پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
هفت روش برجسته برای عبور از بحران
هیچ کس نمیخواهد که شرکتش از حقارت ناشی از نبردهای بیهودهای که نمونهای از آن بین شرکتهای فورد (Ford) و فایرستون (Firestone) دیده میشود، احساس ناراحتی کند. نادیده انگاشتن افکار عمومی در شرایطی که به شهرت دل خواه خود دست یافتهاید، برایتان زیانبار خواهد بود. این یک واقعیت است که همگی ما مرتکب اشتباه میشویم، اما نحوه برخورد با خطاها، در به رخ کشاندن تواناییهای شما و شرکتتان بسیار تاثیرگذارتر از شیوه برخورد با موفقیتهایی است که کسب میکنید.
۱) در سیاستهای مدیریتی خود، استراتژی ارتباطات رویدادهای غیرمترقبه را بگنجانید. موضوعاتی را که ممکن است مشتریان در مورد آنها دچار اشتباه شوند، بشناسید و تعیین کنید که شرکتتان در مواجهه با اشتباهات چه واکنشی باید از خود نشان دهد. بهتر است پیش از آگاه شده عمومی از موضوعات قابل انتقاد، آنها را بازگو کنید.
۲) در همان مراحل آغازین بحران مکانی را برای متمرکز کردن آن مشخص کنید. مسوولیت پاسخگویی به رسانهها و خبرنگاران را به یک مقام عالیرتبه محول کنید. این فرد باید در دسترس، مطلع و دارای اعتبار باشد. مهمتر از همه این که باید فردی زیرک در مواقع فشار و بحران باشد و در هیچ شرایطی کسی چهرهای پریشان و درهم از وی نبیند و شرکت روابط عمومی شما میتواند کمکتان کند تا او را تا آن حد آماده کنید که در زیر فشارهای رسانهها خونسردی خود را حفظ کند.
۳) هیچ گاه ارتباط داخل سازمانی را فراموش نکنید. بدترین کار در مدیریت آن است که بحران را از کارمندان مخفی کنید. آگاه کردن کارمندان از مراحل برطرف کردن مشکل، شایعات را به حداقل رسانده و طراوت روحی آنان را حفظ خواهد کرد.
۴) نقش فعالی را در قضییه ایفا کنید. اجازه ندهید که رسانهها شما را له کنند. به طور مداوم و سریع با سرمایه گذاران و مردم در ارتباط باشید. بگذارید مردم بفهمند که شما بر کار سوار هستید و در تلاشید که هر چه سریعتر مشکل را برطرف کنید. نیازی نیست که تلاشها و کوششهایتان را مرحله به مرحله گزارش دهید ولی یک مسیر ارتباطی را برای شنیده شدن صدایتان از میان صداهای دیگر باز نگه دارید.
۵) هرگز دروغ نگویید. دروغ هیچگاه از ذهن پاک نمیشود. بیصداقتی شما تا مدتها پس از دفع بحران همچنان در اذهان باقی خواهد ماند. شما در کانون توجه افکار عمومی قرار دارید. بنابراین همت کنید و بحران ایجاد شده را از سر بگذرانید.
۶) از آینده سخن بگویید. الان زمان ارایه و معرفی محصولات و خدمات جدید نیست. چون مسلماً شما نمیخواهید افکار عمومی را منحرف سازید. اما میتوانید راجع به روشهای نوین یا تمهیدات مناسبتری که برای حل مشکل مشابه به کار بستهاید سخن به میان آورید. بروز یک بحران الزاماً مساوی با نابودی شرکت شما نیست. همیشه از پیش، آینده را تصور کنید.
۷) همواره این عبارت را با خود تکرار کنید: «مهمترین مسالهای که باید به خاطر داشته باشم این است که …».
جای خالی را با مفهومی مثبت درباره سازمانتان پرکنید و هرگاه از شما درباره بحران ایجاد شده سؤالی شد، پیش از آن که به خود بحران بپردازید این عبارت را حتماً بیان کنید: «نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که شرکت ... همواره، در تمام سالهای تجارتمان تعهد ما را در قبال ایمنی ثابت کرده است».
● نکته ویژه
هرگز نگویید :«جای شرح و تفسیر ندارد» یا این که «وکلایمان ما را نصیحت میکنند». سعی کنید این گونه بگویید: «الان خیلی زود است تا یک جواب قطعی به شما بدهم» یا «ما در حال مشاوره با کارشناسانی که در جریان این قضیهاند هستیم و انتظار داریم هر چه زودتر پاسخ مناسبی ارایه دهند».
نویسنده : هفت روش برجسته برای عبور از بحران
مترجم : لی مک کاسکیل
مترجم : لی مک کاسکیل
منبع : کارگزار روابط عمومی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران روز معلم آمریکا معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
زلزله تهران هواشناسی شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو بانک مرکزی ارز قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا بازار خودرو کارگران تورم
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه یمن
پرسپولیس استقلال فوتبال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری