سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
نقشهای تفریحی
وسايل ارتباط جمعى بهطور معمول با زمان فراغت انسانها برخورد مىنمايند. از اينرو در مواردى چند، بايد موجبات جدائى موقت از واقعيت، فراموشى لحظات دشوار زندگي، تمدّد اعصاب و سرگرمى انسانها را فراهم سازند. بنابراين جزئى از کارکرد وسايل ارتباطى صرفاً تفريح و تفنن انسانها است تا از آن موجوداتى توانا و خلاق براى کار به بار آورد. ليکن اين نحوه گذران اوقات فراغت هم جنبه اخلاقى دارد، زيرا وسيله ارتباطى نبايد و نه مىتواند به هر ترتيب موجبات خنديدن و تفريح را فراهم سازد، و هم جنبه فرهنگي، زيرا فراغتى که با اين وسايل صورت مىپذيرد، گذران زمان است با استفاده از مقولات فرهنگي. |
در منازعه با ژان ژاک روسو که انسان طبيعى را مىجست، ولتر نويسندهٔ فرانسوى مىنوشت: انسان بيابانى شما از بسيارى از پديدههاى فرهنگى نه هيچ مىفهمد و نه به طريق اولى هيچ لذتى مىبرد. شنيدن يک بيت شعر عميق، مىتواند چنان موجبات وجد يک انسان فرهيخته را فراهم سازد که او را ساعتها به دنيائى ديگر برد و به نوعى خلسه کشاند، در حالى که انسان ناآموخته اساساً هيچ از آن نفهميده باشد. پس، وسايل ارتباط جمعى زمان فراغت را بارور مىسازند. عاداتى فرهنگى در انسان پديد مىآورند، موجب تعالى سطح فراغت و همسطح شدن دانش و فرهنگ انسانى مىشوند. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس حسن روحانی صادق زیباکلام دولت دولت سیزدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
قوه قضاییه تهران هواشناسی بارش باران شهرداری تهران پلیس قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
سایپا خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو مسکن بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
نمایشگاه کتاب کتاب فضای مجازی نمایشگاه کتاب تهران دفاع مقدس حج سینمای ایران تلویزیون تئاتر نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران سریال
وزارت علوم دانشگاه تهران
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس آمریکا روسیه افغانستان نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک رژیم غذایی شیر خواب ویتامین واکسن تجهیزات پزشکی فشار خون افسردگی