یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا


کلیدهای برخورد با ناتوانی در یادگیری


تاریخ نشر : ۸۵۰۲۲۵
تیراژ : ۴۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۱۸۱-۸۲-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۲۵۰۸۸
رده دیویی : ۳۷۱.۹۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : بهبهانی - ترانه
نویسنده : مک‌نامارا - باری
نویسنده : مک‌نامارا - فرانسین
ویراستار : خاکبازان - علی

در این کتاب روش‌ها و راه‌کارهای کاربردی برای درمان ناتوانی در یادگیری کودکان مطرح گردیده و طی آن روش‌های آموزش، نحوه‌ی برخورد با فرزندان ناتوان در یادگیری در خانه و چگونگی مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی بررسی شده است. در کتاب خاطرنشان شده است: 'ناتوانی در یادگیری عبارتی کلی است و به گروه ناهمگنی از اختلالات اطلاق می‌شود که از طریق اشکالات مهمی در کسب و استفاده از قوه‌ی شنوایی، تکلم، خواندن، نوشتن، برهان یا توانایی در ریاضیات ظاهر می‌شود. این اختلالات درونی است و احتمالا منشا آن آسیب‌هایی در دستگاه عصبی مرکزی می‌باشد که در طول عمر انسان روی می‌دهد. ممکن است مشکلات در رفتارهای خودگردان، درک اجتماعی و کنش متقابل اجتماعی همراه با مشکل ناتوانی در یادگیری پدید آید که به خودی خود دال بر مشکل ناتوانی در یادگیری نمی‌باشد. با وجود این که ناتوانی‌ها ممکن است به صورت همزمان با دیگر معلولیت‌ها پدید آید (مثل اختلال حسی، عقب‌ماندگی ذهنی و اختلال هیجانی وخیم) یا به شدت تحت تاثیر مسائل مختلفی باشند (مثل تفاوت‌های فرهنگی، درک ضعیف یا نامناسب) خود علت یا تاثیرگذار بر آن‌ها محسوب نمی‌شوند'.