سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
از روی مانع - OVER THE HEDGE
سال تولید : ۲۰۰۶
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بانی آرنولد
کارگردان : تیم جانسن و کئری کرکپاتریک
فیلمنامهنویس : لن بلوم، لورن کامرون، دیوید هوزلتن و کرکپاتریک، برمبنای شخصیتهائی خلق شده توسط مایکل فرای و ت. لوئیس
آهنگساز(موسیقی متن) : روپرت گرگسن ویلیامز
نوع فیلم : رنگی، ۸۳ دقیقه. نقاشی متحرک
صدا : بروس ویلیس، نیک نولتی، گَری شاندلینگ، واندا سایکس، ویلیام شاتنر، توماس هیدن چرچ، یوجین لوی و امید جلیلی
̎آر. جی̎ (ویلیس) یک راکون، مثل هر راکون دیگری در دنیا، متخصصِ یافتن و بلند کردن غذاهای دیگران است. یک شب، ̎آر. جی̎ سعی میکند همهٔ ذخیرهٔ غذائی ̎وینسنت̎ (نولتی)، خرس بزرگ را بدزدد؛ ولی طمعش باعث میشود تمام غذائی که به غنیمت برده، از دست برود. ̎وینسنت̎ به ̎آر. جی̎ هشدار میدهد که تا پیش از ماه کامل باید تمام غذاهایش را برگرداند اگرنه خودش میدانه. در همین حال، گروهی از حیوانات به رهبری ̎ورن̎ (شاندلینگ) لاکپشتی محتاط، دلشوره دارند، چون بهار سررسیده و غذا به اندازهٔ کافی برای همه وجود ندارد. وقتی ̎ورن̎ به آنها میگوید که خوردن گیاهان اشکالی ندارد و شکمشان را سیر میکند، همه به او اعتراض میکنند. چندی بعد، همگی پی میبرند که جنگلشان حد و مرزی پیدا کرده و به حومهٔ یک شهر تبدیل شده. حیوانات از اینکه از مرزی که آدمها کشیدهاند بگذرند، وحشت دارند. اما ̎آر. جی̎ وارد میدان میشود و به آنها میگوید که خطری وجود ندارد و آنها میتوانند غذائی را که دنبالش هستند در خانهٔ انسانها گیر بیاورند. اما ̎ورن̎ به ̎آر. جی̎ اعتماد ندارد؛ چون فکر میکند کاسهای زیر نیمکاسه دارد. ̎ورن̎ سعی میکند حیوانات دیگر را قانع کند که غذای طبیعی بهتر از غذاهای حاضری بشر است. و در این زمینه، ̎ورن̎ اشتباه هم نمیکند چون ̎آر. جی̎ در واقع این همه را بهانه کرده تا غذای ̎وینسنت̎ را دست و پا کند. یک جفت ̎اُپوسوم̎ (جانوری از راستهٔ کانگوروها)، خانوادهای جوجهتیغی، یک سنجاب عصبانی و یک راسوی ماده نقشهٔ پرخطر دزدی از خانهای را میکشند؛ ولی نقشهشان با موانع زیادی روبهرو میشود؛ از جمله یک ̎نابودکنندهٔ جانور̎ احمق، یک گربه و صاحب روانپریشِ خانه.
● از روی مانع یکی از معدود داستانهای مصوری است که در آن دربارهٔ نظریهٔ نسبیت، کنترل جمعیت و افزایش دمای کرهٔ زمین بحث میشود، اما از هیچیک از این مسائل در اقتباس سینمائیاش خبری نیست. با این حال تا بخواهید در مورد گسترش حومهٔ شهرها، غذاهای حاضری و محبوبیت اتوموبیلهای بزرگ بین آدمها، حرف میزند. در اینجا یک بار دیگر با نقاشی متحرکی روبهرو هستیم که شخصیتهای حیوانیاش بهجای آنکه همدیگر را بخورند، دست بهدست هم میدهند و با هم کار میکنند. ضمن آنکه اینها نیز شهروندان درجهٔ یک و دو دارند: پستانداران و خزندگان، شهروندان درجهٔ یکاند، ولی وقتی سنجاقکی کباب میشود، هیچکس قطره اشکی هم نمیریزد. البته درگیری آدمها و حیوانات این فیلم، طنز و نبوغ موقعیتِ مشابهش در والاس و گرومیت در نفرین انسان خرگوشنما (نیک پارک و استیو باکس، ۲۰۰۵) را ندارد ولی صحنههای اکشناش سرگرمکنندهاند و شخصیتها خوب پرداخت و ترسیم شدهاند و صداهای خوبی هم دارند؛ و با آنکه حیوانات فیلم، هوشمندی حیوانات قصه را ندارند، ولی ضریب هوشیشان از بسیاری از شخصیتهای انیمیشنی دیگر، کمی بالاتر است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی اسماعیل هنیه رهبر انقلاب حج نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم رسانه
حجاب شهرداری تهران تهران هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش قتل فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی شهرداری پلیس
خودرو مالیات مسکن ایران خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان قیمت
تئاتر مسعود اسکویی محمدعلی علومی تلویزیون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سریال
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان گوشی هوشمند
اسرائیل حماس رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه رفح اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ باتری آیفون گوگل مایکروسافت تلفن همراه ماهواره
رژیم غذایی بیمه بیماران خاص زیبایی چای کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون سبزیجات