یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
دوران سیاه تجارت الکترونیک
روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای نسبت به کاهش استفاده از خرید و فروش روی اینترنت و تجارت الکترونیک هشدار داد. نیویورک تایمز با اشاره به این نکته که تا پایان سال ۲۰۰۶، خریدهای آنلاین کاربران با افزایش سالانه ۲۵ درصد مواجه بود، اظهار داشت، بنظر می رسد در سال ۲۰۰۷ این رقم با یک کاهش ۹ درصدی روبرو شود.این درحالی است که حتی بخش فروش اینترنتی کالاهایی چون کتاب، محصولات زیبا، موسیقی و خدماتی چون سازماندهی برنامه های سفر که بنظر می رسید به رشد خود ادامه دهند، نیز در مجموع با کاهش محبوبیت مواجه شده اند.
به نوشته نیویورک تایمز، برای مثال فروش کتاب از راه اینترنت در سال جاری تنها ۱۱ درصد رشد داشته است که این رقم در سال ۲۰۰۶ ، ۴۰ درصد بوده است. فروش تی شرت از ۶۱ درصد در سال گذشته به ۲۱ درصد در سال ۲۰۰۷ رسیده و فروش حیوانات خانگی از رشد ۸۰ درصدی سال ۲۰۰۶ به ۳۰ درصد رشد در سال ۲۰۰۷ کاهش یافته است.هرچند شرکت هایی چون " eBay " و " Expedia " همچنان به رشد خود در عرصه تجارت الکترونیک ادامه می دهند.
براساس این مقاله کارشناسان اظهار داشته اند که در حال حاضر ۴۰ درصد ازمحصولات رایانه ای از طریق شبکه به فروش می رسند، این درحالی است که این رقم تا سال ۲۰۱۱ به ۷ درصد می رسد که به اعتقاد این کارشناسان، این کاهش برای بخش تجارت الکترونیک بسیار نگران کننده است.این مقاله در ادامه با طرح سوالی مبنی براینکه چرا باوجود آنکه فناوری به صرفه جویی در زمان کمک می کند، سایت های خرید و فروش با این مشکل مواجه شده اند به بررسی معضلات تجارت الکترونیک می پردازد.در این خصوص یک نماینده تولیدات دارویی که محصولات خود را به دارخانه های می فروشد ، توضیح داده است : " خرید این محصول از طریق شبکه به ۱۱۶ میلیارد دلار در سال می رسد که این میزان تنها ۵ درصد از مجموع فروش این کالا را به خود اختصاص می دهد. سرمایه داران از این مسئله می ترسند که مغازه های واقعی برای همیشه جای خود را به فروشگاه های مجازی بدهند به همین منظور اغلب ترجیح می دهند که کالا یا خدمات خود را علاوه بر شبکه بصورت واقعی نیز عرضه کنند.
"نانسی اف کوهن استاد دانشگاه هاروارد و کارشناس مطالعه درخصوص عادات مصرف کنندگان نیز در این باره به نیویورک تایمزتوضیح داد، ترس از دست دادن مشتریان خارج از شبکه حتی شرکت های بزرگی چون اپل و دل را با نگرانی مواجه کرده است بطوری که حتی این شرکت ها همه ساله در شهرهای بزرگ دنیا فروشگاههای بزرگی را برای ارائه محصولات خود راه اندازی می کنند.
درهر حال نمی توان مشتری را مجبور کرد که حتما از طریق اینترنت خریدهای خود را انجام دهد. بویژه آنکه محدویت های زیادی در استفاده از تجارت الکترونیک برای مشتریان طبقات مختلف جوامع وجود دارد.همچنین جان مورگان، استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا به نیویورک تایمز اظهار داشت :" تجارت آنلاین تنها ۱۱ درصد از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است که این درصد بسیار پایینی است . درهرحال آینده این بخش قابل پیش بینی نیست."
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
شورای نگهبان انتخابات حجاب حسین امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان دولت مجلس شورای اسلامی جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی رسانه انتخابات مجلس دوازدهم
تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیل هواشناسی فضای مجازی سازمان هواشناسی باران سامانه بارشی یسنا هلال احمر آتش سوزی
قیمت دلار یارانه خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان بازار خودرو ایران خودرو ارز
نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی تلویزیون صدا و سیما موسیقی کتاب مهران غفوریان صداوسیما سینمای ایران سریال سریال پایتخت حج
فسیل
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه اوکراین انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید سپاهان مهدی طارمی لیگ برتر جواد نکونام بارسلونا باشگاه استقلال علی خطیر بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام گوگل اپل آیفون پهپاد موبایل تبلیغات ناسا
کاهش وزن دیابت چای توت فرنگی اعتماد به نفس چاقی آلرژی