یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا


محورهای فرهنگ‌سازی مدیریت خدمت‌رسانی


محورهای فرهنگ‌سازی مدیریت خدمت‌رسانی
نویسنده : کریمی‌لنگرودی، علی
شماره کنگره : ۳م۴ك/HD۳۸
شابک : ۹۶۴-۵۳۸-۰۲۳-۵
رده دیویی : ۶۵۸.۳۰۰۸۹
تاریخ نشر : ۸۵۰۷۰۲
تعداد صفحه : ۲۲۴
نوبت چاپ : ۱

كتاب حاضر، برداشتي است از صفير تدبير تاليف خادميان در باب مراحل و مراتب و ماهيت محورهاي نظري و عملي مديريت خدمت‌رساني و راه‌كارهاي آن. بر اين اساس، نخست، كلياتي در خصوص مفاهيم مديريت اسلامي تبيين گرديده است. از جمله: تاريخچه‌ي مديريت، اصول رفتار و رهبر، برنامه‌ريزي، نظارت (كنترل)، تصميم‌گيري، و انگيزش. و سپس مباحثي درباره‌ي مديريت خدمات‌رساني در محور تربيتي، بهداشتي، اقتصادي، دادگري، فرهنگي و هنري، تفريحي، و امنيتي مطرح گرديده است. به تصريح كتاب: مكتب غني اسلام، متفاوت از ديگر مكاتب مديريتي با راهنمايي‌هاي منطقي، روش و نگرشي را تبيين نمود كه در آن، ضمن حفظ جايگاه منابع انساني، به سودطلبي معقول هم توجه داشته است. يعني مديريت را علمي مي‌داند كه براي انجام نهضت خدمت‌رساني، به فردفرد اعضاي جامعه و خدمت به اجتماع در ضمن احترام به حقوق فردي انسان‌ها؛ وجود يافته است كه تحقق اين مهم صد البته وابسته به همبستگي ملي و مشاركت عمومي است.