شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
تبلیغات
تبليغات، عبارت است از هرگونه عمليات انتقال غيرمستقيم ايدهها و پيامها که با هدف فروش الاها يا خدمات صورت مىگيرد و بابت اين عمليات هزينهاى پرداخت مىشود. |
توصيه مىشود همواره از خدمات يک مؤسسهٔ تهيه و توليد آگهى که تجربهٔ قبلى داشته و از سابقه و شهرت خوبى در زمينهٔ جهانگردى و از دانش فراوان و آشنائى مفيدى با مشخصات و ويژگىهاى يک بازار خاص برخوردار باشد، استفاده شود. اين مؤسسه بايد بر اساس آزمايشها و تجربههاى قبلى بتواند مناسبترين رسانهها را براى استفاده و اثربخشى يک کپي، طرح، بخش، تناوب و پوشش مختلف معرفى کند. مؤسسه با مشورت با کارفرما، طرح رسانه را آماده و ترجيحات بازاريابى بر طرح پيشنهادى را ارائه مىکند. |
براى پرداخت حقالزحمهٔ اين مؤسسه، تعرفههاى تبليغات رسانهٔ موردنظر تخفيف داده مىشود. بنابراين، هزينههاى مؤسسه را کارفرما بر پايهٔ حقالزحمه پرداخت مىکند، يا مورد مذاکره قرار مىدهد. هرگونه فعاليت تبليغى از سوى دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى به احتمال بسيار زياد با هدف ايجاد ذهنيت و سيماى عمومى از محصول انجام مىشود. برجسته نگهداشتن سيماى عمومى مقصد همواره حائز اهميت است. |
ايجاد ذهنيت يا سيماى عمومى از طريق تبليغ، روشى پرهزينه است زيرا اين روش معمولاً از طريق روزنامههاى معتبر و معروف، مجلههاى صاحب نام و در صورت امکان تلويزيون انجام مىشود، که هزينهٔ چاپ و نشر آگهى در آنها بسيار بالا است. انتخاب اين روش عمدتاً به اندازهٔ کشور، سطح توسعه آن کشور و وسعت بخش جهانگردى در آن کشور بستگى دارد. |
تعدادى معدود از کشورها از روش تبليغ براى کسب شهرت و وجهه استفاده مىکنند. |
روشهاى بهتر تحقيق به محققان امکان داده است که همبستگى و ارتباط نزديکترى بين آگهى دادن و ميزان فروش ايجاد و ارائه کنند . البته چنين کارى براى محصولات مصرفى در مقايسه با جهانگردى آسانتر است. |
مقصدهاى کوچک که بودجهٔ محدودى در اختيار دارند، براى تقويت سيماى عمومى خود به روشهاى ديگرى متوسل مىشوند. البته مقصدهاى کوچک اغلب به خساست در مصرف بودجه متهم مىشوند. اغلب مىگويند که اين نوع مقصدها منابع خود را با هم و کنار هم مىگذارند، قدرت خريد آنها را متمرکز مىکنند و افزايش مىدهند، اما باز هم مقدار کمى از آن را صرف تبليغ بهمنظور ايجاد ذهنيت مىکنند. |
بخش زيادى از فرآيند انتخاب روش تبليغ به آن بستگى دارد که يک مقصد چقدر خوب عمل مىکند و چقدر ظرفيت ذخيره و مازاد وجود دارد. اگر بايد ميزان فروش به شکل قابل ملاحظهاى افزايش يابد. بنابراين استفاده از روش تبليغ در رسانههاى معتبر و صاحبنام توجيهپذير مىشود. |
اگر سهم بالائى از جهانگردى از مسافرت مستقل تشکيل مىشود، دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى مىتواند در مطبوعات تجارت جهانگردي، چند آگهى چاپ کند. اگر يک بازار بزرگ رفت و آمدهاى شغلى تجارى وجود دارد، استفاده از آگهى در مطبوعات تجارت جهانگردى باز هم توجيه مىشود. دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى مىتواند بهمنظور سفارش عمليات آگهى دادن تجارت جهانگردى (مربوط به يک برنامه يا عمليات پيشبرد خاص) يا خطوط هوائى و تورگردانها همکارى کنند. |
دستگاههاى دولتى متولّى امور جهانگردى به تنهائى قادر نيستند تبليغ کنند (بهجز چند تبليغ خانگي). آنها بيشتر مايل هستند در اين زمينه با بخش خصوصى همکارى کنند که فعاليتهاى مشترک بازاريابى معمولاً چند فعاليت تبليغى را نيز شامل مىشود. |
بهمنظور تبليغ و ترويج گردشگرى داخلي، به احتمال بسيار از تبليغات راديو تلويزيونى استفاده مىشود. البته برخى از مقصدها براى بهرهگيرى از راديو و تلويزيون در بازارهاى بزرگ آنها اهميت بسيارى قايل شدهاند. تبليغ تلويزيونى مىتواند اثرى گسترده داشته باشد، اما معمولاً هزينههاى توليد و پخش تبليغات و آگهىهاى تلويزيونى بسيار بالا است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی حجاب مجلس دولت سیزدهم دولت رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی گشت ارشاد پاکستان جمهوری اسلامی ایران
تهران قتل شهرداری تهران پلیس هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی وزارت بهداشت سازمان سنجش زنان پایتخت
خودرو قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سینمای ایران سریال کیومرث پوراحمد تلویزیون سریال پایتخت قرآن کریم موسیقی سینما تئاتر ترانه علیدوستی کتاب مهران مدیری
کنکور ۱۴۰۳ اینترنت عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال استقلال جام حذفی آلومینیوم اراک فوتسال بازی تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا لیورپول
هوش مصنوعی گوگل تبلیغات نخبگان مدیران خودرو فناوری اپل ناسا سامسونگ آیفون بنیاد ملی نخبگان
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل