یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
بوسهٔ کوتاه روی گونه - PECK ON THE CHEEK
سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : هند
محصول : مانی راتنام و گ. سرینیواسان
کارگردان : راتنام
فیلمنامهنویس : راتنام، بر مبنای داستانی نوشتهٔ خودش
فیلمبردار : راوی ک. چاندران
آهنگساز(موسیقی متن) : ا. ر. رحمان
هنرپیشگان : ماد هاوان، سمیران، ج. د. چاکراوارتی، پراکاش راج، ناندیتا داس، پ. اس. کیرتانا و دلهی کومار
نوع فیلم : رنگی و سیاه و سفید، ۱۲۳ دقیقه
̎تیرو̎ (مادهاوان) و ̎ایندرا̎ (سمیران)، ̎آمودا̎ (کیرتانا) را در نوزادی به فرزندخواندگی پذیرفتهاند و قرار گذاشتهاند که در نُه سالگی ̎آمودا̎ حقیقت را برای او بازگو کنند. پس از گذشت این سالەا، حالا ̎ایندرا̎ مخالف است و میگوید بین ̎آمودا̎ و دو پسرش فرقی نیست و لزومی ندارد ̎آمودا̎ خودش را از آنان جدا بداند اما ̎تیرو̎ حقیقت را در جشن تولد نُه سالگی ̎آمودا̎ به او میگوید. ̎آمودا̎ ابتدا عصبی میشود و فکر میکند پدر و مادرش دیگر او را دوست ندارند اما خیلی زود به این نتیجه میرسد که میخواهد مادر واقعیاش را ببیند. مادری که به گفتهٔ ̎تیرو̎ سریلانکائی بوده و پس از کشته شدن پدر ̎آمودا̎ به هند مهاجرت کرده اما پس از به دنیا آمدن ̎آمودا̎ او را در بیمارستان جاگذاشته و رفته است. پس از چند بار فرار ̎آمودا̎ و تلاش برای بازگرداندن او، سرانجام ̎تیرو̎ و ̎ایندرا̎ تصمیم میگیرند مادر واقعی ̎آمودا̎ را بیابند. جستوجوهایشان آنها را به زنی سرسخت میرساند که یکی از سران جنبش مخالف دولت سریلانکاست. در محل قرار، درست لحظهای که مادر میپذیرد ̎آمودا̎ فرزندش است، نیروهای نظامی که از این قرار مطلع شدهاند، محل قرار را زیر رگبار گلوله میگیرند. مادر به جریان مبارزه برمیگردد و ̎آمودا̎ میپذیرد که والدین واقعیاش ̎تیرو̎ و ̎ایندرا̎ هستند که او را بزرگ کردهاند.
● روایت داستانی مقالهای در مجلهٔ تایم دربارهٔ یک زوج آمریکائی که دخترشان را برای دیدن مادر واقعیاش به فیلیپین زیر آتش جنگ بردند، در دست راتنام تبدیل به درامی واقعگرایانه و مستندگونه از یک سفر دیوانهوار به دل جنگهای قومی و دولتی سریلانکا شده است. در واقع داستان دخترک و جستوجو برای یافتن مادرش بیشتر بهانهای است برای ساخت صحنههای مورد علاقهٔ راتنام؛ تناقضهای حسی و انتخاب میان عشق یا مهر مادری با میهنپرستی در هر کجای دنیا. اگر در از قلب (۱۹۹۸) مسئلهٔ کشمیر مطرح بود و در بمبئی (۱۹۹۵) واکنش به درگیریهای شدید میان مسلمانان و هندوها، در اینجا سریلانکا دستمایهٔ کار راتنام قرار گرفته است. فیلم صحنههای جنگی عظیم و درگیریهای فیزیکی پُرنما دارد که در سینمای هند تقریباً کمنظیر است و فیلمبرداری قابل توجه با استفاده از دوربین روی دست به شاخصهٔ اصلی کار تبدیل شده. موسیقی رحمان ـ آهنگساز همیشگی راتنام ـ سخت شنیدنی است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی ایران مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی فضای مجازی ستاد انتخابات کشور رئیس جمهور دولت سیزدهم
تهران هواشناسی شهرداری تهران زلزله افغانستان سیل سازمان هواشناسی وزارت بهداشت آتش سوزی پلیس بارش باران سلامت
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو خودرو گاز حقوق بازنشستگان بورس بازار خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت ایران خودرو هوش مصنوعی
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران رضا عطاران کیانوش عیاری تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سینما سریال تئاتر
فناوری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین نوار غزه
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر هوادار رئال مادرید لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس سپاهان بازی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال
خورشید شفق قطبی ناسا ایلان ماسک ایالات متحده مریم میرزاخانی نوآوری اپل طوفان خورشیدی گوگل عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
سرطان آلزایمر تغذیه رژیم غذایی کاهش وزن فشار خون قهوه استرس زیبایی توت فرنگی بارداری