یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشمندان (قدیم و معاصر)


تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشمندان (قدیم و معاصر)
نویسنده : اکبری - محمدتقی
محل نشر : همدان
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۱۲/۰۵
رده دیویی : ۳۷۰.۱
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۶۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۸۵۲۰-۰۲-X

در فصل نخست این تالیف به کلیاتی از تعلیم و تربیت, و اهداف آن در فصل دوم به دیدگاه ادیان و برخی علمای غیراسلامی درخصوص تعلیم و تربیت اشاره گردیده است. فصل سوم, شامل بررسی تعلیم و تربیت براساس تعالیم اسلامی است که در آن, این روش‌ها و اصول معرفی شده است: روش الگویی, روش محبت, روش تکریم شخصیت, روش موعظه و نصیحت, روش تشویق و تنبیه, اصل شناسایی و نیل به کمال, اصل توجه به کمال ابدی, اصل انگیزه برای فعالیت بیشتر و برتر, اصل تحول نفس, اصل شناخت و انتخاب صراط مستقیم, اصل فعالیت خودمتربی, و اصل تفکر.