پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
خانم بدون گلهای کاملیا - La Signora Senza Camelia
سال تولید : ۱۹۵۳
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دومنیکو فورجس داوانتساتی
کارگردان : میکل آنجلو آنتونیونی
فیلمنامهنویس : سوزو چکی دامیکو، فرانچسکو مازهلی، پ.م. پازینتی و آنتونیونی، برمبنای داستانی نوشته آنتونیونی.
فیلمبردار : انتسو سرافین.
آهنگساز(موسیقی متن) : جووانی فوسکو
هنرپیشگان : لوچیا بوزه، آندرهآ ککی، جینو چروی، ایوان دسنی، آلن کونی، مونیکا کلی و آنا کارنا.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۱ دقیقه.
"جانی فرانکی" (ککی)، تهیهکننده سینما، "کلارامانی" (بوزه) را که قبلاً در میلان فروشنده بوده، در یک فیلم کمهزینه هرزهنگار کشف میکند و با افزایش نقش شخصیتزن فیلم "مرد بیسرنوشت" ـ و تغییر نام آن به "زن بیسرنوشت" ـ او را برای نقش اول این فیلم هرزهنگار تاریخی انتخاب میکند، اما خیلی زود به او پیشنهاد ازدواج میدهد. با هم به ماه عسل میروند و در بازگشت، "جانی" این فیلم را مناسب همسرش نمیداند و تصمیم میگیرد تا "ژاندارک" را با شرکت او بسازد. نمایش این فیلم در جشنواره و نیز با واکنش بسیار بد تماشاگران روبهرو میشود. "کلارا" که با دیپلمات جوانی بهنام "ناردو" (دسنی) آشنا شده، به او تسیم میشود و "جانی" هم بهدلیل قرضهایش بر سر فیلم شکستخوردهاش، اقدام به خودکشی میکند. به پیشنهاد "هرکول" (چروی)، دوست تهیهکننده "جانی"، "کلارا" بازی در "زن بیسرنوشت" را قبول میکند تا قرضهای "جانی" را بدهد، اما بعد میخواهد با "ناردو" فرار کند که میفهمد او فقط قصد عیاشی داشته است. برای بازی در فیلم تازه "جانی" به او روی میآورد، اما "جانی" نمیپذیردش و او هم با ملاقات دوباره با "ناردو" و قبول بازی در فیلم سخیف "برده اهرام"، به شرایط تن میدهد.
٭ بهرغم اینکه این از آثار اولیه و هنوز نه چندان "مطمئن" آنتونیونی است، مهر قاطع استاد را برخود دارد. زیبائی سرد و نچسب بوزه در نقش نوستارهای جویای هویت، تعیین کننده لحن فیلم نیز هست، چرا که به روشنی فاصله او را از محیط مبتذل سینمای تجاری نشان میدهد و در عین حال فراموش نمیشود که همین شخصیت میتواند خیلی راحت و طبیعی بت تماشاگران این سینما شود. نوعی فرم متقارن و تباین بنیادین بر فیلم حاکم است. فیلمی که میان محورهای حوادث عمومی و ایستائی نسبتاً سطحی حوادث و حالات شخصیتر نوسان میکند و برای نشان دادن هر کدام از سبک بصری جداگانهای استفاده میکند نبوغ آنتونیونی در ترکیببندی اینجا بیش از همه در کورئوگرافی جمعیت و دوربین متحرک آشکار است: فصل فیلمسازی بهعنوان هجو با فصلهای مشابه در شب آمریکائی (فرانسوا تروفو، ۱۹۷۳) پهلو میزند. اما صحنههای خصوصیتر گاه به حالتهای شاعرانه پرادائی متوسل میشوند. ساختار اپیزودیک باعث تحمیل روایتی توضیحی در ابتدای هر بخش شده است، با این همه خانم بدون گلهای کاملیا، بهعنوان نمونه تطبیق مایهای بس آشنا به سبک شخصی و خاص کارگردانش، همچنان جذاب و دیدنی است.
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دومنیکو فورجس داوانتساتی
کارگردان : میکل آنجلو آنتونیونی
فیلمنامهنویس : سوزو چکی دامیکو، فرانچسکو مازهلی، پ.م. پازینتی و آنتونیونی، برمبنای داستانی نوشته آنتونیونی.
فیلمبردار : انتسو سرافین.
آهنگساز(موسیقی متن) : جووانی فوسکو
هنرپیشگان : لوچیا بوزه، آندرهآ ککی، جینو چروی، ایوان دسنی، آلن کونی، مونیکا کلی و آنا کارنا.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۱ دقیقه.
"جانی فرانکی" (ککی)، تهیهکننده سینما، "کلارامانی" (بوزه) را که قبلاً در میلان فروشنده بوده، در یک فیلم کمهزینه هرزهنگار کشف میکند و با افزایش نقش شخصیتزن فیلم "مرد بیسرنوشت" ـ و تغییر نام آن به "زن بیسرنوشت" ـ او را برای نقش اول این فیلم هرزهنگار تاریخی انتخاب میکند، اما خیلی زود به او پیشنهاد ازدواج میدهد. با هم به ماه عسل میروند و در بازگشت، "جانی" این فیلم را مناسب همسرش نمیداند و تصمیم میگیرد تا "ژاندارک" را با شرکت او بسازد. نمایش این فیلم در جشنواره و نیز با واکنش بسیار بد تماشاگران روبهرو میشود. "کلارا" که با دیپلمات جوانی بهنام "ناردو" (دسنی) آشنا شده، به او تسیم میشود و "جانی" هم بهدلیل قرضهایش بر سر فیلم شکستخوردهاش، اقدام به خودکشی میکند. به پیشنهاد "هرکول" (چروی)، دوست تهیهکننده "جانی"، "کلارا" بازی در "زن بیسرنوشت" را قبول میکند تا قرضهای "جانی" را بدهد، اما بعد میخواهد با "ناردو" فرار کند که میفهمد او فقط قصد عیاشی داشته است. برای بازی در فیلم تازه "جانی" به او روی میآورد، اما "جانی" نمیپذیردش و او هم با ملاقات دوباره با "ناردو" و قبول بازی در فیلم سخیف "برده اهرام"، به شرایط تن میدهد.
٭ بهرغم اینکه این از آثار اولیه و هنوز نه چندان "مطمئن" آنتونیونی است، مهر قاطع استاد را برخود دارد. زیبائی سرد و نچسب بوزه در نقش نوستارهای جویای هویت، تعیین کننده لحن فیلم نیز هست، چرا که به روشنی فاصله او را از محیط مبتذل سینمای تجاری نشان میدهد و در عین حال فراموش نمیشود که همین شخصیت میتواند خیلی راحت و طبیعی بت تماشاگران این سینما شود. نوعی فرم متقارن و تباین بنیادین بر فیلم حاکم است. فیلمی که میان محورهای حوادث عمومی و ایستائی نسبتاً سطحی حوادث و حالات شخصیتر نوسان میکند و برای نشان دادن هر کدام از سبک بصری جداگانهای استفاده میکند نبوغ آنتونیونی در ترکیببندی اینجا بیش از همه در کورئوگرافی جمعیت و دوربین متحرک آشکار است: فصل فیلمسازی بهعنوان هجو با فصلهای مشابه در شب آمریکائی (فرانسوا تروفو، ۱۹۷۳) پهلو میزند. اما صحنههای خصوصیتر گاه به حالتهای شاعرانه پرادائی متوسل میشوند. ساختار اپیزودیک باعث تحمیل روایتی توضیحی در ابتدای هر بخش شده است، با این همه خانم بدون گلهای کاملیا، بهعنوان نمونه تطبیق مایهای بس آشنا به سبک شخصی و خاص کارگردانش، همچنان جذاب و دیدنی است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران رژیم صهیونیستی آمریکا روز معلم رهبر انقلاب معلمان بابک زنجانی مجلس شورای اسلامی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم
تهران زلزله آتش سوزی شهرداری تهران پلیس آموزش و پرورش قوه قضاییه سیل بارش باران فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت خودرو بازار خودرو خودرو قیمت دلار قیمت طلا دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران تورم قیمت
فیلم سینمایی مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما رسانه ملی دفاع مقدس فیلم
دانشگاه علوم پزشکی انتخاب رشته مکزیک
فلسطین غزه جنگ غزه اسرائیل حماس روسیه چین نوار غزه ترکیه عربستان یمن اوکراین
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی همراه اول دبی اینستاگرام اپل گوگل تبلیغات وزیر ارتباطات ناسا
خواب فشار خون کاهش وزن دیابت بیماری قلبی ویتامین کبد چرب قهوه