جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
کتاب دلواپسی
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۳۰
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۱-۲۷۴-۶
رده دیویی : ۸۶۹.۱۴۱
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : جهانشاهی - جاهد
نویسنده : پسوا - فرناندو
کتاب حاضر، حاوی قطعاتی است که در فاصلهی زمانی '34-1913'، نگاشته شدهاند به تصریح ناشر، این کتاب، سند وجودی انسانی است که از خود و پیرامونش، رنج میبرد و از درک انحطاط آغازین خویش، هرگز رها نشده است. 'پسوآ' با 'نیچه'، 'هانریش مان' و 'گونفریدبن'، اتفاق نظر دارد که هنر، به خصوص، هنرادبی، تنها زمینهای است که هیچانگاری عصر را خنثی کرده است. مطالب آغازین پسوآ، کماکان مثل تمام دوران خلاقیت وی با نمادگرایی، گره خورده و برمبنای نگرش شاعرانهی آن روزگار، براین باور است که هنر مدرن، هنر رویاست و بر تقدم رویا در برابر واقعیت، تکیه دارد. در دومین مرحلهی این اثر (34-1924) نگارنده، این کتاب را ابتدا اثری از 'وینسنت گوندس'، معرفی میکند، سپس حدود سال 1930، 'برناردو سوارز'، کمک حسابدار را خالق این اثر مینامد که شباهتهایی به خود وی دارد، اما از نظر هویتی کاملا مستقل است. 'پسوآ ـ سوارز'، شخصا خود را منحط مینامد و برای درک انحطاط عصر خود، پایان قرن نوزدهم و آغاز قر، بیستم را مسئول میشمرد. این زودباوری سیاسی، مذهبی یا اخلاقی نیست که انسان با اعتقاد راسخ، پذیرایش باشد و بدین ترتیب 'پسوآ ـ سوارز'، احساس میکند، او را وادار به خودمحوری میکردند، محصور در امپراتوری رویاها و بدون مجوز ورود به عرصهی تجارت جهانی، بدون زمینهای برای نزدیکی با همنوعان. چیزی که برای 'پسوآ'، اهمیت داشت، معمای فردیت و زندگی انسان بود. پرهیز از هر اقدام جمعی مانند نفی جنگ و نفی تلاش برای دستیابی به قدرت، در تمام آثار نویسنده قابل رویت است'.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۱-۲۷۴-۶
رده دیویی : ۸۶۹.۱۴۱
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : جهانشاهی - جاهد
نویسنده : پسوا - فرناندو
کتاب حاضر، حاوی قطعاتی است که در فاصلهی زمانی '34-1913'، نگاشته شدهاند به تصریح ناشر، این کتاب، سند وجودی انسانی است که از خود و پیرامونش، رنج میبرد و از درک انحطاط آغازین خویش، هرگز رها نشده است. 'پسوآ' با 'نیچه'، 'هانریش مان' و 'گونفریدبن'، اتفاق نظر دارد که هنر، به خصوص، هنرادبی، تنها زمینهای است که هیچانگاری عصر را خنثی کرده است. مطالب آغازین پسوآ، کماکان مثل تمام دوران خلاقیت وی با نمادگرایی، گره خورده و برمبنای نگرش شاعرانهی آن روزگار، براین باور است که هنر مدرن، هنر رویاست و بر تقدم رویا در برابر واقعیت، تکیه دارد. در دومین مرحلهی این اثر (34-1924) نگارنده، این کتاب را ابتدا اثری از 'وینسنت گوندس'، معرفی میکند، سپس حدود سال 1930، 'برناردو سوارز'، کمک حسابدار را خالق این اثر مینامد که شباهتهایی به خود وی دارد، اما از نظر هویتی کاملا مستقل است. 'پسوآ ـ سوارز'، شخصا خود را منحط مینامد و برای درک انحطاط عصر خود، پایان قرن نوزدهم و آغاز قر، بیستم را مسئول میشمرد. این زودباوری سیاسی، مذهبی یا اخلاقی نیست که انسان با اعتقاد راسخ، پذیرایش باشد و بدین ترتیب 'پسوآ ـ سوارز'، احساس میکند، او را وادار به خودمحوری میکردند، محصور در امپراتوری رویاها و بدون مجوز ورود به عرصهی تجارت جهانی، بدون زمینهای برای نزدیکی با همنوعان. چیزی که برای 'پسوآ'، اهمیت داشت، معمای فردیت و زندگی انسان بود. پرهیز از هر اقدام جمعی مانند نفی جنگ و نفی تلاش برای دستیابی به قدرت، در تمام آثار نویسنده قابل رویت است'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی جنگ حسن روحانی حماس نیکا شاکرمی دولت سیزدهم دولت رهبر انقلاب معلمان مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
ایران هواشناسی بارش باران هلال احمر یسنا قوه قضاییه روز معلم تهران سیل معلم پلیس شهرداری تهران
سهام عدالت قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو قیمت دلار حقوق بازنشستگان خودرو ایران خودرو سایپا بانک مرکزی کارگران تورم
سریال تلویزیون مهران مدیری صداوسیما عفاف و حجاب تئاتر مسعود اسکویی سینمای ایران سینما
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه اوکراین چین نوار غزه انگلیس
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر گوگل اینترنت اپل تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت چاقی