دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا

بررسی میزان رضایت مراجعین مراکز بهداشتی درمانی شهری از ارائه خدمات درمانی


بررسی میزان رضایت مراجعین مراکز بهداشتی درمانی شهری از ارائه خدمات درمانی
مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی از طبقات مختلف اجتماعی می‌‌باشند و زمانی جهت دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند که سلامتی آنها مورد تهدید قرار می‌گیرد و مایل هستند که مشکل مراجعین آنها توسط کارکنان مراکز کاملاً درک شود. ئرک مشکل مراجعبن سبب فراهم آوردن رضایت آنان می‌شود.
اندازه‌گیری میزان رضایت مددجویان می‌تواند موجب مشخص شدن عوامل رضایت و یا نارضایتی شود.
تأمین زضایت ممدجویان تأثیر مثبتی در نگرش و رفتارهای آنان نسبت به مراکز پدید می‌آورد در این رابطه شاهسوند بیان می‌دارد که انسان‌ها نیازهائی دارند که اگر برآورده نشود برای ادامه حیات با مشکل روبه‌رو می‌شوند و گاهی هم زندگی غیرممکن می‌گردد. پاسخ گوئی به نیازها و ارضا آنها احساسا آرامش و ایمنی را سبب می‌شود هرقدر شرایط برای پاسخ‌‌گوئی مساعدتر باشد ارضا نیازها کامل‌تر و رضایت حاصل شده عمیق‌تر خواهد بود.
دکتر فریده یغمائی
دکتر سعاد محفوظ‌پور
قاسم رئیس اکبری
مهندس پرویز کمالی
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اصفهان


همچنین مشاهده کنید