پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل, برنامه‌ریزی, اجرا و کنترل


مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل, برنامه‌ریزی, اجرا و کنترل
نویسنده : مهدوی‌نیا - محمد
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۵/۰۷
رده دیویی : ۶۵۸.۸
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۴۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
شماره مجلد : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۲۸۷۳-۳-۷

در این کتاب پس از تعاریفی در ارتباط با بازاریابی (مانند خواسته, تقاضا, کالا, مبادله و بازار) سیر تحول و تغییرات این مفهوم همگام با دگرگونی‌ها و تحولات اجتماعی و اقتصادی بحث و بررسی شده, سپس همراه با مثال‌هایی عوامل درونی و بیرونی موثر بر محیط بازاریابی تشریح شده است .این عوامل عبارت‌اند از :شرکت, تامین کننده‌ها, واسطه‌ها, مشتریان, رقبا, جامعه, عوامل اقتصادی, عوامل فرهنگی و اجتماعی, و عوامل سیاسی و قانونی .در پایان تقسیم‌بندی از بازارها و انواع خریداران به دست داده شده و عوامل موثر بر رفتار هر یک بحث و بررسی می‌شود .