چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا
در اتاق خواب - IN THE BEDROOM
سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : راس کتس، گراهام لیدر و تاد فیلد
کارگردان : فیلد
فیلمنامهنویس : رابرت فستینگر و فیلد، بر مبنای رمانی نوشتهٔ آندره دوبو
فیلمبردار : آنتونیو کالواچه
آهنگساز(موسیقی متن) : توماس نیومن
هنرپیشگان : تام ویلکینسن، سیسی اسپیسک، نیک استال، ماریزا تومی، ویلیام ماپودر، ویلیام وایز، سلیا وستن، کارن آن و فرانک ت.ولز
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۰ دقیقه
̎فرانک فاولر̎ (استال) مرد جوان مهربان و خوشسیمائی است که تازه دیپلمش را گرفته و حالا پیش از آنکه در پائیز به دانشکده برود، در تعطیلات تابستان بهعنوان ماهیگیر، کار میکند و خرچنگ میگیرد. ̎فرانک̎ ضمناً با ̎ناتالی̎ (تومی)، زنی جذاب آشنا شده که ده سالی از او بزرگتر است و تازگی از شوهرش، ̎ریچارد̎ (ماپودر) جدا شده ـ اگرچه طلاقشان رسمی نشده است ـ پدر و مادر ̎فرانک̎، ̎مت̎ (ویلکینسن) و ̎روت̎ (اسپیسک)، در مناسب بودن این رابطه ـ آنهم در حالیکه پسرشان چند ماه دیگر قادر به ادامهاش نخواهد بود ـ شک و نگرانیهائی دارند. البته ̎مت̎ به ̎فرانک̎ اعتماد دارد و او را آزاد میگذارد که خودش در این زمینه تصمیم بگیرد ولی ̎روت̎ خیلی آرام و متین و در عین حال قاطعانه، مخالفتهای خود را به اطلاع پسرش میرساند. یک روز ̎ریچارد̎ بیمقدمه و سرزده وارد خانهٔ ̎ناتالی̎ میشود و وقتی میفهمد ̎فرانک̎ آنجاست، بیرحمانه او را به قتل میرساند. اما ترازوی عدالت به طرفی سنگینی میکند که کسی انتظارش را ندارد و ̎ریچارد̎ را تا وقت دادگاهش به قید ضمانت آزاد میکنند. در حالیکه ̎مت̎ به کار پناه برده تا قدری از درد و رنج این مصیبت بکاهد و بر احساساتش سرپوش بگذارد، ̎روت̎ بیش از پیش در خود فرو میرود، گوشهنشین میشود و علاقه و شور خود را به کار تدریس موسیقیاش از کف میدهد و شبها را با تلویزیون تماشا کردن و سیگار کشیدن میگذراند...
● واکنش والدین طبقهٔ متوسط به مرگ نابههنگام فرزند، فقط بردباری و اندوه به سبک اتاق پسر نانی مورتی (۲۰۰۱) نیست. گاهی هم جنون و انتقامجوئی غیرمنتظرهای است که ماریو مونیچلی در یک شهروند کوچک کوچک (۱۹۷۷) نشان داده بود. در اتاق خواب مسیر دوم را به طرز غیرمنتظرهای تا به آخر میرود و البته با وقار و خونسردی تأثیرگذاری این کار را میکند. فیلد کارگردان و فیلمنامهنویس در پی نمایش رشد تدریجی خشونت از دل سرخوردگی و عجز است، خشونتی حسی که در چهرهها و جملهها و سکوتها و فضاهای خالیِ پدر و مادر ریشه میدواند و البته بهصورتِ خودنمائی درنمیآید. در اتاق خواب ـ که میتوانست ساختهای از کلود شابرول باشد ـ بیش از هرچیز فیلم دو بازیگر فوقالعاده است: اسپیسک که در یکی از بهترین و تکاندهندهترین نقشهایش میتواند لحظهای ناآرام باشد و لحظهای بعد مهربان و این را طبیعی جلوه دهد و ویلکینسنِ انگلیسیالاصل که اینجا به راحتی در قالب یک مرد محترم نیو انگلندی فرو میرود و حرکت میان انسانیت و انتقام را عالی از کار درمیآورد. حتی تومی هم بهترین بازیاش را عرضه میکند. البته فیلم حرف آخر را فراموش نمیکند: انتقام که تمام میشود، آدمها دیگر آدمهای سابق نیستند. در سالی که شاهد حادثهٔ ۱۱ سپتامبر بود، فیلم حضور و مناسب زمانیِ غافلگیرکنندهای پیدا کرد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی ایران مجلس شورای نگهبان دولت رئیس جمهور دولت سیزدهم حسن روحانی مجلس یازدهم رهبر انقلاب حجاب صادق زیباکلام
قوه قضاییه تهران هواشناسی قوه قضائیه شهرداری تهران قتل پلیس فضای مجازی دستگیری بارش باران سازمان هواشناسی سیل
مالیات قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو خودرو دلار بورس سایپا مسکن یارانه
نمایشگاه کتاب کتاب تلویزیون فردوسی شاهنامه هالیوود نمایشگاه کتاب تهران سریال دفاع مقدس سینمای ایران تئاتر مهران مدیری
دانشگاه تهران فضا تحقیقات و فناوری
اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر رئال مادرید لیگ برتر ایران فولاد خوزستان جواد نکونام مهدی طارمی فولاد بازی
هوش مصنوعی عیسی زارع پور گوگل تبلیغات ایرانسل ناسا تلفن همراه موبایل دوربین هواپیما فیبر نوری اپل
وزارت بهداشت سرطان رژیم غذایی قهوه کاهش وزن زوال عقل سرماخوردگی ویتامین دیابت جراحی