سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
نقطه عطف بزرگ - The Great Turning Point
سال تولید : ۱۹۴۵
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رافائل گروسی اسماعیل هنیه عراق رهبر انقلاب حج نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
حجاب شهرداری تهران تهران هواشناسی قوه قضاییه وزارت بهداشت قتل فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی شهرداری
مالیات خودرو مسکن ایران خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان قیمت
تئاتر مسعود اسکویی محمدعلی علومی تلویزیون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سریال
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان گوشی هوشمند
اسرائیل حماس رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه رفح اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ باتری آیفون گوگل مایکروسافت تلفن همراه ماهواره
رژیم غذایی بیمه بیماران خاص زیبایی چای کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون سبزیجات