یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
ویژگیهای کارآفرینان و باورهای نادرست
بسیاری میپرسند كسی كه میخواهد كسب و كاری به راه بیندازد باید چه خصوصیات و ویژگیهای شخصیتی داشته باشد؟
پاسخ به این سوال به راحتی پیدا نمیشود و اصلاو به واقع نمیتوان پاسخ شسته رفته و مطلق را جستجو كرد. خصوصیات شخصیتی یك كارآفرین،بسته به این كه چه كسی دارد حرف میزند، یا مثبت است یا منفی. برای آنهایی كه میخواهند همه چیز راحت و آماده برایشان فراهم شود، احتمالا نظر خوبی به یك كارآفرین ندارند. وقتی كه آنها میبینند خانواده یك كارآفرین در دوران تلاش و كوشش مثلا پدر خانواده در عرصه كارآفرینی و بازاریابی، چندان راحت و مرفه زندگی نمیكنند، با خودشان میگویند كه این شخص خودخواه بوده به فكر هیچكس نیست.
اما سیاستمداری كه از این كسب و كارهای كوچك سود میبرد به گونه دیگری این اشخاص را وصف میكند. به عقیده او اینان افرادی شجاع، خلاق و مستعد هستند كه میخواهند در این اوضاع نابهسامان اقتصادی از هیچ شروع كنند و نه تنها خودشان سود كرده كسب و كارشان را رونق دهند، بلكه فرصتهای شغلی هم خلق كنند.
بیشتر مردم باور دارند كه كارآفرینان بدون ترس ریسك میكنند. ولی بیشتر كارآفرینان عقیدهای مخالف این دارند. معمولا با خود میگویند: ایده من بینقص است و كسب و كار من هرگز با خطر و ریسكی مواجه نمیشود. در واقع شاید بهتر باشد كه بگوییم كارآفرینان سعی می كنند چیزی را باور كنند كه میدانندهمیشه یا اصلا واقعیت ندارد. به عبارتی توانایی این كار را دارند و این گفته دقیقتر از آنست كه بگوییم این كارآفرینان بهتر میتوانند با ریسك ها كنار بیایند یا این كه شجاعت این كار را دارند.
باید اعتراف كنم من هم كه دارم این حرفها را میزنم نیز این ویژگی را دارم. حتی زمانی كه تازه ایده كارآفرینی به ذهنم خطور كرده بود و طرح و ایدههایم را هم ننوشته بودم، باور داشتم كه كارم بیعیب و نقص خواهد بود و ایدهام معركه است! ومتاسفانه تنها وقتی كه پول كم میآورید و در اصل به دردسر مشكلات مالی میافتید، چشمهایتان به درستی واقعیت جهان اطراف را خواهند دید. حالا اینجاست كه میتوان كارآفرین واقعی را از آنهایی كه كارها را سرسری گرفتهاند و تنها خیالبافی كردهاند، بازشناخت. یك كارآفرین واقعی راهكارها و استراتژیهایش را تغییر میدهد و با انعطافپذیری و قبول تغییر شرایط قبلی، ایدهها و لوازم تازهای را به كار میگیرد تا كسب و كارش را حفظ كرده ارتقا دهد. اگر این كسب و كار سیر و روند پیشرفت را پیش گیرد، به این دلیل است كه صاحب آن در آن دوران آشفته و بحرانزده تغییرات را پذیرفته و با راهكارهایی مناسب خود را با این تغییر و تحولات سازگار كرده است. اگر كه این كسب و كار از شرایط دشوار سالم بیرون آمد و رو به توسعه و بهبود رفت، عالی و خوشحالكننده است. ولی اگر شكست خورد،یك كارآفرین حقیقی از پا نمینشیند. اندكی استراحت میكند و سپس با یك ایده جدید و بهتر باز میگردد. همانطور كه گفتم نظرات وعقاید گوناگونی درباره مفهوم كارآفرینی، كارآفرینان و ویژگیهای آنان وجود دارد كه بسیاری مبهم هستند و تعداد بیشتری به كلی اشتباه. در زیر چند تا از آنها را آوردهایم:
۱) آگاهی از علم و دانش مدیریت برای شروع یك كسب و كار و كارآفرینی ضروریست.
اصلا این طور نیست! اكثر افرادی كه دانشآموخته علوم مدیریتی هستند،كارآفرینان ناموفقی از آب در میآیند. مدیریت یعنی این كه هنگام انجام یك كار ثابت و مرسوم كه بارها و بارها امتحانش را پس داده، از قوانین و روندهای ثابتی اطاعت كنید و این همان چیزیست كه كارآفرینان با آن میانه خوبی ندارند. اكثریت آنها بر پایه ایدهای جدید كار میكنند و به خاطر این به كارآفرینی روی آورده اند كه از دست مدیرشان خلاص شوند. اما هدف اول و آخر كارآفرینها این است كه مدیر شوند و این همان علتی است كه در مقطعی از فعالیت آنها باعث سقوط كسب و كارشان میشود و آن هنگامی است كه كسب و كار رونق گرفته توسعه مییابد و به یك مدیریت حرفه ای نیاز پیدا میكند.
۲) یك كارآفرین باید بتواند دیدگاهی درست و متعادل و واقعگرایانه از گزینهها و فرصتهای پیش رویش كسب كند.
بله این درست است، اما این دیدگاه و بینش از همان اول كار به دست نمیآید. باید وارد جریان كار بشوید و سرمایه و پولتان را به كار بیندازید تا این واقعیات را دریابید. البته این ورود به پروسه كارآفرینی هم شرط دارد و بدون یك طرح سرمایهگذاری كسب و كار تازهتان محكوم به فناست. طرحی كه با آن شروع میكنید، باید بارها و بارها مرور شده باشد، دربارهاش فكر و مشورت كرده باشید و در یك كلام، بیگدار به آب نزنید.
۳) گفته شده كه ۹۰ درصد كسب و كارهای جدید و نوپا موفق نخواهند شد.
این یكی دیگر خندهدارترین این باورهاست. آمار نشان داده كه نزدیك به ۵۰ درصد كسب و كارهای كوچك میتوانند حداقل تا پنج سال بعد از شروع كارشان، همچنان ادامه دهند و این رقم برای كسب و كارهای آنلاین و خانگی بسیار بالاتر است.
By:Rob Spiegel
مترجم: آذین صحابی
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور وزارت کشور رئیس جمهور رئیسی رهبر انقلاب
ایران زلزله سلامت تهران هواشناسی سیل فضای مجازی شهرداری تهران سازمان هواشناسی پلیس بارش باران قتل
خودرو نفت یارانه قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو گاز ایران خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت بازار خودرو مالیات
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کیانوش عیاری تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران کتاب سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سریال مهران مدیری کتابخوانی
فناوری اینترنت
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین اسرائیل غزه آمریکا حماس روسیه رفح اوکراین افغانستان نوار غزه
پرسپولیس فوتبال هوادار استقلال لیگ برتر لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بازی
شفق قطبی ایلان ماسک اپل طوفان خورشیدی ناسا گوگل مایکروسافت هوش مصنوعی فیبرنوری ماهواره
استرس فشار خون بارداری افسردگی شیر زایمان