یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
پیش بینی بانکداری ایران در سال ۱۳۹۰
با توجه به گرایش جهان و ایران به سمت الکترونیکی شدن امور بانکی و الکترونیکی شدن پول و اوراق بهادار و خدماتی شدن بانکها، انتظارات را میتوان پیش بینی کرد. وقتی وظایف شعب بانک تغییر کند، بدیهی است که سازمان و ستاد نیز باید تغییر کنند. گارتنر میگوید که در چند سال آینده ۷۵ درصد از بانکداری خرد توسط وب انجام میشود. به گزارش بینا، طی چند سال اینده و تا سال ۹۰میتوان پیشبینی کرد که موارد زیر رخ خواهند داد:
▪ ۹۵ درصد تراکنشهای قبوض، غیر حضوری میشود و مردم برای پرداخت قبض به شعبه مراجعه نمیکنند.
▪ حوالههای بین بانکی (انتقال پول از حساب یک بانک به حساب بانک دیگر) الکترونیکی شده و مردم به شعبه مراجعه نمیکنند بلکه با موبایل یا اینترنت انجام میشود.
▪ چک رمزدار بین بانکی حذف میشود .
▪ سامانه واریز آنی افتتاح شده و بسیاری از انتقالات بین بانکی از طریق الکترونیکی انجام میشود.
▪ ایران چک و چک مسافرتی تقریبا حذف میشوند.
▪ شاید ۳ صفر از واحد پولی ایران کم شود.
▪ اسکناس درشت، چاپ شده و مشکلات مردم کمتر میشود.
▪ مشتریان برای دریافت تسهیلات ابتدا به شعبه مراجعه نمیکنند و فقط برای دریافت و نهایی کردن عقود به شعبه میروند.
▪ انتقال پول بین مردم به مردم، مردم به شرکتها و شرکتها به شرکتها، الکترونیکی شده و مردم به شعبه مراجعه نمیکنند.
▪ مردم از موبایل برای کارهای بانکی خود استفاده میکنند و مصرف اینترنت کمتر میشود.
▪ اکثر خریدهای مردم توسط پوز صورت گرفته و دریافت پول از خودپرداز کم میشود.
▪ بعضی از وظایف شعبه و باجه به دستگاه خودپرداز منتقل میشوند.
بنابراین میتوان گفت مردم لازم نیست برای انجام امور مالی خود به بانک مراجعه نمایند و بانکها باید بسیار خلوتتر از حال شوند. در این حالت شعب بانک باید وسیلهای شوند برای ارایه مشاوره مالی و فروش محصولاتی که دارند و محصولاتی که برای مشتریان خاص و عام خود از ابتدا میسازند.
در این چند سال باقی مانده، سیستم بانکی ما در حال تغییر جدی است و باید مدیران ما خود را برای آن زمان حاضر کنند. اگر اکنون شروع نکنند، مطمئن نباشند که رقبا هم شروع نکردهاند. ارایه و نهایی کردن یک محصول زمانی لازم دارد که باید در اختیارش قرار داد. حتی اگر بتوان محصولی را آنی خریداری و راهاندازی کرد، (که بعید است) فرهنگسازی و پذیرش آن در شعب بانک کاری طاقت فرسا و زمانبر است.
بنابراین شکل شعبه نیز باید عوض شود و به صورت دفاتر کار باشد. مشتری را دیگر نمیتوان ایستاده نگه داشت یا مانند آژانس هواپیمایی با او رفتار کرد. قسمتهایی که به امور سپردهها مربوط است لاغر شده و قسمت تسهیلات و اعتبارات و خدمات چاق میشوند. بد نیست اگر بانکها چشم انداز ۱۳۹۰ را اکنون ترسیم نمایند و مقدمات تحقق آنرا فراهم آورند.
منبع : روزنامه حیات نو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران شورای نگهبان آمریکا انتخابات مجلس شورای اسلامی دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ حسن روحانی دولت سیزدهم دانشگاه تهران
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل فضای مجازی قتل سامانه بارشی شهرداری باران آموزش و پرورش یسنا سلامت
خودرو قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو یارانه قیمت خودرو بانک مرکزی دلار مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان ارز
تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه کتاب دفاع مقدس صدا و سیما کتاب مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر مهدی طارمی سپاهان جواد نکونام بارسلونا باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس
باتری اپل گوگل آیفون سامسونگ پهپاد عکاسی ناسا مایکروسافت
خواب ویتامین دیابت بیمارستان کاهش وزن فشار خون چای سلامتی توت فرنگی آلرژی کبد چرب اعتماد به نفس