شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

اتاق احتراق - هواپیما


اتاق احتراق - هواپیما
اتاق احتراق با محفظه احتراق در موتور جت قرا ردارد و عمل آن شبیه سیلندر یک اتومبیل می‌باشد. با این تفاوت که در موتورهای پیستونی سیکل‌های چهارگانه مکش تراکم - احتراق و تخلیه درون خود سیلندر انجام می‌گیرد ولی در موتور جت دو مرحله اول و دوم در خارج از اطاق احتراق و در بین توربین‌ها و کمپرسورها اتفاق افتاده و هوای متراکم آماده برای انفجار به داخل اتاق احتراق هدایت و پس از انفجار از اگزوز انتهائی آن خارج گشته و با برخورد به کمپرسورهای خروجی، نیروی عکس‌العمل بسیار زیادی ایجاد می‌کند و باعث حرکت هواپیما به جلو می‌گردد. در اطاق احتراق شیرهای مخصوص پاشیدن سوخت و شمع‌های تولید جرقه الکتریکی قرار داشته و دیوار این محفظه دارای سوراخ‌هائی جهت ورود هوای سرد برای خنک کردن دیواره آن قرار دارد.
منبع : مطالب ارسال شده