دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
بازاریابی صحیح، کلید موفقیت در هر کاری است
بازاریابی، غالباً مترادف با اطلاعرسانی حضوری، آگهی و تبلیغات برای یك محصول در نظر گرفته میشود، درحالی كه این موارد، تنها بخشی از این نظام هستند.
اگر تجربه خوبی از استخدام بازاریاب و یا ارسال بستههای تبلیغاتی ندارید، در تعیین هدف برای بازاریابی جای عرضه آنچه كه میخواهید بفروشید، توجه به نیازهای مشتری را در اولویت قرار دهید و شاهد نتایج مطلوب آن باشید. با یك بازاریابی صحیح و كامل، شما «مشتریانی راضی و وفادار»، «محصولاتی معروف و موفق»، «سفارشات و گردش كار بیشتر» و البته «شكایات كمتری» خواهید داشت. تاجران و كمپانیهای موفق همواره بخش مهمی از فعالیتها و هزینههای خود را به مطالعه و برنامهریزی برای دستیافتن به نیازهای مشتری و پاسخگویی به آن اختصاص میدهند. محصول، قیمت، مكان و تبلیغات چهار P معروف در بازاریابی هستند (Product, Price, place, promotion ) كه هر یك در شرایط خاص، اهمیت بیشتری در رشد میزان سود خواهند داشت.
● محصول یا خدمات
۱) محصولات و خدمات معمولاً برای برطرفكردن بخشی از نیازها عرضه میشوند كه ممكن است كاربردی (مانند پاك كردن لكه)، زیربنایی (برطرفكردن گرسنگی) و عاطفی (داشتن احساس خوب) باشند.
۲) تعیین اینكه محصولات و خدمات شما چه نیازهایی را مرتفع میكنند از اهمیت زیادی برخوردار است.
۳) محصولات یا خدمات ممكن است به نیازی پاسخ دهند كه شاید خود مصرفكنندگان نیز از وجود آن بیاطلاع بودهاند.
● قیمت
۱) اگر قرار است مشتریان محصولی را به اندازه كافی خریداری كنند، قیمت آن محصول باید واقعی باشد تا منافع طرفین تامین شود.
۲) قیمت واقعی برای محصولات با كیفیت، قیمتی است كه عادلانه باشد.
۳) میان قیمت و كیفیت باید یك تعادل منطقی وجود داشته باشد.
۴) عادلانه بودن قیمت صرفاً به منزله ارزان بودن محصول نیست. اگر قیمت یك محصول خیلی پایین باشد، مشتری ممكن است تصور كند كه كیفیت آن نیز نازلتر است.
● مكان
۱) محل قرارگرفتن یك فروشگاه و یا نماینده توزیع یك محصول، یكی از مهمترین عوامل برای رسیدن محصول به دست مشتری است.
۲) برای شركتها و یا محصولاتی كه دارای بازارهای محلی و خاص هستند، مكان، عامل تعیینكنندهای نیست، به عنوان مثال، علاقهمندان و كلكسیونرها حاضرند برای خرید به نقاط دوردست نیز مسافرت كنند.
۳) اینترنت، مكانیزم جدیدی برای برقراری ارتباط میان مشتریان و شركتها فراهم كرده است.
● تبلیغات
۱) آن دسته از فعالیتهای تبلیغاتی است كه مشتریان را از آنچه شما برای عرضه دارید، آگاه و آنها را به خرید تشویق میكند.
۲) در اكثر شركتها، فعالیتهای تبلیغاتی برای جذب مشتری ضروری هستند.
۳) مهمترین عامل در تاثیرگذاری تبلیغات، بررسی میزان تاثیر آن در میان مخاطبان خاص آن تبلیغ است.
برای مثال در دو هتل ممكن است تركیب عناصر بازاریابی متفاوت باشند.
برای یك هتل ۵ ستاره، محصول (رستوران ممتاز، امكانات ورزشی و اتاقهای عالی) اجزای عمده و اساسی تركیب هستند. مهمانان به دنبال محل شیك و لوكس میگردند و میپذیرند كه بهای خواسته خود را بپردازند.
در یك هتل معمولی، قیمت حرف اول را میزند! مشتریان این گونه هتلها معمولا تمایل دارند كه قیمتها مناسب و آنها قادر به پرداخت آن باشند.
سیدحجت سیدوكیلی
منبع : روزنامه تهران امروز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران مجلس شورای اسلامی آمریکا مجلس دولت شورای نگهبان حجاب بودجه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم
شهرداری تهران هواشناسی تهران فضای مجازی قتل شورای شهر پلیس شورای شهر تهران سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی پایتخت
قیمت دلار ایران خودرو خودرو قیمت خودرو دلار بازار خودرو مالیات بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن تورم
تلویزیون سریال رسانه تئاتر موسیقی سینما سینمای ایران فیلم بازیگر کتاب قرآن کریم رسانه ملی
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه عربستان اوکراین نوار غزه ترکیه عراق
استقلال فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران فوتسال سپاهان بازی تراکتور لیگ برتر انگلیس جام حذفی آلومینیوم اراک باشگاه پرسپولیس
اپل اینستاگرام همراه اول ایلان ماسک امارات گوگل تبلیغات آیفون ایرانسل فناوری سامسونگ ناسا
مواد غذایی سازمان غذا و دارو خواب دیابت سلامت روان پزشکی قانونی بارداری مالاریا دندانپزشکی