جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


نیکول کیدمن ، دربدترین شرایط هم لبخند میزند


نیکول کیدمن ، دربدترین شرایط هم لبخند میزند
كمتر كسی پیدا می‌شود كه عصبانیت نیكول كیدمن را دیده باشد. زیرا اكثریت كسانی كه با وی نشست و برخاست دارند، می‌گویند او بسیار مهربان، با شخصیت و آرام است.سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ سالهای درخشش او بودند. دو بازی ماندگار و بسیار متفاوت او در فیلمهای دیگران و مولن روژ سال ۲۰۰۱ را به نام كیدمن رقم زد. نامزدی جایزه اسكار و دریافت جایزه گلدن گلاب حاصل هنرنمایی این استعداد تازه كشف شده است. اما شاید مهم ترین و دشوارترین بازی كارنامه سینمایی كیدمن ۳۵ ساله، بازی او در فیلم ساعتها باشد. یك تغییر چهره بسیار ماهرانه و یك ایفای نقش قدرتمند درونی برخلاف دیگر بازیهای بیرونی اش. در این میان بازی خوب او در فیلم متوسط دختر روز تولد شاید برای او یك زنگ تفریح بیش نبود.
نیكول ،هنرپیشه و كارگردان متولد ۲۰ جون سال ۱۹۶۷ در هیندولولو ،هاوایی حالا در مركز توجهات قرار گرفته است.
برغم تولد در هاوایی،كیدمن دوران كودكی اش را در استرالیا گذراند.پدرش شیمیست و روانشناس سرشناسی بود كه به تحقیق علاقه فراوانی داشت. از هنگامی كه كیدمن ۴ سال بیشتر سن نداشت مادر و پدرش زمینه حضور او خواهرش در اجتماع را فراه آوردند و به عبارتی آنها را انسانهای اجتماعیی بار آوردند.اولین كار كیدمن در عرصه هنری به زمانی باز میگردد كه او ۶ سال بیشتر سن نداشت و در گروه تاتر مدرسه خود به مناسبت كریسمس به ایفای نقش پرداخت.اجرای برنامه در تاتر ها و برنامه های رقص و آواز ادامه داشت تا اینكه كیدمن جوان درتاتر فیلیپ استریت سیدنی صاحب نقش ثابتی گردید.وی همچنین در ۱۹۸۳ در اولین مجموعه تلویزیونی اش با نام كریسمس بوش ظاهرگردید. اعضای انیستیتوی فیلم استرالیا كیدمن را به عنوان هنرپیشه سال استرالیا برگزیدند آنهم در شرایطی كه كیدمن جوان تنها ۱۷ سال سن داشت..در همین سال مادر نیكول در اثر سرطان سینه جان می سارد و دخترش برای ادامه تحصیلات و تكمیل آن به شمال استرالیا فرستاده میشود. زمانی كه كیدمن اولین فیلم آمریكاییش با عنوان DEAD CALM را ساخت به شهرت بسیاری در استرالیا رسیده بود.در فیلم بعدیش با نام days of thounder در كنار هنرپیشه سر شناس استرالیایی سام نیل موفق به كسب جوائز متعددی گردید وبعد ….
حضور در كنار هنرپیشه سرشناس هالیوود تام كروز در TOP GUN نیكول جوان را در اوج شكوفایی قرار داد.فیلم ساختار خشنی داشت. اما کیدمن در آن بسیار خوش درخشید. در یك بعداز ظهر در كریسمس ۱۹۹۰ در كلورادو تام كروز و نیكول كیدمن با هم ازدواج كردند.در سالهای پس از ازدواج،نیكول هرگز به ماهیت خود به عنوان خانم كروز قانع نبود و تمام تلاش و كوشش خود را انجام داد تا با هرچه بهتر ایفا كردن نقش خود در فیلم های مختلف وجود مستقل خود را به اثبات برساند.وی با حضور در فیلم های متعددی از قبیل TO DIE FOR-PRACTICAL MAHIC-PEACE MAKER… در كنار هنرمندان صاحب نام هالیوود وجود خود در فهرست هنرپیشگان درجه یك را به ثبت رساند.كیدمن در سالهای ۱۹۹۷-۹۸ بیشتر وقت خود را در كنار همسرش در ساخت فیلم با ارزشEYES WIDE SHUT ساخته با ارزش استنلی كوبریك،فیلمساز بزرگ سینمای جهان سپری نمود.كوبریك اندكی پیش از اتمام ساخت فیلم درگذشت ولی فیلمش به عنوان یكی از آثار جاودانه سینمای جهان باقی ماند.در طی سالیان متوالی از ۱۹۹۶ كیدمن و كروز همواره به عنوان مركزی از اخبار و شایعات مطبوعات و رسانه ها در مورد اختلافاتشان مورد توجه قرار داشتند تا اینكه در ۵ فوریه ۲۰۰۱ این زوج رسما اعلام كردند كه پس از ۱۱ سال زندگی مشترك مایل به خاتمه دادن به آن هستند.مشكلات پیش آمده در زندگی مشترك این زوج ، مسائل ناشی از دوری طولانی مدت و اثرات كاری آنها در زندگی شخصیشان اعلام شد.اما باز همگان اورا خوش اخلاق می دیدندوکیدمن ثابت کردکه در بدترین شرایط هم لبخند برلب دارد.در مدت زمان كوتاهی كروز رسما تقاضای طلاق را به جریان اندانخت و كیدمن نیز اندكی پس از آن با مراجعه به دادگاه و ثبت تقاضا متقابلا خواستار جدایی از تام كروز شد.جدایی این دو نفر در آگوست سال ۲۰۰۱ رسما به ثبت رسید و كید من جوان اندكی بعد با حضور مستقل در آثار سینمای آمریكا وجهه جدید خود را به نمایش گذاشت.تجربه موفق THE OTHERS به همراه حضور قوی در مولن روژMULIN ROUGE دستاوردهایی است كه كیدمن از آنها به عنوان تجربه های موفق كاری اش پس از جدایی نام میبرد.
در سال ۲۰۰۲ كیدمن به جهت هنرنمایی در MULIN ROUGE نامزد احراز عنوان بهترین هنرپیشه نقش اول زن شد ولی هالبری گوی سبقت را از او ربود.در ۲۰۰۳اما شرایط كاملا متفاوت بود و كیدمن به جهت حضور موفقش در THE HOURS عنوان اول اسكار را از آن خود
ساخت.همزمان در GOLDEN GLOBE AWARDS نیز به همین موفقیت نائل آمد و در اندك زمانی تمام نشریات و رسانه ها پر شد از كیدمن.
و حالا كیدمن در اوج به سر میبرد….
نیكول كیدمن بزودی ركورد بیشترین درآمدی را كه یك سخنران داشته خواهد شكست. او میخواهد بابت ۲۵ دقیقه سخنرانی در پنجمین كنفرانس سالانه مدیران شركت فوربز در سالن اپرای شهر سیدنی در استرالیا ، ۴۳۵ هزار دلار دستمزد بگیرد. او علاوه بر مبلغ هنگفتی كه تقاضا كرده، میخواهد سخنرانی خود را از راه دور و از طریق ماهواره برای حاضران در كنفرانس ایراد كند. سخنرانی كیدمن درباره دنباله روی از رویاها و الهامات به عنوان یك بازیگر موفق و یك مادر خواهد بود.
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید