جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نیاز بدن به نوشیدن آب


نیاز بدن به نوشیدن آب
بی تردید مشغله كاری بسیاری از ما چه در محیط كار و چه دانشجویان در حال تحصیل و بسیاری از مردم كه در مورد نوشیدن آب بی خیال كاری مانع از به خاطر سپردن نكاتی در مورد نوشیدن آب می شود. برای این كه نوشیدن آب را فراموش نكنیم به چند نكته توجه كنیم:
۱) صبح به هنگام برخاستن از خواب اول یك لیوان آب بنوشیم. نوشیدن آب نه تنها تشنگی ما را برطرف می كند به دفع سریع تركیبات نامناسب ناشی از متابولیسم در طول شب نیز كمك می كند. از این رو بلافاصله پس از برخاستن از خواب یك تا دو لیوان آب بنوشیم.
۲) در بین روز به جای نوشیدن چای یا قهوه كه خود باعث افزایش تشنگی می شوند آب بنوشیم. یك ساعت پس از صرف غذا حتما یك لیوان آب بنوشیم.
( این مساله به هضم و جذب سریع و مفید غذا كمك می كند)
۳) به هیچ وجه صبر نكنیم تشنه شده و سپس آب بنوشیم چون زمانی كه احساس تشنگی می كنیم بدن در وضعیت بحرانی و بی آبی مفرط قرار گرفته است از این رو پیش از تشنه شدن آب بنوشید.
۴) فاصله بین ناهار تا هنگام خواب ( بعدازظهر) دست كم نوشیدن ۳ لیوان آب را فراموش نكنیم.
۵) در فصل تابستان حتما یك بطری كوچك آب به همراه داشته باشیم و با هر بار باز كردن در كیف جرعه ای آب بنوشیم.
۶) سعی كنیم به تدریج آب و آب میوه طبیعی را جایگزین چای، قهوه، نسكافه و انواع نوشابه ها بكنیم و در پایان این كه به عقیده متخصصان تغذیه، بهترین نوشیدنی «آب خالص» است. آب خالص همان آب لوله كشی شهری است. متخصصان به هیچ وجه نوشیدن «آب معدنی» را توصیه نمی كنند.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید