سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
مرگ با طنابدار - Death By Hanging
سال تولید : ۱۹۶۸
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : سوزوشا
کارگردان : ناگیسا اوشیما
فیلمنامهنویس : تسوتومو تامورا، مامورا ساساکی، میچینوری فوکائو و اوشیما
فیلمبردار : یاسوهیرو یوشیوکا
آهنگساز(موسیقی متن) : هیکارو هایاشی
هنرپیشگان : یون دو ـ یون، کی ساتو، فومیو واتانابه، توشیرو ایشیدو، ماسائو آداچی و ماسائو ماتسودا.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۷ دقیقه.
"ر" (دو ـ یون) دانشجویکرهای ساکن ژاپن، به جرم هتک حرمت و قتل دو دختر ژاپنی به دار آویخته میشود؛ اما زنده میماند. مطابق اصول اخلاقی و قانونی، اعدام دوباره او ناممکن میشود، مگر آن که خود بار دیگر به جرایمش اعتراف کند. وقتی "ر" بهبود مییابد، معلوم میشود که حافظهاش را از دست داده است. در این بین مقامات تلاش میکنند تا "ر"، هویت و اعمال خود را به یاد آورد...
٭ در این فیلم جسورانه، مایه تأملانگیز برای اوشیما مجازات اعدام شخصیت اصلی نیست، بلکه، حق داوری قضات است. محکوم کرهای از نژادی پستتر از ژاپنیها تلقی میشود و به نوعی قربانی تبعیضنژادی نیز به شمار میآید. اوشیما مبتکرانه از ژانژنه و بهخصوص برتولت برشت تأثیر میگیرد: سه چهارم فیلم را میتوان قصهای اخلاقی، جسورانه و درخشان به شیوه برشت دانست. فن فاصله گذاری، تماشاگر را از "واقعیت" مراسم تکاندهنده اعدام با طناب دار، دور نگه میدارد و عناوین صحنهها، نکتههای مورد نظر هر صحنه را مشخص میکنند. به این ترتیب تعلیق در روایت کم و مفهوم فیلم برجسته میشود. ترکیببندیهای سیاه و سفید و هندسی اوشیما با ظرافت، بافت و مفهوم اشیا را نمود میدهند و کارکردی به شدت زیبائی شناسانه مییابند.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : سوزوشا
کارگردان : ناگیسا اوشیما
فیلمنامهنویس : تسوتومو تامورا، مامورا ساساکی، میچینوری فوکائو و اوشیما
فیلمبردار : یاسوهیرو یوشیوکا
آهنگساز(موسیقی متن) : هیکارو هایاشی
هنرپیشگان : یون دو ـ یون، کی ساتو، فومیو واتانابه، توشیرو ایشیدو، ماسائو آداچی و ماسائو ماتسودا.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۷ دقیقه.
"ر" (دو ـ یون) دانشجویکرهای ساکن ژاپن، به جرم هتک حرمت و قتل دو دختر ژاپنی به دار آویخته میشود؛ اما زنده میماند. مطابق اصول اخلاقی و قانونی، اعدام دوباره او ناممکن میشود، مگر آن که خود بار دیگر به جرایمش اعتراف کند. وقتی "ر" بهبود مییابد، معلوم میشود که حافظهاش را از دست داده است. در این بین مقامات تلاش میکنند تا "ر"، هویت و اعمال خود را به یاد آورد...
٭ در این فیلم جسورانه، مایه تأملانگیز برای اوشیما مجازات اعدام شخصیت اصلی نیست، بلکه، حق داوری قضات است. محکوم کرهای از نژادی پستتر از ژاپنیها تلقی میشود و به نوعی قربانی تبعیضنژادی نیز به شمار میآید. اوشیما مبتکرانه از ژانژنه و بهخصوص برتولت برشت تأثیر میگیرد: سه چهارم فیلم را میتوان قصهای اخلاقی، جسورانه و درخشان به شیوه برشت دانست. فن فاصله گذاری، تماشاگر را از "واقعیت" مراسم تکاندهنده اعدام با طناب دار، دور نگه میدارد و عناوین صحنهها، نکتههای مورد نظر هر صحنه را مشخص میکنند. به این ترتیب تعلیق در روایت کم و مفهوم فیلم برجسته میشود. ترکیببندیهای سیاه و سفید و هندسی اوشیما با ظرافت، بافت و مفهوم اشیا را نمود میدهند و کارکردی به شدت زیبائی شناسانه مییابند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا رافائل گروسی اصفهان نیچروان بارزانی محمد اسلامی رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی دولت انتخابات دولت سیزدهم شورای نگهبان
قتل شهرداری تهران تهران حجاب قوه قضاییه سازمان غذا و دارو فضای مجازی آموزش و پرورش وزارت بهداشت شهرداری سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو سایپا بازار خودرو مالیات قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا بانک مرکزی دلار مسکن حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب تلویزیون افعی تهران دفاع مقدس نمایشگاه کتاب تهران موسیقی سریال تئاتر سینمای ایران سینما کتاب صدا و سیما
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین حماس جنگ غزه رفح روسیه چین طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی ناسا سامسونگ اپل آیفون مایکروسافت باتری گوگل اندروید ماهواره ویندوز
بیماران خاص رژیم غذایی زیبایی بیمه کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون