شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
تاثیرمستقیم خانواده برمدیریت مصرف آب
با توجه به روند رشد روزافزون جمعیت وبا توجه به اینكه خانواده مهم ترین كانون تاثیر گذار در زندگی هر فردی است اما در خصوص مصرف انرژی با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی هایی كه تا كنون از طریق رسانه ها انجام گرفته است اما همچنان شاهد رشد مصرف انرژی به خصوص مصرف آب در كشور هستیم.
این در حالی است كه متاسفانه برخی از مردم بدون در نظر گرفتن این مسائل همچنان آب این ماده گراتن بها را در مصارفی غیر ضرور مورد استفاده قرار می دهند .
به نظر باید با برنامه ریزی های متعدد و داشتن راهكارهای مختلف تبلیغاتی خانواده ها را به طور غیر مستقیم با صرفه جویی در مصرف انرژی وآب این مایع گران بهاء و غیر قابل جایگزین آشنا كرد زیراكه خانواده درجوامع ابتدایی مهمترین سازمان اجتماعی محسوب می شوند و هم اكنون نیز خانواده در ایران مهمترین سازمان اجتماعی است و و این نهاد بعنوان مهمترین و عمده ترین مصرف كننده آب شیرین و آب شرب شهری محسوب می شود.
میزان مشاركت اجتماعی هر فرد تا اندازه زیادی به میزان مشاركت اجتماعی اعضای خانواده مربوط می شود و افراد عمده نگرشها و اخلاقیات زیست محیطی خود را از این نهاد می آموزند كه درنهایت نتیجه اقتصادی صرفه جویی در مصرف آب نصیب كل خانواده می شود.جلب مشاركت زنان به عنوان اعضای خانواده مهمترین مصرف كنندگان آب و مهترین عامل كنترل و همچنین آموزش دهندگان به افراد خانواده است.
علت اینكه گفته می شود زنان در این مدیریت نقش اساسی دارند و می توانند بر مدیریت صحیح مصرف انرژی تاثیر بگذارند به خاطر این است كه به طور كلی این قشر به هر دلیل آب بیشتری مصرف می كنند، وقت بیشتری را د رخانه سپری می كند ،بیش از مردان مخاطب رادیو و تلویزیون اند،كمبود آب را بیش از مردان احساس می كنند كه در این راستا كمبود آب می تواند منجر به تبعیض بیشترعلیه زنان شود و بیش از مردان در تشكل های زیست محیطی شركت دارند لذا با در نظر گرفتن اینكه خانواده یك سازمان اجتماعی است و اینكه خانواده هابا هم به صورت شبكه ای متصل و مرتبط هستند و ارزشها و اخلاقیات از خانواده ای به خانواده دیگر منتقل می شود لذا تمركز برنامه های تبلیغی رسانه هاو صداو سیما در غالب برنامه های صرفه جویی مصرف انرژی و آب می توانداخلاقیات ، محیط زیست و مشاركت اجتماعی ، هویت فرهنگی و سبك زندگی تاثیر گذاشته و آنرا تغییر دهد ،بنابراین باید با فرهنگ سازی درست در كانون خانواده هایمان درست مصرف كردن مصرف انرژی و آب را سرلوحه كارمان قراردهیم.
خبرگزاری موج - منظر ویسی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس دولت حجاب رئیس جمهور نماز جمعه رئیسی گشت ارشاد دولت سیزدهم کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی
سیل هواشناسی تهران کنکور شهرداری تهران سیستان و بلوچستان فضای مجازی سازمان سنجش قتل سلامت پلیس زنان
قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو خودرو قیمت خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ارز مسکن ایران خودرو تورم
کیومرث پوراحمد پایتخت تلویزیون خانواده سینمای ایران سریال ترانه علیدوستی فیلم کتاب مهران مدیری موسیقی سینما
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس بارسلونا باشگاه استقلال
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ اپل فناوری ربات نخبگان همراه اول ناسا فیلترینگ
سازمان غذا و دارو کاهش وزن مالاریا آلزایمر زوال عقل