شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

Rolls-Royce Hyperion


Rolls-Royce Hyperion
پس از انتشار خبر تاثیر برانگیز فوت «آندرا پینین فارینا» رئیس شرکت پینین فارینا که بر اثر تصادف با موتورسیکلت خود کشته شده بود این شرکت اقدام به معرفی خودروی جدید خود نمود. هایپریون خودروی روبازی است که برای بزرگداشت خودروهای اینچنینی که در دهه ۳۰ تولید می شدند معرفی شده است. پینین فارینا سابقه تولید گونه های ویژه را دارد و فراری P۴/۵ (بر اساس مدل انزو) از آن جمله است. این بار رولز رویس دراپ هد کوپه برای تولید خودروی ویژه پینین فارینا بر روی آن انتخاب شده است. با برداشتن صندلی های عقب هایپریون به یک خودروی دو نفره تبدیل شده و محل قرارگیری راننده نیز ۴۰۰ میلی متر عقب تر رفته است. خطوط نرم و ملایم بدنه در کنار چراغ های عمودی شکل قسمت عقب چهره هایپریون را رویایی جلوه می دهد. شیوه باز شدن در نیز به سبک خودروهای انگلیسی کلاسیک است و جلب توجه می کند. البته نمای جلو تا حدی متفاوت است و عده ای طرح آن را نمی پسندند و آن را بیشتر شبیه یک اسباب بازی می دانند! جلوپنجره سنتی رولزرویس سر جای خود باقی مانده و چراغ های جلو نیز ترکیبی از لامپ های بای زنون و LED است. با تغییرات صورت گرفته بر روی دراپ هد کوپه آیرودینامیک این خودرو بهتر شده و مقاومت کمتری در برابر باد دارد.
بیشتر قسمت های بدنه هایپریون از فیبرکربن ساخته شده به جز درها که از جنس چوب سخت می باشند. تزئینات داخلی دراپ هد تا حد زیادی بر سر جای خود باقی مانده ولی یک ساعت کلاسیک قدیمی متعلق به سال ۱۹۴۵ در داشبورد جا سازی شده است تا حال و هوای اصیل تری کابین هایپریون را فرا بگیرد. هایپریون از حیث قوای محرکه و ویژگی های فنی تفاوتی با رولزرویس دراپ هد کوپه ندارد.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی