پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
طراحی الگو برای ارزشیابی دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی مراکز و موسسات آموزش عالی دولتی
هدف اساسی از انجام تحقیق حاضر، طراحی الگو برای ارزشیابی دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی مراکز و موسسات آموزش عالی دولتی بود، تا با استفاده از الگوی ارزشیابی مورد نظر، به توصیف وضعیت موجود دوره کارشناسی تربیت بدنی پرداخته شده، همچنین با ارایه راهکارهای مناسب بتوان به بهبود کیفیت آموزشی آن کمک کرد. در این پژوهش توصیفی- تحلیلی که به روش میدانی اجرا شده است، نمونه هایی از جامعه آماری دانشجویان (۳۸۰ نفر دختر و پسر)، اعضای هیات علمی (۱۸۰ نفر زن و مرد)، مدیران گروه های آموزشی (۵۵ نفر زن و مرد)، دانش آموختگان (۳۸۱ نفر زن و مرد) و کارفرمایان مستقیم دانش آموختگان دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی (۱۵۰ نفر) از ۱۵ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی کشور مشارکت داشتند که به طور تصادفی و طبقه ای انتخاب شدند.
ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه های محقق ساخته ای بود که متخصصان رشته آنها را تایید کردند. روایی محتوایی و ضریب پایایی پرسشنامه ها نیز در مطالعات مقدماتی با ضرایب بیش از ۸۰ درصد برآورد شده است. به علاوه، الگوی پیشنهادی ارزشیابی در قالب عاملهای نه گانه (دانشجویان دوره؛ اعضای هیأت علمی دوره؛ مدیران گروههای آموزشی؛ دانش آموختگان دوره؛ کارفرمایان؛ فرآیند یاددهی- یادگیری؛ برنامه های آموزشی و درسی؛ امکانات و تجهیزات و ساختار سازمانی و مدیریت)، ۳۹ ملاک و ۱۴۵ نشانگر تنظیم شد که اعتبار آنها با اظهار نظر متخصصان بررسی شد. نتایج پژوهش حاکی از آن هستند که بر اساس ملاکهای ارزشیابی از دیدگاه نمونه های تحقیق، وضعیت موجود دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی نسبتا مطلوب گزارش شده است.
بدین ترتیب که دوره از دیدگاه اعضای هیأت علمی با کسب میانگین امتیاز ۲.۸۱، دانشجویان با میانگین امتیاز ۳.۰۸، مدیران گروه های آموزشی با میانگین امتیاز ۳.۱۹، دانش آموختگان با میانگین امتیاز ۳.۵۴ و بالاخره کارفرمایان مستقیم دانش آموختگان با میانگین امتیاز ۲.۷۵ معرف وضعیت نسبتا مطلوب کارشناسی تربیت بدنی به شمار می رود که بر اساس معیار قضاوت (امتیاز ۱ تا ۵) مشخص شده است. در خاتمه گزارش، پیشنهادهایی به منظور بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و راهکارهایی برای پیشبرد الگوی ارزشیابی در نظام آموزش عالی تربیت بدنی ارایه شده اند.
هادوی فریده*,مهدی پور عبدالرحمان
منبع : پایگاه اطلاعات علمی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا روز معلم رهبر انقلاب معلمان مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم
زلزله تهران فضای مجازی شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سلامت دستگیری وزارت بهداشت
قیمت خودرو خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا دلار بانک مرکزی سایپا ایران خودرو کارگران روز کارگر حقوق بازنشستگان
مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما فیلم دفاع مقدس رسانه ملی
دانشگاه علوم پزشکی انتخاب رشته مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین چین روسیه حماس نوار غزه ترکیه عربستان یمن اوکراین
پرسپولیس فوتبال سپاهان استقلال تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی همراه اول شبکه های اجتماعی دبی اینستاگرام تبلیغات اپل گوگل وزیر ارتباطات ناسا
خواب فشار خون کبد چرب کاهش وزن دیابت ویتامین قهوه داروخانه