شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
آنجی - ANGIE
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : لاری برزنر و پاتریک مکورمیک
کارگردان : مارتا کولیج
فیلمنامهنویس : تاد گراف، بر مبنای رمان من میگویم آنجی نوشتهٔ آورا وینگ
فیلمبردار : جانی جنسن
آهنگساز(موسیقی متن) : جری گلداسمیت
هنرپیشگان : جینا دیویس، استیون ری، جیمز گاندولفینی، آیدا تور تورو، فیلیپ باسکو، جنی اوهارا و بتی میلر
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه
ـ ̎ آنجی̎ (دیویس)، ساکن بروکلین، با دوست دوران کودکیاش، ̎تینا ̎ (تور تورو) در یک شرکت کامپیوتری کار میکنند. ̎ آنجی̎ مرتب به فکر مادرش است که او را در سه سالگی ترک کرده است. او با ̎وینی̎ (گاندولفینی) ازدواج میکند. روزی که ̎ آنجی̎ پی میبرد باردار است، همه خوشحال میشوند و برای آینده نقشهها میکشند. اما ̎ آنجی̎ مصمم است از ̎وینی̎ جدا شود. روزی در یک موزه با ̎نوئل̎ (ری)، که وکیل موفقی است، آشنا میشود. ̎نوئل̎ اهمیتی به بارداری او نمیدهد، اما فامیل و دوستان از وضع کنونی راضی نیستند. شب کریسمس، در مهمانی اداره، ̎ آنجی̎ را به بیمارستان میبرند، پسری به دنیا میآورد، اما یک دست فرزندش مشکلی مادرزاد دارد که باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. ̎ آنجی̎، آشفته و نگران است اما به کودک دل نمیدهد. ̎ آنجی̎ و بچه به منزل پدرش، ̎فرانک̎ (باسکو) و نامادریاش، ̎کتی̎ (اوهارا) میروند. چند روز بعد ̎نوئل̎ نیز دوستیاش را با او قطع میکند. ̎ آنجی̎ در منزل حس میکند که به دلیل مشکل بیمادری خودش و این تنهائی و بیگانگی فعی نمیتواند برای فرزندش مادری کند، بنابراین ̎کتی̎ مراقبت از بچه را به عهده میگیرد. در اینجا ̎ آنجی̎ تصمیم میگیرد مادرش را پیدا کند و ̎تینا ̎ نیز با او همراه میشود. در جائی که فکر میکنند مادرش باید آنجا باشد، زن کافهدار میگوید که مادر ̎ آنجی̎ یازده سال قبل رفته است. ̎تینا ̎ میرود اما ̎ آنجی̎ زن را تعقیب میکند و مادرش را مییابد که در یک جنون کامل و بیخبری مطلق زندگی میکند. از آنجا به بروکلین تلفن میزند و میفهمد که پسرش را به بیمارستان بردەاند و زمانی میرسد که کودک سختترین شب بیماری را میگذراند. او بر بالین کودکیاش کودکش تا صبح میماند و صبح کودک از مرگ جسته و سالم را در آغوش میگیرد.
ـ آنجی، یک درام دربارهٔ زن، زنگریزی فرهنگی و بیگانگی زن امروز غربی است؛ و نه فیلمی دربارهٔ چنین زنانی، بلکه فیلمی اصلاً از یک زن و بسیار ̎زنانه̎ است و این تنها نکتهٔ مثبت این فیلم خانه کولیج است که در کشاکش بیست سال کار سینما، و مثل هر آدم جدی دیگری راه سازش آبرومندانه با هالیوود را یافته است. بنابراین فیلمی زن ـ آزادخواه نیست و شعار نمیدهد، بلکه یک درام روانشناسانهٔ بسیار معمولی (که خرواریاش را هالیوود در این صد ساله ساخته است) اما از دید و وجه یک زن است. در عین حال آنجی به عنوان یک فیلم هالیوودی، بسیار غیر متعارف و شجاعانه است. فیلم در ساختن فضای دلپذیر و گرم از زندگی ̎ آنجی̎ و بروکلین بسیار موفق است، و مثلاً در فصل زایمان ̎ آنجی̎، آنچنان روحیهٔ دلپذیر زنانهای بروز میدهد که از درخشانترین فصول نمونهای در تاریخ سینما است. در انتها، تنها شکل آشتی سازش کارانهٔ فیلمساز لجوج و یک دندهاش با شرایط هالیوود که در فصل روانشناسانهٔ شب فرویدی و کلیشهای و ساختگی ماقبل آخرش نمود دارد، تأسف بر میانگیزد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت بنیامین نتانیاهو انتخابات عراق دانشگاه تهران مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم چین روز معلم رهبر انقلاب نیکا شاکرمی
سیل آتش سوزی مترو شهرداری تهران سازمان هواشناسی آموزش و پرورش هلال احمر قوه قضاییه پلیس معلم فضای مجازی زلزله
تورم خودرو مسکن قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو قیمت سکه ایران خودرو حقوق بازنشستگان بانک مرکزی
مهران غفوریان رضا عطاران ساواک تلویزیون موسیقی عمو پورنگ سریال شهاب حسینی صداوسیما مسعود اسکویی سینمای ایران دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس نوار غزه اوکراین انگلیس
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان آتیلا حجازی باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر بازی لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا
اپل هوش مصنوعی آیفون صاعقه موبایل گوگل ناسا عکاسی تلفن همراه مدیران خودرو
کبد چرب فشار خون چای دیابت