یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
سالاژدها - Year Of The Dragon
سال تولید : ۱۹۸۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : دینو دِ لورنتیس
کارگردان : مایکل چیمینو
فیلمنامهنویس : آلیور استون و چیمینو، برمبنای رمانی نوشته رابرت دیلی.
فیلمبردار : الکس تامسن
آهنگساز(موسیقی متن) : دیوید مانسفلید.
هنرپیشگان : میکی رورک، جان لون، آریان، لنرد ترمو، ری باری و کارولین کاوا.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۶ دقیقه.
«استنلی وایت» (رورک) یک پلیس نیویورکی لهستانیالاصل و از سربازان برگشته از جنگ ویتنام است که وظیفه اصلیاش مبارزه با تبهکاری سازمان یافته در محله چینیها - توزیعکنندگان موادمخدر و دستههای جنایتکاران نوجوان - است. وضع خانوادگی نابسامان «استنلی» که دلیل اصلی آن مرافعت بیپایان او و همسرش، «کانی» (کاوا) است نیز بر پریشان حالیاش میافزاید. در اینجا با روی کار آمدن رهبر جدید مافیای چین، «جوئی تای» (لون)، فعالیتهای تبهکارانه بُعد تازهای مییابند و مشکلات «استنلی» دو چندان میشوند. او رابطهای عاطفی با «تریسی» (آریان)، یک گزارشگر تلویزیونی چنین الاصل برقرار میکند. درگیریهای او با مافیای چینی به کشته شدن همسرش و در نهایت نابودی سرکرده تبهکاران میانجامد...
* شکست تجاری دروازه بهشت (1980) به پنج سال دوری چیمینو از دنیای سینما انجامید. او سال اژدها را در پایان این دوره، و برخلاف دروازه بهشت و مدت زمان مشخص و با بودجه تعیین شده ساخت. فیلم، که از بهترینهای چیمینو است هم از جنبه ساختاری و هم از لحاظ مضمون، قطعه مکملی بر شکارچی گوزن (1978) به شمار میآید. «استنلی» در واقع همان «مایکِ» (رابرت دنیرو) شکارچی گوزن با روحیات و اخلاقیاتی همانند است، که اگرچه پس از بازگشت از ویتنام وارد عرصه زندگی شده، ولی تبعات آن هنوز گریبانش را رها نمیکند. چگونگی شکلگیری و فعالیتهای گروههای تبهکار مهاجر در آمریکا مضمون اصلی دیگر فیلمهای استون (همکار فیلمنامهنویس این فیلم)، در این دوره مثل صورت زخمی (برایان د پالما، 1983) و در سطحی دیگر، هشت میلیون روش برای مردن (هال اشبی، 1986) و در سطحی دیگر، هشت میلیون روش برای مردن (هال اشبی، 1986) نیز هست. اما چیمینو با دیدگاه رادیکال سیاسی / اجتماعی خاص خود به بزرگنمائی ابعاد دیگر این مسئله مثل اختلافات نژادی میپردازد. چیمینو در گفتوگوئی میگوید که در طول دوران فیلمسازیاش، جز «وسترن» چیز دیگری نساخته، و «وسترن شهریِ» سال اژدها شاهدی بر این مدعاست. بهعنوان نمونه میتوان به صحنه «دوئل» پایان فیلم اشاره کرده که چیمینو در آن با به هم ریختن تمام قواعد فیلمهای «اکشن» در قالب مبارزه «رودررو»ی شخصیتهای مثبت و منفی فیلمش، به ارائه معادلی امروزی برای دوئلهای پایانی وسترنهای کلاسیک میپردازد. او توانائیاش را در «فضاسازی» این بار نیز در خلق محله چینیهای نیویورک (تماماً بازآفرینی شده در لوکیشنهای کارولینای شمالی!) به نمایش میگذارد. رورک که کار بازیگری را بهطور جدی با دروازه بهشت آغاز کرد، شهرت کم دوامش را بهعنوان یک ستاره در سالهای دهه 1980، تا حد زیادی مدیون ایفای نقش «استنلی وایتِ» تندخو و موخاکستری این فیلم است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور وزارت کشور رئیس جمهور دولت سیزدهم رئیسی
ایران زلزله تهران هواشناسی سیل شهرداری تهران فضای مجازی سازمان هواشناسی پلیس قتل بارش باران آموزش و پرورش
خودرو حقوق بازنشستگان بورس قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار گاز ایران خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت مالیات بازار خودرو
نمایشگاه کتاب تلویزیون رضا عطاران کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سریال مهران مدیری تئاتر مست عشق
فناوری اینترنت
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه اسرائیل جنگ غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین افغانستان
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر هوادار لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران رئال مادرید سپاهان لیگ قهرمانان اروپا باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ
جهان رشد ایلان ماسک شفق قطبی طوفان خورشیدی اپل ناسا گوگل هوش مصنوعی فیبرنوری ماهواره
خواب استرس چاقی فشار خون بارداری زایمان آسم سرماخوردگی