جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
هایدگر و هستی و زمان
تاریخ نشر : ۸۵۰۲۱۶
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۲۹-۱۲۵-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۱۶۰۴۵
رده دیویی : ۱۱۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : معصومبیگی - علیاکبر
نویسنده : ری - جاناتان
مباحث این کتاب شرحی است بر 'هستی و زمان' اثر 'هایدگر' (1927) که نویسنده میکوشد استدلالهای عمدهی این اثر را به زبان روشن توضیح دهد. گفتنی است هایدگر در 'هستی و زمان' از شگرد 'تحلیل وجودی' خود بهره میگیرد تا مقولات دوگانهای چون عینیت و ذهنیت، عقلانیت و عقلگریزی، و مطلقگریزی و نسبیتگرایی را مطرود سازد. در نظر او حقیقت، خود از بن تاریخی است. به تصریح نویسنده: 'استدلال سترگ هایدگر این بود که اگر مفهومهای ویژگی تاریخی و حقیقت علمی به روشنی اندیشیده شود، آنگاه همستیزی آشکار میان آنها از میان خواهد رفت، این که ویژگیهای فردی ما پیلههایی نیستند که ما آن را پشت سر خود وامیگذاریم تا به قلمرو والایی از حقیقت ارتقا یابیم، بلکه خاستگاه و تکیهگاه همهی شناختاند. با این همه، درسی دشوار از کار درآمد، زیرا در تعارض با بیواسطهترین برداشت ما از خودمان قرار گرفت. ـ یعنی در تعارض با دوشاخگی میان ذهن و جهان یا ذهنیت و عینیت که، افزون بر هستی که در آجرکاری بنای فلسفهی غرب تعبیه میشود، در بافت خودشناسیهای هر روزهمان نیز تنیده است. وظیفهی لازم تبیین و روشنسازی نه فقط استادی و هنروری فکری را لازم میآورد، بلکه نیازمند کار خود دگرگونسازی نیز هست'.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۲۹-۱۲۵-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۱۶۰۴۵
رده دیویی : ۱۱۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : معصومبیگی - علیاکبر
نویسنده : ری - جاناتان
مباحث این کتاب شرحی است بر 'هستی و زمان' اثر 'هایدگر' (1927) که نویسنده میکوشد استدلالهای عمدهی این اثر را به زبان روشن توضیح دهد. گفتنی است هایدگر در 'هستی و زمان' از شگرد 'تحلیل وجودی' خود بهره میگیرد تا مقولات دوگانهای چون عینیت و ذهنیت، عقلانیت و عقلگریزی، و مطلقگریزی و نسبیتگرایی را مطرود سازد. در نظر او حقیقت، خود از بن تاریخی است. به تصریح نویسنده: 'استدلال سترگ هایدگر این بود که اگر مفهومهای ویژگی تاریخی و حقیقت علمی به روشنی اندیشیده شود، آنگاه همستیزی آشکار میان آنها از میان خواهد رفت، این که ویژگیهای فردی ما پیلههایی نیستند که ما آن را پشت سر خود وامیگذاریم تا به قلمرو والایی از حقیقت ارتقا یابیم، بلکه خاستگاه و تکیهگاه همهی شناختاند. با این همه، درسی دشوار از کار درآمد، زیرا در تعارض با بیواسطهترین برداشت ما از خودمان قرار گرفت. ـ یعنی در تعارض با دوشاخگی میان ذهن و جهان یا ذهنیت و عینیت که، افزون بر هستی که در آجرکاری بنای فلسفهی غرب تعبیه میشود، در بافت خودشناسیهای هر روزهمان نیز تنیده است. وظیفهی لازم تبیین و روشنسازی نه فقط استادی و هنروری فکری را لازم میآورد، بلکه نیازمند کار خود دگرگونسازی نیز هست'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق احمد وحیدی حسن روحانی حجاب مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی مجلس رهبر انقلاب شهید مطهری رسانه
ایران هواشناسی سیل آتش سوزی یسنا تهران روز معلم قوه قضاییه پلیس معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا دولت سیزدهم مالیات طلا بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال عمو پورنگ ساواک سینمای ایران عفاف و حجاب تبلیغات مسعود اسکویی سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه جنگ غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
ناسا هوش مصنوعی فناوری اپل گوگل اینستاگرام تلفن همراه کولر
طب سنتی خواب فشار خون کبد چرب دیابت