دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
سامی و رُزی کارشان ساخته میشود - Sammy And Rosie Get Laid
سال تولید : ۱۹۸۷
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : تیم بیوان و سارا رادکلیف.
کارگردان : استیون فریرز
فیلمنامهنویس : حنیف قریشی
فیلمبردار : آلیور استپلتن
آهنگساز(موسیقی متن) : استنلی مایرز.
هنرپیشگان : شاشی کاپور، فرانسس باربر، کلر بلوم، ایوب خان دیم، رولند گیفت، وندی گازل، بادی آزمن و سوزتا لولین.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۱ دقیقه.
«رفیع رحمان» (کاپور)، که زمانی علیه استعمار میجنگیده، پس از غیبتی طولانی به انگلستان باز میگردد تا از چنگ دشمنان سیاسیاش در هند بگریزد. پسرش، «سامی» (دیم) که با همسر زن - آزاد - خواه خود، «رُزی» (باربر) زندگی میکد، به جای استقبال از پدرش در فرودگاه، وقتش را با محبوبهاش، عکاسی آمریکائی بهنام «آنا» (گازل) میگذراند. او هنوز هم «رفیع» را به خاطر جدا شدن از مادرش و تنها گذاشتن او، نبخشیده است. «رفیع» درست لحظهای میرسد که پلیس، زن میان سال سیاهپوستی را - که میخواسته از پسرش دفاع کند - کشته است؛ مردم محله با افراد پلیس درگیر شدهاند، چیزهائی را آتش زدهاند و چند اتوموبیل - از چند اتوموبیل «سامی» - را واژگون کردهاند. «رفیع» که وحشت کرده به «سامی» و «رُزی» پیشنهاد میکند تا با کمک او در محله بهتری خانه بخرند. روز بعد، «رفیع» برای ملاقات با «آلیس» (بلوم) میرود - زنی که سی سال پیش دوست داشته و از آن موقع، از او بیخبر است. جوان ولگردی بهنام «دانی» (گیفت)، که دوستانش «ویکتوریا» صدایش میزنند، او را از چنگ جمعیت خشمگین نجات میدهد. «رفیع» او را به خانه میآورد و رابطهای پُرشور بین «دانی» و «رُژی» شکل میگیرد که این مایه عذاب «سامی» میشود؛ هرچند خودش مشغول عیاشی، ولگردی و مصرف مواد مخدر است، ولی خواهان رابطهای فیزیکی با «رُزی» است. «رُزی» به دلیل داستانهای فجیعی که درباره گذشته «رفیع» شنیده، به او پرخاش میکند، ولی بعد همراه «سامی» به افتخار او مهمانیای ترتیب میدهد. «رُزی» با «دانی» به هم میزند؛ «رفیع» شب را با «آلیس» میگذراند، و «سامی» به «آنا» تنزدیک میشود. «آلیس» که میبیند احساسش نسبت به «رفیع» پاسخی ندارد، او را از خود میراند؛ و «رفیع» نزد «دانی» و سایر خانهبهدوشان میرود. او نگران مرد آسیائی یک چشم و عمامه به سری است که از بدو ورود به لندن، تعقیبش میکند. سپس به خانه «سامی» و «رُزی» باز میگردد، به اتاق خواب میرود و خود را حلقآویز میکند. «سامی» و «رُزی» یکدیگر را دلداری میدهند و بالاخره با هم رابطه برقرار میکنند.
* احتمالاً تصویر سیاهی که فریرز از لندن نشان میدهد، سبب میشود تا فیلم به موفقیت جهانی فیلم قبلیاش، لباسشوئی زیبای من (1985) دست پیدا نکند، وگرنه فیلم اثری است قدرتمند و مؤثر (اگرچه در سیاسی و اروتیک بودن کمی راه افراط پیموده است). این فیلم ثمره دومین همکاری قریشی (فیلمنامهنویس لباسشوئی....) و فریزر است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی مجلس مجلس دوازدهم انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل شیراز سیل تهران هواشناسی فضای مجازی شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی پلیس وزارت بهداشت سلامت
سایپا خودرو حقوق سربازان قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو حقوق بازنشستگان نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتابخانه کتاب جشنواره فیلم فجر دفاع مقدس سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه روسیه آمریکا حماس افغانستان سازمان ملل اوکراین رفح نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی خورشید مریم میرزاخانی ایلان ماسک تبلیغات ناسا اپل نوآوری گوگل
رژیم غذایی درمان و آموزش پزشکی دیابت فشار خون قهوه بارداری افسردگی