاه کتاب کتاب تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران سریال سحر دولتشاهی فردوسی همایون شجریان موسیقی شاهنامه سینما دفاع مقدس
سرعت اینترنت دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل روسیه جنگ غزه آمریکا حماس اوکراین ترکیه طوفان الاقصی نوار غزه
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر لیگ برتر انگلیس سپاهان باشگاه استقلال بازی جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید فولاد خوزستان
هوش مصنوعی گوگل آیفون اپل عیسی زارع پور تلفن همراه سامسونگ دوربین موبایل ناسا
بارداری خواب دیابت کاهش وزن سرماخوردگی زوال عقل کارتخوان اضطراب