پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
شکلات - chicolat
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : دیوید براون، کیت گلدن و لسلی هالران
کارگردان : لاسه هالستروم
فیلمنامهنویس : رابرات نلسن جیکوبز، برمبنای رمانی نوشته جوآن هریس
فیلمبردار : راجر پرات
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچل پورتمن.
هنرپیشگان : جولیت بینوش، جانی دپ، جودی دنچ، آلفرد مولینا، لنا اولین، کحاری آن ماس، هیو اوکانر، پیتر استورمار و ویکتوئار تیویزول.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۲ دقیقه.
صدا :
سال ۱۹۵۹. زنی ناشناس بهنام ̎ویان̎ (بینوش) به اتفاق دختر کوچکش، ̎آنوک̎ (تیویزول) به شهرکی فرانسوی نقل مکان میکند که کلیسای کاتولیکش، اعمال و رفتار ساکنانش را تحت نظارت خویش دارد. ̎ویان̎، چند روزی ـ و درست پس از آغاز ایام روزه ـ یک مغازهٔ شکلات فروشی نزدیک کلیسا باز میکند. در حالی که چنین موقعیتی انتظار میرود که مردم دهکده از لذتهای دنیوی پرهیز کنند، ̎ویان̎ آنان را با شکلاتهای نامتعارف و خوشمزهای که درست کرده، وسوسه میکند که هیچ یک از مشتریها توان مقاومت در برابرشان را ندارند. هر روز که میگذرد، افراد بیشتری از در و همسایه در برابر خوراکیهای گناهآلود خوشمزهاش به زانو در میآیند، ولی ̎کنت دو رنو̎ (مولینا)، شهردار شهر، اصلاً از روند اوضاع راضی نیست و پیش از آنکه ̎ویان̎ مردم شهرش را بیشتر وسوسه نکرده، مقدمات اخراجش را تدارک میبیند. اما ̎ویان̎، بیدی نیست که با این بادها بلرزد و به کمک یک تازهوارد دیگر، کولی خوشسیمائی بهنام ̎روکس̎ (دپ)، به فکر برپا کردن ̎جشنوارهٔ بزرگ شکلات̎ در روز عید پاک میافتد...
● شکلات یادآور سنتی قدیمی در هالیوود است. فیلمهائی آمریکائی که داستانشان در فرانسه میگذشت و در آنها بازیگران، کلمات انگلیسی را با لهجهای فرانسوی ادا میکردند و اغلب خیلی زود موفق میشدند برناباوری تماشاگر غلبه کنند. چه فیلم در پاریس میگذشت و چه در ولایتهای کوچک و گمنام فرانسوی، حس ̎سرزمین اروپائی̎ جائی دور از آمریکای پر شروشور و جنجالطلب، اصل بود. خلق و خوی فرانسوی با مهر، طنز و گاه وسواس نگریسته میشد. سرزمین اروژائی با خود حسی از بهشت روی زمین میآورد. جائی که آرامش و ثبات یک زندگی سنتی و عادت شده، اصل بود. هالستروم با شکلات هوشمندانه راه احیای آن سنت ̎فرانسه̎ استودیوئی را مییابد. و این راه، چیزی جزء خلق یک دنیای خود کفای نازنازی، دنج و مطبوع نیست. شکلات به یک قصهٔ ژریان ساده میماند که در یک شهر کوچک فرانسوی میگذرد. قصهای که بیهیچ شرم و ابائی از عام یا تکراری بودن، تعریف میشود و راویاش چنانکه در پایان میبینیم ̎آنوک̎ کوچولو است. ترکیب تلقیهای فرهنگی فرانسوی / آمریکائی از همان توصیف اولیهٔ شهر آغاز میشود (که کلمهٔ آرامش هم به فرانسه و هم به انگلیسی ادا میشود). در اینجا، هرکس جا و مکان خود را میشناسد و بدان راضی و قانع است. باد سرد شمالی، نمایندهٔ عنصر فانتزی خجالتی فیلم، با خود غریبهٔ سرگردان و رهائی بخش و قرمزپوش را میآورد که طبق انتظار باید تحولی در این جامعهٔ را کد و بسته به وجود آورد. این تحول، کاملاً قابل پیشبینی است و فیلم هم در حرکت زمان سنجی شده پله پلهاش، هیچ غافلگیری و نکاتی ندارد. موضوع اینجاست که عصای دست این ساحره، شکلاتهای او است. خوراکیهائی با شکل و مزههای متنوع که قرار است طعم دهان آدمهای این شهر را عوض کنند و دوای دردهای روحی آنان باشد. دقت کنید که فیلم شیوهٔ کار خود را در همان صحنههای آغازین کاملاً عیان میکند. عاری از ایده با ژیچ و خمهای تازه، شکلات به قرمزها و قهوهایهای گرمی میاندیشد که کمکم تابلوی زندگی روزهمره در این شهر را دگرگون میکنند. فرایند غبارروبی و تزئین خانه / مغازهٔ اجارهای، تهیهٔ انواع شکلات و چیدن ویترین چشم را سرگرم نگاه میدارد. فیلمی دربارهٔ زندگی یک دهکدهٔ فرانسوی در ۱۹۵۹، به مدد رنگ و نور نوازشگر پرات است که وارد قلمروی قصههای بیزمان و مکان میشود و با تدوینی (کار اندرو ماندشین) که به نمای بلند علاقهای ندارد، گذشت زمان و تغییر شرایط را دلبخواه و به سادگی آب خوردن جلوه میدهد.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : دیوید براون، کیت گلدن و لسلی هالران
کارگردان : لاسه هالستروم
فیلمنامهنویس : رابرات نلسن جیکوبز، برمبنای رمانی نوشته جوآن هریس
فیلمبردار : راجر پرات
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچل پورتمن.
هنرپیشگان : جولیت بینوش، جانی دپ، جودی دنچ، آلفرد مولینا، لنا اولین، کحاری آن ماس، هیو اوکانر، پیتر استورمار و ویکتوئار تیویزول.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۲ دقیقه.
صدا :
سال ۱۹۵۹. زنی ناشناس بهنام ̎ویان̎ (بینوش) به اتفاق دختر کوچکش، ̎آنوک̎ (تیویزول) به شهرکی فرانسوی نقل مکان میکند که کلیسای کاتولیکش، اعمال و رفتار ساکنانش را تحت نظارت خویش دارد. ̎ویان̎، چند روزی ـ و درست پس از آغاز ایام روزه ـ یک مغازهٔ شکلات فروشی نزدیک کلیسا باز میکند. در حالی که چنین موقعیتی انتظار میرود که مردم دهکده از لذتهای دنیوی پرهیز کنند، ̎ویان̎ آنان را با شکلاتهای نامتعارف و خوشمزهای که درست کرده، وسوسه میکند که هیچ یک از مشتریها توان مقاومت در برابرشان را ندارند. هر روز که میگذرد، افراد بیشتری از در و همسایه در برابر خوراکیهای گناهآلود خوشمزهاش به زانو در میآیند، ولی ̎کنت دو رنو̎ (مولینا)، شهردار شهر، اصلاً از روند اوضاع راضی نیست و پیش از آنکه ̎ویان̎ مردم شهرش را بیشتر وسوسه نکرده، مقدمات اخراجش را تدارک میبیند. اما ̎ویان̎، بیدی نیست که با این بادها بلرزد و به کمک یک تازهوارد دیگر، کولی خوشسیمائی بهنام ̎روکس̎ (دپ)، به فکر برپا کردن ̎جشنوارهٔ بزرگ شکلات̎ در روز عید پاک میافتد...
● شکلات یادآور سنتی قدیمی در هالیوود است. فیلمهائی آمریکائی که داستانشان در فرانسه میگذشت و در آنها بازیگران، کلمات انگلیسی را با لهجهای فرانسوی ادا میکردند و اغلب خیلی زود موفق میشدند برناباوری تماشاگر غلبه کنند. چه فیلم در پاریس میگذشت و چه در ولایتهای کوچک و گمنام فرانسوی، حس ̎سرزمین اروپائی̎ جائی دور از آمریکای پر شروشور و جنجالطلب، اصل بود. خلق و خوی فرانسوی با مهر، طنز و گاه وسواس نگریسته میشد. سرزمین اروژائی با خود حسی از بهشت روی زمین میآورد. جائی که آرامش و ثبات یک زندگی سنتی و عادت شده، اصل بود. هالستروم با شکلات هوشمندانه راه احیای آن سنت ̎فرانسه̎ استودیوئی را مییابد. و این راه، چیزی جزء خلق یک دنیای خود کفای نازنازی، دنج و مطبوع نیست. شکلات به یک قصهٔ ژریان ساده میماند که در یک شهر کوچک فرانسوی میگذرد. قصهای که بیهیچ شرم و ابائی از عام یا تکراری بودن، تعریف میشود و راویاش چنانکه در پایان میبینیم ̎آنوک̎ کوچولو است. ترکیب تلقیهای فرهنگی فرانسوی / آمریکائی از همان توصیف اولیهٔ شهر آغاز میشود (که کلمهٔ آرامش هم به فرانسه و هم به انگلیسی ادا میشود). در اینجا، هرکس جا و مکان خود را میشناسد و بدان راضی و قانع است. باد سرد شمالی، نمایندهٔ عنصر فانتزی خجالتی فیلم، با خود غریبهٔ سرگردان و رهائی بخش و قرمزپوش را میآورد که طبق انتظار باید تحولی در این جامعهٔ را کد و بسته به وجود آورد. این تحول، کاملاً قابل پیشبینی است و فیلم هم در حرکت زمان سنجی شده پله پلهاش، هیچ غافلگیری و نکاتی ندارد. موضوع اینجاست که عصای دست این ساحره، شکلاتهای او است. خوراکیهائی با شکل و مزههای متنوع که قرار است طعم دهان آدمهای این شهر را عوض کنند و دوای دردهای روحی آنان باشد. دقت کنید که فیلم شیوهٔ کار خود را در همان صحنههای آغازین کاملاً عیان میکند. عاری از ایده با ژیچ و خمهای تازه، شکلات به قرمزها و قهوهایهای گرمی میاندیشد که کمکم تابلوی زندگی روزهمره در این شهر را دگرگون میکنند. فرایند غبارروبی و تزئین خانه / مغازهٔ اجارهای، تهیهٔ انواع شکلات و چیدن ویترین چشم را سرگرم نگاه میدارد. فیلمی دربارهٔ زندگی یک دهکدهٔ فرانسوی در ۱۹۵۹، به مدد رنگ و نور نوازشگر پرات است که وارد قلمروی قصههای بیزمان و مکان میشود و با تدوینی (کار اندرو ماندشین) که به نمای بلند علاقهای ندارد، گذشت زمان و تغییر شرایط را دلبخواه و به سادگی آب خوردن جلوه میدهد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس انتخابات مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی سلامت قوه قضاییه
گاز دولت مالیات خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تلویزیون کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس سینما تئاتر موسیقی رسانه ملی
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه
فوتبال رئال مادرید استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی ذوب آهن لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
اینترنت تبلیغات اپل عیسی زارع پور سامسونگ ناسا گوگل آب مایکروسافت نوآوری
هندوانه آسم سنگ کلیه بیماران خاص کمردرد ناباروری بیمه سبزیجات اعتماد به نفس