جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


بازاندیشی در فرایند آموزش


تاریخ نشر : ۸۴۰۶۲۸
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۹۷-۵۶-۲
رده دیویی : ۳۷۱.۱۰۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : تلخابی - محمود

نگارنده در این کتاب درصدد است مولفه‌های فرایند یاددهی ـ یادگیری، الگوی برنامه‌ی ارتقای حرفه‌ای معلمان و سنجش یادگیری و پژوهش و آموزش را بررسی نماید، در مقاله‌ی نخست ضمن باز تعریف ماهیت حرفه‌ی معلمی ـ با روشن ساختن رابطه‌ی برنامه‌ی درسی و آموزش ـ به نقش معلم در قبال اصلی‌ترین رسالت او یعنی تدریس اشاره گردیده است. در مقاله‌ی دوم مدلی برای برنامه‌ریزی ارتقای حرفه‌ای معلمان، از طریق نگاهی گذرا به تئوری‌های اساسی در برنامه‌ریزی آموزشی و برقراری پلی با عرصه‌ی عمل عرضه شده است. در مقاله‌ی سوم با نگاهی به الگوهای ارزشیابی در جهان و نقش سنجش در فرهنگ یادگیری الگویی برای سنجش پیشرفت یادگیری به دست داده شده است و در مقاله‌ی پایانی به پژوهش عملی به مثابه‌ی راهنمای ارتقای فرایند آموزشی توجه گردیده است.