چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا


نظریه‌های ارتباطات سازمانی


نظریه‌های ارتباطات سازمانی
نویسنده : فرهنگی - علی‌اکبرصفرزاده - حسینخادمی - مهدی
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۱۱/۱۸
رده دیویی : ۶۵۸.۴۵
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۸۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : HD۳۰/۳/ف۴ن۶
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۲۰۰
شابک : ۹۶۴-۳۱۷-۵۹۵-۲

در این کتاب سعی شده است نظریه‌ها و مفاهیم اساسی ارتباطات سازمانی مطرح, و قواعد و قوانین حاکم بر آن‌ها شناسایی شود. همچنین به گونه‌ای خودگرایانه روابط سازمانی مستقر در نظام سازمانی هزاره سوم تبیین گردد. افزون بر آن مباحث کتاب بر این استوار است که تعاملی میان نظریه‌ها و عمل به وجود آید و همچنین در آن تحلیل متمرکز بر دانش, حساسیت, مهارت‌ها, ارزش‌ها و باورها فراهم آید. در میان موضوعاتی که هسته مرکزی این نوشته است می‌توان به ارتباطات و ماهیت, ارتباطات سازمانی و چارچوب‌های نظری و استعاره‌های مورد استفاده از آن اشاره کرد. کتاب با این مباحث شکل گرفته است: 'مدیریت و ارتباطات', 'ارتباطات سازمانی (گذشته, حال و آینده', 'سازمان‌ها و فرآیند ارتباطات', 'سبک‌های ارتباطی در سازمان', 'موانع ارتباطات', 'رفتار گروه و فرآیندهای ارتباطات', 'شبکه‌های ارتباطی سازمان', 'ارتباطات گروهی و عملکرد گروه', 'رهبری و ارتباطات سازمانی', 'سازمان رسمی و مشکلات ارتباطات سازمانی', 'ارتباطات غیر رسمی برای جبران خدمات کارکنان', 'مدیریت ارتباطات سازمانی' و 'تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات سازمانی'.