پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
باورهای دینی و نگرشهای اجتماعی
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۴/۲۵
رده دیویی : ۳۰۶.
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۴۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۸۴۹۸-۲۹-۶
در این گزارش, به منظور سنجش باورهای دینی و نگرش اجتماعی, ابتدا 'سکولاریسم' در سه عرصه فردی, میان فردی و سطح نهادی, و کلان اجتماعی و سیاسی از یک دیگر تفکیک شده و پس از تحقیق و آمارگیری, این یافتهها به دست آمده است: 1 ـ در سطح فردی گرایشهای دینی, نیرومند, و وسعت و گستره آن در خور توجه است. 2 ـ اطلاعات طولی حاکی از آن است که به تدریج بر تعداد کسانی که کمتر رفتارها و فرایض دینی خود را انجام میدهند افزوده میشود. 3 ـ در میان رفتارها و انجام واجبات دینی, آن دسته از فرایض که جنبه فردی و خصوصی دارد به مراتب وضع قابل قبولتری در مقایسه با فرایض جمعی دینی مانند نماز جماعت و نماز جمعه دارد. اطلاعات طولی در این زمینه نشانگر افت تدریجی مشارکت مردم در رفتارهای جمعی دینی است. 4 ـ جامعه ایرانی در باب درک الگوی دینداری ـ دین داری مناسکی یا غیر مناسکی ـ یک جامعه دو قطبی است. 5 ـ در سطح میان فردی سکولاریسم در حدود قابل توجهی مشاهده میشود. گویا مردم کمتر در حوزه میان فردی دین را داور ارتباطات اجتماعی و میان فردی خود قرار میدهند. 6 ـ در سطح اجتماعی و سیاسی, ایده جدایی دین و سیاست جامعه ایرانی را در یک فضای دو قطبی قرار میدهد. مردان بیش از زنان و گروههای تحصیل کرده بیش از سایر گروههای تحصیلی با ایده سکولاریسم همراهی میکنند. 7 ـ گرایشهای سکولار متغیر اثر گذاری و تعیین گرایشهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی پاسخگویان است.
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۴/۲۵
رده دیویی : ۳۰۶.
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۴۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۸۴۹۸-۲۹-۶
در این گزارش, به منظور سنجش باورهای دینی و نگرش اجتماعی, ابتدا 'سکولاریسم' در سه عرصه فردی, میان فردی و سطح نهادی, و کلان اجتماعی و سیاسی از یک دیگر تفکیک شده و پس از تحقیق و آمارگیری, این یافتهها به دست آمده است: 1 ـ در سطح فردی گرایشهای دینی, نیرومند, و وسعت و گستره آن در خور توجه است. 2 ـ اطلاعات طولی حاکی از آن است که به تدریج بر تعداد کسانی که کمتر رفتارها و فرایض دینی خود را انجام میدهند افزوده میشود. 3 ـ در میان رفتارها و انجام واجبات دینی, آن دسته از فرایض که جنبه فردی و خصوصی دارد به مراتب وضع قابل قبولتری در مقایسه با فرایض جمعی دینی مانند نماز جماعت و نماز جمعه دارد. اطلاعات طولی در این زمینه نشانگر افت تدریجی مشارکت مردم در رفتارهای جمعی دینی است. 4 ـ جامعه ایرانی در باب درک الگوی دینداری ـ دین داری مناسکی یا غیر مناسکی ـ یک جامعه دو قطبی است. 5 ـ در سطح میان فردی سکولاریسم در حدود قابل توجهی مشاهده میشود. گویا مردم کمتر در حوزه میان فردی دین را داور ارتباطات اجتماعی و میان فردی خود قرار میدهند. 6 ـ در سطح اجتماعی و سیاسی, ایده جدایی دین و سیاست جامعه ایرانی را در یک فضای دو قطبی قرار میدهد. مردان بیش از زنان و گروههای تحصیل کرده بیش از سایر گروههای تحصیلی با ایده سکولاریسم همراهی میکنند. 7 ـ گرایشهای سکولار متغیر اثر گذاری و تعیین گرایشهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی پاسخگویان است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب انتخابات مجلس
قتل تهران سلامت هواشناسی وزارت بهداشت شهرداری تهران پلیس بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی قوه قضاییه
دولت ارز دلار گاز خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا مسکن قیمت خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان
زهره فکور صبور نمایشگاه کتاب سپند امیرسلیمانی نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون کتاب سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه مصر
رئال مادرید فوتبال لیگ قهرمانان اروپا استقلال پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
اینترنت تبلیغات اپل سامسونگ آب ناسا گوگل مایکروسافت نوآوری
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص بیمه سنگ کلیه سبزیجات کمردرد آلرژی