شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
دوم اوت ۱۸۰۲ ـ دستور العمل همیشه تازه ناپلئون به مقامات دولتی فرانسه
ناپلئون بناپارت کنسول اول فرانسه (رئیس قوه مجریه) دوم اوت ۱۸۰۲ و دو سال پیش از امپراتور شدنش دستور اکید داد که مقامات ارشد فرانسوی به نامه های مردم ظرف سه روز پس از وصول، پاسخ کتبی دهند و شنبه ها را برای ملاقات با متقاضیان ، صرفنظر از این که چه کسانی باشند اختصاص دهند. همزمان ، ناپلئون از مردم نیز درخواست کرد که در صورت مشاهده نقض آن دستور به شخص او شکایت کنند تا شخصا رسیدگی کند.
۱۳ قرن پیش از ناپلئون که خود را سرباز انقلاب فرانسه می خواند ، در ایران خسرو انوشیروان دست به چنین کاری زده بود که از « تاریخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پیش از ناپلئون کمیسیون عرایض در جوار خود خلق کرد که الگوی همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما که کمیسیون اصل ۹۰ دارد . پیشرفته بودن کشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نیست ، رسیدگی به درد دلها است؛ پیش از آن که « فریاد » شوند. در برخی از کشورها کمتر از سه روز به نامه مردم ترتیب اثر می دهند. در این ممالک رسم نیست که صاحب نامه را برای ادای توضیح دعوت کنند؛ مدیری که نامه را دریافت می دارد برحسب اهمیت و فوریت نامه، معاون و یا یکی از زیر دستان خود را به سراغ شاکی می فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال می شود و برای حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع می گردد.
یکی از وظایف هر دفتر روابط عمومی یافتن شکایات از لابلای روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقیب آن تا حل مسئله است، و به همین لحاظ است که شمار ناراضیان از عملکرد ادارات کم می شود و به حد اقل می رسد. باوجود این، در دویست و دومین سالروز صدور دستور حیاتی ناپلئون هنوز کشورهایی هستند که به مشکلات مردم که در جراید منعکس می شود و یا نامه های ارسالی آنان ، آن طور که باید توجه نمی شود که یک ضعف اداری بزرگ است.
۱۳ قرن پیش از ناپلئون که خود را سرباز انقلاب فرانسه می خواند ، در ایران خسرو انوشیروان دست به چنین کاری زده بود که از « تاریخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پیش از ناپلئون کمیسیون عرایض در جوار خود خلق کرد که الگوی همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما که کمیسیون اصل ۹۰ دارد . پیشرفته بودن کشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نیست ، رسیدگی به درد دلها است؛ پیش از آن که « فریاد » شوند. در برخی از کشورها کمتر از سه روز به نامه مردم ترتیب اثر می دهند. در این ممالک رسم نیست که صاحب نامه را برای ادای توضیح دعوت کنند؛ مدیری که نامه را دریافت می دارد برحسب اهمیت و فوریت نامه، معاون و یا یکی از زیر دستان خود را به سراغ شاکی می فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال می شود و برای حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع می گردد.
یکی از وظایف هر دفتر روابط عمومی یافتن شکایات از لابلای روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقیب آن تا حل مسئله است، و به همین لحاظ است که شمار ناراضیان از عملکرد ادارات کم می شود و به حد اقل می رسد. باوجود این، در دویست و دومین سالروز صدور دستور حیاتی ناپلئون هنوز کشورهایی هستند که به مشکلات مردم که در جراید منعکس می شود و یا نامه های ارسالی آنان ، آن طور که باید توجه نمی شود که یک ضعف اداری بزرگ است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیستان و بلوچستان چین دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی نیکا شاکرمی رهبر انقلاب معلمان رسانه
سیل هواشناسی ایران تهران آتش سوزی باران هلال احمر سازمان هواشناسی اصفهان روز معلم شهرداری تهران پلیس
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار تورم مسکن قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان سهام عدالت دلار ایران خودرو بانک مرکزی
صدا و سیما مهران غفوریان تلویزیون ساواک صداوسیما سریال موسیقی سینمای ایران دفاع مقدس رضا عطاران
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین غزه آمریکا ترکیه روسیه حماس اوکراین انگلیس نوار غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر سپاهان جواد نکونام علی خطیر باشگاه استقلال بازی تراکتور باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا
آیفون اپل ناسا گوگل صاعقه عکاسی تماس تصویری تلفن همراه
کبد چرب فشار خون