شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

فعالیت‌های بازاریابی


در زمينهٔ نتايج برنامه‌ريزى‌شدهٔ مذکور، اولين گروه از فعاليت‌ها متوجه بررسي، و اجراء استراتژى بازاريابى مى‌شوند. دومين گروه فعاليت‌ها به برنامه‌ريزى و اجراء طرح‌هاى تبليغاتى و پيشبرد مى‌پردازند.
- نتيجهٔ ۱. استراتژى بازاريابى:
به‌هنگام اجراء استراتژى بازاريابي، اين استراتژى بايد هر کجا که ممکن است اهدافى را براى هر بخش بازار شامل شود. اين اهداف مى‌تواند: تعداد جهانگرد، طول مدت زمان اقامت، و (براى جهانگردى بين‌المللي) ارزش درآمدهاى ارزى خارجى باشند.
اين تقسيم‌بندى ممکن است اهداف مسافرت را دنبال کند (گذران اوقات فراغت، تفريح و تعطيلات (عام، خاص و هر نوع جهانگردى ديگر) ديدار دوستان و آشنايان، امور حرفه‌اى و شغلي، معالجه‌ها و معاينه‌هاى پزشکي، علل مذهبى / زيارت و غيره.
- نتيجهٔ ۲. فعاليت‌هاى تبليغى
براى طراحى و تدوين اجراء برنامهٔ تبليغي، فعايت‌هاى زير لازم است (نتيجهٔ ۲. هدف بازاريابي).
- بررسى حوزهٔ کلى روابط کارى با خرده‌فروشان و تورگردان‌ها، و روش‌هاى توسعهٔ شبکه‌هاى فروش براى هريک از بازارها.
- همکارى با خطوط هوائى عمده و بزرگ.
- بررسى طرح و توليد مواد چاپى - بروشورها، پوسترها، نشريات و کاتالوگ‌هاى تاشو، و برنامهٔ توليد و توزيع همراه با هزينه‌يابى‌هاى مربوط.
- طراحى يک برنامه براى توليد هريک از مواد سمعى و بصري.
- برنامه‌ريزى فعاليت‌هاى تبليغى بر اساس بازار منتخب.
- طراحى برنامه‌هاى سالانه از طريق همکارى با هريک از نمايندگى‌هاى خارج از کشور، با برنامه‌ريزى براى ايجاد نمايندگى‌هاى جديد در خارج از کشور.
- برنامه‌ريزى سفرهاى آشناسازى عاملان تجارت، و حضور در نمايشگاه‌هاى تجارت جهانگردى عمده.
- طراحى عمليات تبليغ ويژه، مثلاً برگزارى هفتهٔ جهانگردي، همکارى با بخش خصوصي، با هدف پيشبرد جهانگردى و اطلاع‌رسانى همگاني.


همچنین مشاهده کنید