پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

کوره دهم و خاکستر شده مطلاها


کوره دهم و خاکستر شده مطلاها
نگاه نورانی امام راحل به انقلا‌ب اسلا‌می و بیان عالمانه و عارفانه آن امام موحدان در عصر حاضر درباره انقلا‌ب مبنی بر متفاوت‌بودن انقلا‌ب اسلا‌می با همه انقلا‌ب‌ها چه در ماهیت، چه در حرکت و چه در چگونگی پیروزی و استمرار آن رویه‌ها و لا‌یه‌هایی دارد که تنها گذشت زمان آن‌را آشکار می‌سازد. بی‌شک یکی از آن لا‌یه‌های پنهانی که گذر زمان آن را از عمق به سطح کشانده و به‌مرور آشکار و آشکارتر می‌سازد، ویژگی‌ای است که به انقلا‌ب‌های توحیدی اختصاص دارد و آن نمایان‌شدن چهره واقعی پیروان راستین از مدعیان دروغین در کوره‌های «امتحان» و «آزمایش» است.
سنت الهی چنین است که هرکس ادعای مبارزه در راه خدا و پیروی از پیامبر و امامی را دارد، باید مورد آزمایش قرار گیرد در هر عرصه و در هر موقعیتی «و لنبلونکم بشی من الخوف والجوع و نقص من الا‌موال و الا‌نفس و الثمرات و بشرالصابرین...» همه آزموده می‌شوند چه در زمان آرامش نسبی نهضت توحیدی و چه هنگامی کارزار.
تاریخ گواه آن است که هرکس در مسیر نهضت توحیدی از فرمایشات پیامبر و امام خود سربازده است، جز گرفتار آمدن در وادی گمراهی و سجده بر سامری‌های زمان چیزی به‌دست نیاورده است، قصه حرکت سربازان طالوت و فرمان نیاشامیدن آب از سوی رهبر جبهه توحیدی، قصه‌ای آموزنده برای همه آنانی است که گمان می‌کنند برداشت عقلا‌نی آنان نافذتر و کارآمدتر از نظر رهبر و امام آنان است، آنانی‌که گمان می‌کردند آب‌خوردن از نهر، آنان را در مسیر دفاع از نهضت توحیدی کمک می‌کند همه جاماندند!؟ تنها آنانی از این «آزمایش» و «امتحان» الهی سربرآوردند که باورکردند باید متعبدانه فرمان رهبری را قبول کنند.
طی گذشت سه دهه از انقلا‌ب اسلا‌می و حتی قبل از آن در دوران آغاز نهضت امتحان‌های بسیاری فراروی جبهه موحدان قرار گرفته است؛ چه بسیار که ماندند و چه بسیار که از قافله جاماندند.
رهبری انقلا‌ب در تاریخ ۲/۶/۱۳۸۷ در دیدار با رئیس‌جمهور محترم و اعضای هیئت دولت به نکته‌ای اشاره داشتند که حکایت از نزدیک‌شدن مرحله‌ای از مراحل دیگر انقلا‌ب توحیدی و شفاف شدن چهره برخی دیگر در امتحانی دیگر است. ایشان فرمودند: «زنده‌کردن و بازسازی برخی خصوصیات جوهری انقلا‌ب و منطق امام و مقابله با کسانی که می‌خواستند این ارزش‌ها و این مفاهیم اساسی را منسوخ کنند یا از بین‌ ببرند، یا ادعا می‌کردند که منسوخ‌شده و از بین‌رفته، این چیز باارزش است، این خصوصیت دوم و امتیاز دومی است که در این دولت است.»
آن‌چه در بیانات مقام معظم رهبری خود را می‌نمایاند، تقابل کسانی با دولت است که به هر علتی یا می‌خواستند آرمان‌های امام و انقلا‌ب را منسوخ کنند و یا ادعا می‌کردند منسوخ شده است. به عبارتی دیگر اشاره معظم له به چهره‌های پنهانی است که در حال روشدن هستند، به هر علت و انگیزه‌ای!
جالب این‌جاست که مقام معظم رهبری در بیانی دیگر در همین دیدار پس از بیان بهراه انداختن «جنگ احزاب» علیه دولت -پیدا کنید دژهای بنی‌قریظه را- در داخل و خارج با تحلیل جنبه‌های اخلا‌قی، سیاسی و فرهنگی مخالفان دولت به طیفی اشاره می‌کنند که یا از اول گفتمان امام و انقلا‌ب را قبول نداشته و یا اگر در مقطعی قبول داشته‌اند، از کرده خود پشیمان شده هستند!
معظم‌له می‌فرمایند: «بعضی‌ها واقعاً خبری ندارند، یعنی مغرض نیستند، اطلا‌عاتشان کم است و براثر بی‌اطلا‌عی چیزی می‌گویند، بعضی‌ها غرض‌های شخصی و غرض‌های سطحی دارند، بعضی‌ها غرض‌هاشان، غرض های عمقی است. یعنی با نظام مسأله دارند، کینه امام در دلشان است و حرف‌های امام را یا از اول قبول نداشتند و یا حالا‌ قبول ندارند -آن‌هایی که از آن حرف‌ها روبرگرداندند و پشیمان‌شده‌ها و برگشته‌ها- این‌ها یک طیف وسیعی از انگیزه‌هاست.»
باید پذیرفت که یکی از ویژگی‌های این انقلا‌ب خدامحور، چون همه حرکت‌ها و انقلا‌ب‌های توحیدی، غربال‌شدن در کوره «امتحان» و «آزمایش»‌است و اگر برای انقلا‌ب نورانی ما ده‌ها کوره «مبارزه» و «حضور» در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون فهرست کنیم و یکی از آن «کوره‌ها»، «انتخابات» و یکی از آن «انتخابات» را «انتخابات» ریاست‌جمهوری و خود را در موقعیت دهم از این انتخابات بدانیم باید گفت این «کوره دهم» یکی از حساس‌ترین کوره‌های انقلا‌ب است؛ چرا که قرار است در آن عیار بسیاری از خواص شناخته شود و «طلا‌»‌بودن و «مطلا‌»بودن بسیاری هم بر همگان آشکار شود، بی‌حکمت نیست رهبر فرزانه انقلا‌ب برای اولین‌بار «بی‌انصافی» را به «دوستان» نسبت می‌دهند و یا در تهاجم به گفتمان امام و انقلا‌ب، مردم را به این مهم رهنمون می‌سازند که در تهاجم به دولت «خیلی از خواص هم نمی‌بینند» و خطاب به رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت می‌فرمایند: «هدف واقعی‌شان هم این دولت -یعنی آقای احمدی‌نژاد و شماها- نیست؛ البته آماج این دعواها شمائید، اما هدف واقعی، انقلا‌ب است، هدف واقعی، نظام است، شماها هم چون حرف نظام را می‌زنید، طبعاً آماج این تهاجم ها قرار می‌گیرید؛ این خطی است که الا‌ن در بیرون وجود دارد، همه‌جورش را هم می‌بینیم، بعضی‌ها را خیلی از خواص هم نمی‌بینند، اما ما می‌بینیم.» (۲/۶/۱۳۸۷)
۲۲ خرداد ۱۳۸۸ کوره‌ای دیگر در انقلا‌ب توحیدی امام و یاران به خون خفته و رهبری و یاران متعبد به کلا‌م او برپا می‌شود و همه مردم از عوام گرفته تا خواص را داخل خود می‌کشاند تا مرز بین «ادعا» و «ایمان» به «گفتمان امام و انقلا‌ب» مشخص شود.
بی‌شک پیروز این میدان آزمایش و طلا‌شدگان آن، همانند گذشته، مردم متعبد به کلا‌م رهبری و پیروان واقعی «ولا‌یت فقیه» هستند؛ اما این‌که چه کسانی در این کوره «مطلا‌»شدن آنان آشکار و خاکسترشدنشان عبرت تاریخ می‌شود از هم‌اکنون با مواضع ضدامامی و رویآوری به دشمنان اسلا‌م و انقلا‌ب بر همگان عیان‌شده است.همگان عیان‌شده است.
حسن ابراهیم زاده
منبع : رجا نیوز