یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

پست مستقیم


پست مستقيم ابزارى تبليغاتى است. هزينه‌هاى پستي، اين رسانه را گران مى‌کند، اما پست مستقيم روشى مؤثر در برقرارى ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌هاى فعال در امر جهانگردى و مسافرت است. پيوند دادن اين رسانه‌ با توزيع يک خبرنامهٔ منظم يا يک بولتن اطلاعات خوب و مناسب است.
مى‌توان در سيستم اطلاعات مديريت (MIS) يک فهرست پستى به روز از تورگردان‌ها و دفاتر مسافرتى نگهدارى کرد. فهرست‌هاى فرعى نيز مى‌تواند شامل باشگاه‌ها، اتحاديه‌ها و انجمن‌هاى مربوط به هر يک از بازارهاى گردشگرى خاص باشد.
اين بانک اطلاعاتى امکان چاپ فهرست‌هاى پستى را براى هر منظور خاصى (کشور، نوع دفتر يا سازمان، و منطقه جغرافيائي) فراهم مى‌سازد.
براى يک دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى استفاده از روش پست مستقيم براى يک فروش کوچک و محدود، معمولاً مناسب نيست. اين دستگاه دولتي، معمولاً از اين روش براى روابط عمومى و آگهى‌هاى کلى استفاده مى‌کند و به ‌اين‌وسيله اطلاعات به روز شده را ارائه مى‌دهد و ضمن اينکه از اين طريق تماس خود را با مقصد حفظ مى‌کند، آن را در منظر ديد مردم قرار مى‌دهد.


همچنین مشاهده کنید