جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سیستم ایمنی و ویروس HIV


سیستم ایمنی و ویروس HIV
سلامتی و تندرستی بدن از طریق سیستم ایمنی تامین می شود. سلولهای سـفید خون که گلبولهای سفید خون نامیده می شوند(سلولهای (B ,Tبدن را در مقابل میکروبهایی مـثل ویروس ها ،باکتریها ، انگل ها و قارچها محافظت می کنند.وقتی میکربی در بدن کشف می شود سلولهای BوT، برای دفاع از بدن فعال می شوند.
این فرایند در مورد ایدز به تعویق می افتد ایدز بیماری است که سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد و توسط ویروس( HIV) شیوع می یابد.وقتی ویروس HIV وارد بدن می شود سلولهایT که مرکز رشد ویروس می باشد را عفونی کرده و بتدریج این سلولها را از بــین می برد، با مرگ سلولهای T ، بدن برای مبـارزه با عفـونت ضعیف می شود. وقتی تعداد سلولهای T کاهش می یابد ، بیماری تلاش می کند به صورت عفــونت های HIV نمایان شود . وقتی افراد با بیماری جدی و عفونی HIV روبرو میشوند شخص آلوده شده به ویروسHIV را مبتلا به ایدز می گویند. ممکن است فرد مبتلا به ویروس HIV تا چندین سال سالم زندگی کند.
● چگونه HIV منجر به ایدز می شود ؟
تمرکز اصلی موسسه بین المللی بیماریهای آلرژی و عفونی (NIAID)، تحقیقی در در مورد بیماری زایی ویروس HIVمی باشد مکانیزم پیچیده ایی که منجر به کاهش سیستم ایمنی درفرد آلوده به ویروسHIV میشود. درک جزئیاتHIV و چگونگی ایجاد آلودگی و بیماری ایدز، راهی برای شناسایی و توسعه داروها و واکسن هایـی برای مقابله با ایدز و اچ ای وی HIV می باشد.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید