چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا


هالیود ابزاری در دست یهودیان


هالیود ابزاری در دست یهودیان
بزرگترین استودیوهای هالیوود از جمله كلمبیا، مترو گلدوین مایر، برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال و فاكس قرن بیستم توسط یهودیان تاسیس شده اند و به واسطه یهودیان اروپای شرقی اداره می شوند.
نیل گابر نویسنده یهودی‌تبار در كتابش تحت عنوان امپراتوری از آن خودشان: چگونه یهودیان هالیوود را اختراع كردند به سال ۱۹۸۸ زمانی كه فیلم های ناطق پا به عرصه ظهور گذاشتند، هالیوود مورد تاخت و تاز نویسندگان یهودی قرار گرفت.
در گذشته مستعدترین آژانس‌های اطلاعاتی آمریكا توسط یهودیان اداره می شدند و نفوذ این قوم در اصنافی چون وكالت و پزشكی بسیار پررنگ بود. اما با تاسیس صنعت فیلمسازی غرب همگی به سمت هالیوود گسیل شدند. اسكات فیتزجرالد از تاسیس صنعت فیلمسازی غرب به منزله جشنی برای یهودیان یاد می كند و معتقد است كه اداره هالیوود به واسطه یهودیان بیشتر شبیه یك تراژدی است
احاطه هالیوود توسط یهودیان چنان سریع صورت گرفت كه هنری فورد در كتاب استقلال نازپرورده، به این نتیجه می‌رسد كه یهودیان تنها بر ۵۰ درصد از صنعت فیلمسازی احاطه ندارند بلكه تمامی آن را در اختیار دارند. اینگونه است كه در حال حاضر جهان علیه تحقیرهای حاصل از صنعت سرگرمی سازی مسلح شده، چرا كه با روی كارآمدن یهودیان در هالیوود مشكلاتی در زمینه ساخت فیلم های سینمایی بوجود آمده كه عواقب آن در سال های آینده مشخص می شود.
نورمن اف كانتور، پرفسور دانشگاه نیویورك در مطالعاتی كه به سال ۱۹۹۴ انجام داد به این نكته اشاره كرد كه تولید فیلم در هالیوود و توزیع آن در ۵۰ سال نخست حیات هالیوود، تحت سلطه یهودیان مهاجر صورت می گرفته است و در حال حاضر نیز قسمت اعظم فیلمسازی در آمریكا تحت كنترل یهودیان است. جدیدترین وجه این موضوع را می توان در قالب تاسیس استودیو دیسنی در دهه ۱۹۹۰ مشاهده كرد كه مدیران آن همگی یهودی هستند.
جاناتان گولدبرگ، خبرنگار و تاریخدان یهودی، در تحقیقی كه در سال ۱۹۹۶ انجام داد، نوشت: سهم یهودیان در صنعت سرگرمی سازی بیش از جمعیت آنها در آمریكاست. یهودیان در پست های مدیریتی رسانه ها به ویژه در سمت مدیریت استودیوها حضور دارند و حضور آنها به گونه ای است كه از آن نمی توان تنها به عنوان سلطه یهودیان بر هالیوود یاد كرد، چرا كه بیش از این است.
تنها نگرشی به اظهارات یهودیان كافی است تا دریابیم چرا اكثریت قریب به اتفاق نویسندگان، كارگردانها و تهیه‌كنندگان هالیوودی را یهودیان تشكیل می دهند. آماری كه اخیراً ارائه شده نشان می دهد كه ۵۹ درصد از فیلم‌های مطرح هالیوود توسط یهودیان تولید شده‌اند. بی تردید نفوذ این قوم در یكی از تاثیرگذارترین صنایع آمریكا می تواند برای آنها قدرت سیاسی بسیاری به ارمغان آورد. آنها مهمترین منبع حمایت از نامزدهای دموكرات هستند و سیاست های آمریكا را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت می‌كنند.
تهیه‌كنندگان یهودی هالیوود در سال ۱۹۴۸ اسرائیل را پایه ریزی كردند و در این میان رابرت بلاموفی تلاش های بسیاری كرد. وی در این مورد می گوید: ناگهان اسرائیل به خانه ما تبدیل شد و احساس كردیم كه هویت داریم. این عامل به ما روحیه می داد.
با روی كار آمدن یهودیان رفته رفته تصویر مسلمانان در فیلم های هالیوودی به پنداره ای از افراد ظالم و بی فرهنگ تبدیل شد كه این امر بیش از پیش نمایانگر حمایت هالیوود از اسرائیل و موضع گیری آن علیه مسلمانان و جهان اسلام بود. صنعت فیلمسازی غرب در حمایت از صهیونیسم اقدام به خلق یك ژانر جدید در سینما كرد كه نزاع میان اعراب و اسرائیلی ها را در محوریت داشت.
هالیوود برای نیل به این هدف در طول ۵۰ سال گذشته اقدام به ساخت فیلم‌های گوناگونی كرده كه دربرگیرنده قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌ها بوده اند. به عبارت دیگر می توان گفت كه در این آثار قهرمان‌ها یهودیان اسرائیلی و ضد قهرمان‌ها مسلمانان بوده‌اند. دهه ۱۹۶۰ به تنهایی شاهد ساخت ۹ فیلم ضد اسلام بود كه در زمره آثار مطرح سینمای آمریكا جای داشتند.
در این فیلم ها نقش یهودیان آمریكایی توسط هنرپیشگان آمریكایی ـ یهودی چون پل نیومن، تونی كورتیس و كرك داگلاس احیا می شد تا با به كارگیری بازیگران محبوب، میزان همذات پنداری مخاطبان با كاراكترهای آنها افزایش یابد.
جین فوندا، هنرپیشه چپ گرای هالیوود در گفتگویی كه به مناسبت نمایش فیلم تجدید قرارداد انجام داد مخالفتش را با مسلمانان و به ویژه اعراب به وضوح اعلام كرد و گفت: اگر ما نسبت به اعراب هراسی نداریم بهتر است كه در مورد سلامت مغزمان تردید كنیم. عرب‌ها قدرت استراتژیك بر ما دارند. آنها كوچكترین ثباتی ندارند و ضد زن، ضد آزادی بیان و افراط گرا هستند.
در این مجال نمی‌توان به تمامی فیلم‌های ضد اسلام و ضد عربی كه توسط هالیوود ساخته شده اند، اشاره كرد اما ذكر نام برخی از آنها خالی از لطف نیست.
فیلم خروج، یكی از این آثار است كه در سال ۱۹۶۰ تولید شد. این اثر شرح حال مرد عربی را روایت می كند كه یك دختر ۱۵ ساله یهودی (با بازی جیل های‌ورث) را به قتل می‌رساند.
فیلم به دنبال سایه غول، محصول سال ۱۹۶۶ اعراب را به عنوان انسان‌هایی معرفی می كند كه به هنگام شلیك به یك زن اسرائیلی و قتل وی خنده سر می دهند و شادی می كنند.
فیلم شبكه، محصول سال ۱۹۷۶ كه چهار تندیس اسكار دریافت كرد، دربرگیرنده نمائی است كه در آن اخبارگو از اعراب به عنوان افراط گرایان قدیمی یاد می كند كه رفته رفته كنترل آمریكا را در دست می گیرند.
فیلم یكشنبه سیاه، محصول سال ۱۹۷۷ از جمله فیلم‌هایی است كه در آن اسرائیلی ها نقش قهرمان را بازی می كنند و اعراب نقش ضد قهرمان‌ها و تروریست‌ها را بر عهده دارند.
در این میان فیلم دلتا فورس، محصول سال ۱۹۸۶ از مسلمانان به عنوان تروریست هایی یاد می كند كه درصدد قتل رئیس جمهور آمریكا برمی آیند. هالیوود در فیلم های عقاب آهنی و مرگ پیش از رسوایی، به مخاطبان نشان می دهد كه چگونه باید با مسلمانان رفتار كنند و از اعراب به عنوان افرادی كثیف و بی ارزش یاد می‌كند.
این در حالی است كه هالیوود برای مخدوش كردن چهره مسلمانان حتی به گونه سینمایی انیمیشن و مخاطبان آن نیز رحم نكرد.
صنعت فیلمسازی غرب در سال ۱۹۹۴ فیلم دروغ‌های حقیقی، را روانه سالن های سینما كرد. این فیلم شرح حال ماموری است كه باید از اقدامات تروریستی یك مرد عرب جلوگیری به عمل بیاورد. از دیگر فیلم‌هایی كه با رویكرد ضد عرب و ضد اسلام ساخته شد می توان به آثاری چون تصمیم نهایی، كاظم، بدون دخترم هرگز و محاصره، اشاره كرد.
با این وجود تنها گذر تاریخ است كه نشان می دهند دروغ های حقیقی ریشه در كدامین كشور دارند و تا چه میزان در تشویش اذهان عمومی جهان تاثیرگذار بوده اند.

منبع: سایت عملیات روانی
منبع : باشگاه اندیشه