پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا


روشهای سنتی و ترکیبی تدریس


تاریخ نشر : ۸۴۰۸۲۵
تیراژ : ۴۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۶۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۵۸-۹-۳
رده دیویی : ۳۷۱.۱۰۲
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : نورآبادی - اعظم

در کتاب آمده است: 'هدف اساسی نظریه‌ی شناخت، کمک به دانش‌آموز برای اندیشیدن و پرورش مهارت فکر کردن در یادگیرندگان است ... یکی از اهداف آموزش فراشناخت پرورش، مهارت‌های انتقال یادگرفته‌ها به موقعیت‌های متعدد است'. بدین منظور، در ترجمه‌ی حاضر، با توجه به مهارت‌های فراشناختی در درک فهم خواندن، این احتمال بررسی می‌شود که اگر مهارت‌های فراشناختی در یادگیری تحصیلی مفید باشند و اگر دانش‌آموزان به ویژه خردسالان در این مهارت‌ها دچار نقص باشند، پس باید این مهارت‌ها را مستقیما و به صورت بخش جدایی‌ناپذیر از برنامه‌ی درسی به کودکان یاد داد.