سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا


ارزشیابی کتاب ریاضی پایه سوم دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی


ارزشیابی کتاب ریاضی پایه سوم دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی
تهیه و تنظیم : مدیری - پرویز... [و دیگران] -
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۹/۰۳/۳۰
رده دیویی : ۳۷۱.۹۲
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۵۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۷۴۶-۰۳-۵

هدف پژوهش حاضر, بررسی نظریات و دیدگاه‌های مدارس عقب‌مانده ذهنی در زمینه محتوای کتاب ریاضی پایه سوم است و موضوعات آن نیز با توجه به توانایی‌ها, نیازها و وضعیت خاص دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی فراهم آمده است .برخی مولفه‌های مورد بررسی در این زمینه عبارت‌اند از :سنجش میزان دشواری, توالی و ارتباط منطقی دروس, تناسب تمرینات با محتوای دروس, تاثیر دروس در ایجاد علاقه و انگیزه, تاثیر دروس در فعال شدن دانش‌آموزان, و میزان استفاده از مطالب آموخته شده در زندگی روزمره .