یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
رموز موفقیت تجاری
یکی از رموز اصلی کسب موفقیتهای چشمگیر مالی در ایالات متحده، راهاندازی کسب و کار مستقل است اما این کار به آن سادگی که ابتدا بهنظر میرسد نیست. اکثر شرکتهائی که توسط افراد بیتجربه راهاندازی شدند با شکست مواجه شدند. شاید یکی از دلائل آنکه افراد کاری مستقل را آغاز نمیکنند این است که میترسند همه دارائی خویش را از دست بدهند و البته این دلیل خوبی است. ۹۹ درصد شرکتهائی که توسط افراد بیتجربه تأسیس شدند طی دو یا سه سال اول فعالیت دچار ورشکستگی گردیدند.
●چرا شرکتها شکست میخورند؟
همواره این پرسش مطرح بوده است و پاسخهای گوناگونی به آن داده شده است. یکی از پاسخهای اصلی این است که مدیران اینگونه شرکتها نمیدانند چطور و تحتتأثیر چه عواملی شرکتشان موفق خواهد شد. ممکن است آنها درباره یک محصول یا خدمت ایدهای در ذهن داشته باشند اما تمام چیزهائی را که برای به موفقیت رساندن یک شرکت ضروری است نمیدانند.
●عوامل موفقیت شرکتها چیست؟
جالب توجه این است که هشتاد درصد شرکتهائی که توسط افراد با تجربه تأسیس و اداره شدهاند، موفق بودهاند. اما چرا باید اینطور باشد؟ زیرا افراد یاد شده میدانند باید چه اقداماتی انجام دهند. آنها میدانند چطور خدمات و مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند، با فروشندگان و عرضهکنندگان مذاکره نمایند و به کسب پول و سرمایهگذاری بپردازند. آنها تمام جوانب فروش و بازاریابی محصولات و خدمات خویش را میدانند و از مدیریت بر منابع مالی خویش اطلاعات کامل در اختیار دارند. به عبارت دیگر، تجربه کلید موفقیت است. برای تأسیس شرکت و به موفقیت رساندن آن باید بدانید و بیاموزید عوامل این امر چه هستند و چطور باید آن را اداره کرد.
●شایستگی عامل تمایز
طبق تحقیقات شرکت اطلاعرسانی دان و براداستریت، ۹۶ درصد از شرکتهائی که در ایالات متحده دچار افول شدند که مدیران آنها شایستگی لازم را نداشتند. عدم شایستگی مدیریت بدان معناست که مدیران و گردانندگان شرکت نمیدانند چه میکنند. در اینجا دو حوزه عدم شایستگی مدیریت را ذکر میکنیم که سبب اصلی شکست و ورشکستگی شرکتها محسوب میشوند. حوزه نخست، فروش و بازاریابی است. علت ورشکستگی ۴۸ درصد از شرکتها در ایالات متحده این بوده که به میزان کافی نتوانستند محصولات و خدمات خود را بفروشند. تعداد اندکی از شرکتهائی که در این حوزه موفق بودند و توانستهاند جریان پول را وارد سیستم خود کنند دچار شکست شدهاند.
●هزینههای خود را کنترل کنید
از سوی دیگر، ۴۶ درصد از شرکتهای ایالات متحده بهدلیل عدم کنترل صحیح و قوی هزینههای خود، به افول دچار شدند. ممکن است میزان فروش یک شرکت خوب باشد اما هزینهها آنقدر بالا باشد که هر چه درآمد وجود دارد از میان ببرد و شرکت را دچار ضرر کند. فروش و بازاریابی خوب و کنترل هزینهها، هر دو عامل، مستلزم تجربه است. اگر جداً میخواهید در فعالیتهای اقتصادی خویش موفق باشید باید بیاموزید که هر دو اقدام یاد شده را بهخوبی انجام دهید.
●فرصتها را غنیمت شمارید
برای موفقیت باید مهارتهای ضروری را بیاموزید. موفقیت به هیچوجه امری اتفاقی و شانسی نیست. بلکه حاصل تجربه و دانش و مهارت است. موضوع جالب توجه این است که شما میتوانید آنچه را که برای موفقیتتان ضروری است، بیاموزید. شما میتوانید از آموزش حین کار بهره بگیرید. اکثر مدیران موفق از آن جهت به موفقیتهای بزرگ دست یافتند که تمام آنچه برای این کار ضروری بود حین کار برای دیگران یاد گرفتند.
●اقدام عملی
در اینجا به دو اقدام اشاره میکنیم که باعث میشود مسیر حرکت شما به سمت موفقیت تغییر کند:
۱. برای کسب دانش و تجربه ضروری برای موفقیت، زمانی را صرف کار برای فردی دیگر کنید طوریکه بتوانید در زمانی کوتاه، تجارب زیادی کسب نمائید. در حوزهای که مایلید در آینده مستقلاً کار کنید، وارد فعالیت شوید و تا جائی که ممکن است تجربه و دانش کسب کنید.
۲. همواره در زمینه مدیریت و کارآفرینی مطالعه کنید. هفتهای یک یا دو کتاب در حوزه تجارت بخوانید و تمام نشریاتی را که به حوزه فعالیت شما مربوط است مطالعه کنید. هرگز آموختن و رشد را متوقف نکنید.
نویسنده: Brian Tracy
منبع: اینترنت
●چرا شرکتها شکست میخورند؟
همواره این پرسش مطرح بوده است و پاسخهای گوناگونی به آن داده شده است. یکی از پاسخهای اصلی این است که مدیران اینگونه شرکتها نمیدانند چطور و تحتتأثیر چه عواملی شرکتشان موفق خواهد شد. ممکن است آنها درباره یک محصول یا خدمت ایدهای در ذهن داشته باشند اما تمام چیزهائی را که برای به موفقیت رساندن یک شرکت ضروری است نمیدانند.
●عوامل موفقیت شرکتها چیست؟
جالب توجه این است که هشتاد درصد شرکتهائی که توسط افراد با تجربه تأسیس و اداره شدهاند، موفق بودهاند. اما چرا باید اینطور باشد؟ زیرا افراد یاد شده میدانند باید چه اقداماتی انجام دهند. آنها میدانند چطور خدمات و مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند، با فروشندگان و عرضهکنندگان مذاکره نمایند و به کسب پول و سرمایهگذاری بپردازند. آنها تمام جوانب فروش و بازاریابی محصولات و خدمات خویش را میدانند و از مدیریت بر منابع مالی خویش اطلاعات کامل در اختیار دارند. به عبارت دیگر، تجربه کلید موفقیت است. برای تأسیس شرکت و به موفقیت رساندن آن باید بدانید و بیاموزید عوامل این امر چه هستند و چطور باید آن را اداره کرد.
●شایستگی عامل تمایز
طبق تحقیقات شرکت اطلاعرسانی دان و براداستریت، ۹۶ درصد از شرکتهائی که در ایالات متحده دچار افول شدند که مدیران آنها شایستگی لازم را نداشتند. عدم شایستگی مدیریت بدان معناست که مدیران و گردانندگان شرکت نمیدانند چه میکنند. در اینجا دو حوزه عدم شایستگی مدیریت را ذکر میکنیم که سبب اصلی شکست و ورشکستگی شرکتها محسوب میشوند. حوزه نخست، فروش و بازاریابی است. علت ورشکستگی ۴۸ درصد از شرکتها در ایالات متحده این بوده که به میزان کافی نتوانستند محصولات و خدمات خود را بفروشند. تعداد اندکی از شرکتهائی که در این حوزه موفق بودند و توانستهاند جریان پول را وارد سیستم خود کنند دچار شکست شدهاند.
●هزینههای خود را کنترل کنید
از سوی دیگر، ۴۶ درصد از شرکتهای ایالات متحده بهدلیل عدم کنترل صحیح و قوی هزینههای خود، به افول دچار شدند. ممکن است میزان فروش یک شرکت خوب باشد اما هزینهها آنقدر بالا باشد که هر چه درآمد وجود دارد از میان ببرد و شرکت را دچار ضرر کند. فروش و بازاریابی خوب و کنترل هزینهها، هر دو عامل، مستلزم تجربه است. اگر جداً میخواهید در فعالیتهای اقتصادی خویش موفق باشید باید بیاموزید که هر دو اقدام یاد شده را بهخوبی انجام دهید.
●فرصتها را غنیمت شمارید
برای موفقیت باید مهارتهای ضروری را بیاموزید. موفقیت به هیچوجه امری اتفاقی و شانسی نیست. بلکه حاصل تجربه و دانش و مهارت است. موضوع جالب توجه این است که شما میتوانید آنچه را که برای موفقیتتان ضروری است، بیاموزید. شما میتوانید از آموزش حین کار بهره بگیرید. اکثر مدیران موفق از آن جهت به موفقیتهای بزرگ دست یافتند که تمام آنچه برای این کار ضروری بود حین کار برای دیگران یاد گرفتند.
●اقدام عملی
در اینجا به دو اقدام اشاره میکنیم که باعث میشود مسیر حرکت شما به سمت موفقیت تغییر کند:
۱. برای کسب دانش و تجربه ضروری برای موفقیت، زمانی را صرف کار برای فردی دیگر کنید طوریکه بتوانید در زمانی کوتاه، تجارب زیادی کسب نمائید. در حوزهای که مایلید در آینده مستقلاً کار کنید، وارد فعالیت شوید و تا جائی که ممکن است تجربه و دانش کسب کنید.
۲. همواره در زمینه مدیریت و کارآفرینی مطالعه کنید. هفتهای یک یا دو کتاب در حوزه تجارت بخوانید و تمام نشریاتی را که به حوزه فعالیت شما مربوط است مطالعه کنید. هرگز آموختن و رشد را متوقف نکنید.
نویسنده: Brian Tracy
منبع: اینترنت
منبع : ماهنامه پیام مدیر موفق
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران شورای نگهبان انتخابات حسین امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان دولت حجاب مجلس شورای اسلامی جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی انتخابات مجلس دوازدهم
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل فضای مجازی شورای شهر تهران سامانه بارشی سازمان هواشناسی باران یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
قیمت دلار خودرو بازار خودرو قیمت خودرو یارانه بانک مرکزی قیمت طلا مسکن دلار حقوق بازنشستگان ایران خودرو تورم
تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما صداوسیما مهران غفوریان رهبر انقلاب موسیقی سریال تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید مهدی طارمی سپاهان لیگ برتر جواد نکونام بارسلونا باشگاه استقلال علی خطیر بازی
باتری گوگل اپل اینستاگرام آیفون پهپاد تبلیغات ناسا عکاسی
کاهش وزن بیمارستان چای توت فرنگی جامعه پزشکی چاقی آلرژی